Pääsin purkamaan kuskin oven ja apparinpuoleisen takaoven.
Kuskin ovesta lukkopesä lopetti toiminnan, avain kyllä pyöri lukossa mutta keskuslukitus ei inahtanutkaan. Ovipahvit irti sekä koko lasi,karmit ja kaikki muut ylimääräset rämppeet edestä pois.
Lukon kohdasta paljastui murtunut muoviklipsi!!!?!?!? mikä pitää (lue piti) keskuslukituksen katkaisijaa ohjaavaa metallitappia paikallaan lukkopesän mekanismissa kiinni. Tämän muoviräipäleen tilalle tehtiin alumiinilevystä amispatentti, mikä saa toimia ensi viikonloppuun asti, jolloin ovi puretaan taas jos jaksais tehdä paremman patentin. Ovi kasaan ja hyvin toimii.
Samalla sai tutkittua minkä takia sisäpuolen kahva on tuntunut löysältä. Jousi mikä palauttaa kahvaan runkoon kiinni, oli katki. Pitää hankkia uus jousi ens viikonloppua varten.
Takaovi.
Ulkopuolen ja sisäpuolen kahvat lopetti toiminnan. Sisäpuolelta paljastui irronnut vaijeri kahvasta.
No, helppo homma korjata. Vaijeri kiinni kahvaan ja sillä valmis. Mutta ei, kahvan rungosta oli murtunut muovikiinnike mikä estää koko vaijerihässäkän liikkumista. Pidin vaijerin suojaa kiinni ja kiskoin pelkkää vaijeria ja ovi tuntuu aukeavan. Okei, korjataan myöhemmin, jahka ulkopuolen kahva on korjattu.
Ovipahvit irti ja taas kaikki turhat rämppeet laseineen päivineen irti.
Kahvan sisäpuolelta, mekanismista oli tappi luiskahtanut pois paikaltaan. Ihmetyttää vaan, millä ihmeellä se on päässyt sieltä hyppäämään pois, koska se tappi on siinä lenkissä noin 2cm matkan. kahvaa nostamalla se nousee n. 1cm. Sitä sai runnoa aika voimalla että sen sai sinne lenkkiin menemään.
Liekkö joku yöntimö tai mokkakikkeli käyny kiskomassa ovenkahvaa vähän reilummin.
Sisäpuolen kahvan runkoon se vaijerin suojahässäkkä liimalla kiinni ja vaijeri kahvaan kiinni. Kahvan runko oveen kiinni ja kaikki toimii, jee, voitto.
Kuskin ovesta lukkopesä lopetti toiminnan, avain kyllä pyöri lukossa mutta keskuslukitus ei inahtanutkaan. Ovipahvit irti sekä koko lasi,karmit ja kaikki muut ylimääräset rämppeet edestä pois.
Lukon kohdasta paljastui murtunut muoviklipsi!!!?!?!? mikä pitää (lue piti) keskuslukituksen katkaisijaa ohjaavaa metallitappia paikallaan lukkopesän mekanismissa kiinni. Tämän muoviräipäleen tilalle tehtiin alumiinilevystä amispatentti, mikä saa toimia ensi viikonloppuun asti, jolloin ovi puretaan taas jos jaksais tehdä paremman patentin. Ovi kasaan ja hyvin toimii.
Samalla sai tutkittua minkä takia sisäpuolen kahva on tuntunut löysältä. Jousi mikä palauttaa kahvaan runkoon kiinni, oli katki. Pitää hankkia uus jousi ens viikonloppua varten.
Takaovi.
Ulkopuolen ja sisäpuolen kahvat lopetti toiminnan. Sisäpuolelta paljastui irronnut vaijeri kahvasta.
No, helppo homma korjata. Vaijeri kiinni kahvaan ja sillä valmis. Mutta ei, kahvan rungosta oli murtunut muovikiinnike mikä estää koko vaijerihässäkän liikkumista. Pidin vaijerin suojaa kiinni ja kiskoin pelkkää vaijeria ja ovi tuntuu aukeavan. Okei, korjataan myöhemmin, jahka ulkopuolen kahva on korjattu.
Ovipahvit irti ja taas kaikki turhat rämppeet laseineen päivineen irti.
Kahvan sisäpuolelta, mekanismista oli tappi luiskahtanut pois paikaltaan. Ihmetyttää vaan, millä ihmeellä se on päässyt sieltä hyppäämään pois, koska se tappi on siinä lenkissä noin 2cm matkan. kahvaa nostamalla se nousee n. 1cm. Sitä sai runnoa aika voimalla että sen sai sinne lenkkiin menemään.
Liekkö joku yöntimö tai mokkakikkeli käyny kiskomassa ovenkahvaa vähän reilummin.
Sisäpuolen kahvan runkoon se vaijerin suojahässäkkä liimalla kiinni ja vaijeri kahvaan kiinni. Kahvan runko oveen kiinni ja kaikki toimii, jee, voitto.
Comment