Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Fk high tec vs. cobra

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Fk high tec vs. cobra

    eli tarkotuksena olis saada tuo auto näyttämään joltain muulta ku maasturilta... tuollasen fk:n alustasarjan sais kitupiikistä jollain 350e... eli onko tuo sarja minkään tasonen vai aivan paska. ku joku täälä palstalla sano et se olis ollu hyvä... mut luin muualta et fk:n alustat on paskimmat mitä on?!? tottakai varmaan löytyy monta parempaa merkkiä, mutta tarkotus olis kulkea sillä pienellä budjetilla (saa nähdä koituuko joskus kohtaloks). mut siis sit se toinen vaihtoehto olis ostaa pelkästää jotku hyvät jouset kuten eibachit tai cobrat yms. esim cobran jouset näyttäis saavan 160e pintaan. eli kumpi vaihtoehto olis parempi... ostaa hyvät jouset vai ei niin hyvä alusta? saa tottakai antaa toisiakin ideoita ratkaista "maasturi" ongelma. mutta tuossa olis pari vaihtoehtoa mitä tuli mieleen.

    #2
    tuolla kitupiikissä näytti olevan myös tuollanen fk:n FK EDITION... tähän autoon sopiva säädettävä alusta... hintaa oli vain 469e... eli kuullostais melkee liianki hyvältä... mutta onko jollain kokemuksia millanen paketti se oikeen on.

    Comment


    • #3
      Onkohan se Edition sama kuin aiemmin oli AK? Se AK oli(tai on jos niitä saa edelleen) hinnat-alkaen malli. Kierteet patarautaa, tosin oli niissä joku pinnoite, FK:n omat jouset ja iskarit. Highsportissa on rosteritolpat ja königsportissa lisäksi Konin iskarit, mut ne onkii tuplahintasia siihin halvimpaan verrattuna...
      Joskus ostin edelliseen vokkeloon sellasen FK:n AK:n. Kyseessä käyttö/harrasteauto jolla ajettiin pääasiassa kadulla ja määräävinä tekijöinä oli ulkonäkö. Ajattelin että vaikkei se kestäis niin pitkään kuin esim. KV, niin niitä saa kolme-neljä samalla rahalla joten voipi vaihtaa useammin :) Mut ei se huono sarja ollutkaan. Ei ihan kivireki mutta silti tietysti jäykkä. Eikä lepattanut kovemmissakaan (~200) nopeuksissa. Miellytti kovasti. Talven jäljiltä oli kierteet jumissa kun ei niihin tullut mitän suojaa laitettua. Mutta nekin sai lioteltua pyörimään, osa autossa paikallaan ja osa ruuvipenkissä...

      Se voi tietysti olla, että kun ei paremmasta tiedä niin paskakin voi tuntua hyvältä. En silti ostais 3x kalliimpaa settiä käyttikseen vaikka siinä saiskin hieman paremmat ajo/säätö-ominaisuudet sekä aavistuksen pidemmän kestoiän. Enkä ostais säädettävän hinnalla kiinteätä sarjaa, sillä onhan se säädettävä siinä mielessä hyvä ettei tarvi kikkailla madaltavilla jousilautasilla/sokkasäädöillä ynnä muilla virityksillä että saa auton mieleiseensä asentoon.

      Itseasiassa en ostais noista mitään, koska orggisjouset on niin mukavat ;) ;) ;)

      edit: Piti oikeen tarkistaa, ja eipä tuos FK:n 2005 katalogissa ollut mitään FK Edition settiä. AK on se halvin, sitten on highsport, köningsport, silverline ja silverline X.
      Kitupiikistä en tiä mut tää ainaki on hyvä paikka ja homma toimii: http://www.autovaruste.net/index.htm
      AK:n listahinta 499e...

      Comment


        #4
        nii eikö se nii oo et tuo fk edition on sama ku säädettävä AK... hinkuis kyl tilata se... ku olis kätevä ku sais talveks taas nuo "maasto ominaisuudet käyttöön"... high tec:hin sais muistaakseni hintaan 359e.. mut ku se ei oo säädettävä nii sit voi tulla ylläreitä talvella...

        Comment


          #5
          on kenelläkää tuossa a4 b5 audissa madalluksia... tai no varmaa on mut paljoko... ku olis vaihtoehtona ostaa 40/40 tai 55/40 et jos ottais ton jälkimmäisen nii tuleeko pahoja ongelmia talvella ku se nokka olis aika lailla matalalla? eli olis kiva kuulla kokemuksia miten talvesta ollaan selvitty.

          Comment


          • #6
            Eikös se korkeussäädettävä enää olekkaan vaihtoehto?

            Comment


              #7
              joo olishan se hyvä... mut eikö se high tec oo kuitenki aika paljo parempi ku ak... vai onko niillä edes paljoo eroo?

              Comment


                #8
                nii joo.. mitenkä on et ku on säädettävä alusta nii jos on vaikka aluks säätäny et madallus on vaikka 40mm... ja sit jos vaihtaa vaikka 40mm-->65mm.. nii pitääkö siinä sit mennä taas nelipyöräohjaukseen? vai riittääkö se ku käy vaan sillon ku ne asennetaan alle. siis se alusta.

                Comment


                  #9
                  meikä taas pihalla ku peräpukama... eli eikai se mikää nelipyöräohjaus kuitenkaa oo... eikö se aurauskulmat tms.. mitkä pitää säätää kuntoon ku on madalluksista kyse. eli pitääkö ne säätää aina uudestaa ku muuttaa madallusta?

                  Comment


                  • #10
                    Joka kerta kun korkeutta muutetaan niin kulmat muuttuvat, jolloin on hyvä kayttää kulmat mitattavana. En kyllä pitäisi tuota isona asiana, jos itselläni olisi säädettävä alusta niin todennäköisesti korkeutta passattaisiin vain pari kertaa vuodessa (kesä/talvi).

                    Comment


                      #11
                      joo mut menee siinä kuitenki sitä ylim rahaa sit kokoajan... kiitoksia kuitenki tiedosta.

                      Comment


                      • #12
                        Enemmän siinä menee rahaa ku renkaat kuluu miten sattuu, jos ei kulmia säädä.

                        Comment


                          #13
                          niihän ne kuluu... mut jos ei osta mitää nii siinähän vasta säästääki... et siirrän varmaa hankintaa ens kevääseen.. ku turha sitä alustaa on talveks ostaa.

                          Comment

                          Working...
                          X