Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200:n keventäminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200:n keventäminen

    onko lasikuituosilla keventäminen kuin tehokasta? jos konepelti, takaluukku + etulokarit korvaisi lasikuituosilla.
    etupenkit voisi ehkä vaihtaa kevyempiin, varapyörä + tunkki pois.

    mitenkähän paino laskisi?

  • #2
    200:n keventäminen ei kannata, koska typ44Q 200:n runko on AIVAN liian notkea.

    Jos keventää, niin tee korivaihto V8 koriin, jossa erikoisvahvistettu
    pohjalevy ja siirrä 200:n kilkkeet siihen.

    Siinä ei ole mitään tolkkua ja tulee prosentteja, mutta saa jämäkän korin
    (joku sanoisi myös , että helvetin painavan ....)

    Comment


      #3
      Kevennä mielummin esim: vanteet, jarrut (alumiinihatulliset levyt), vauhtipyörä sekä koneen sisäisiä osia (kampura, kiertokanget, männät). Vaikutus on näissä huomattavasti suurempi - toki myös kallista.

      Comment


      • #4
        mutta eikös se tee korista "jäykemmän", jos korin kantama paino pienenee?
        onko takaluukku/ konepelti muka kantavia rakenteita? entä etulokarit? tuskin ainakaan penkit....

        tuleekohan kori kuinka paljon jäykemmäksi, jos laittaa sen etutolppien väliin tulevan tuen

        Comment


          #5
          Ainut tapa miten lötköstä saa oleellisesti jäykemmän on tehdä sinne kaaret sisälle, kaikki muu on vain marginaalista jäykennystä, BTDT.

          Comment


            #6
            Niin tai hitsaa ovet kiinni ja kulkee ikkunasta.

            Comment


            • #7
              ajattelin, että tuo painonpudotus voisi vaikuttaa hieman kiihtyvyyteen. jos saisi edes 60 kiloa pois - voisi vähän vaikuttaa.

              entä mutkaominaisuudet, voiko 60 kilon poisto auttaa asiaa?

              typ 44 on tosi rento ja mukava ajaa. en haluaisi sen olevan mikään ihan katuraaseri kuitenkaan.

              Comment


                #8
                1500kg autosta 60kg on jotakuinki 4% Eli sen verran tulee tehoo lisää, siitä voi sitten järkevyyden määritellä ihan ite. Painon kevennys ei kyllä ole kustannustehokasta ennenkuin tehon lisääminen konehuoneeseen alkaa maksaa oikeesti.

                Comment


                  #9
                  Itsekin olen tuota keventämisen aiheuttamaa tehonlisäystä ja sen vaikutusta kiihtyvyyteen miettinyt, kunnes keksin kokeilla asiaa.
                  Otin kyytiin 70-kiloisen kaverin ja kellotin nollasta sataan kyytiläisen kanssa ja ilman.
                  Siitähän sen vaikutuksen sai selville hyvinkin tarkkaan. Luulenpa, että mutkaominaisuuksiakin voi kokeilla samalla menetelmällä.
                  Mutta totta puhuakseni kun haluan nauttia kiihtyvyydestä ja mutkista, otan alleni moottoripyörän ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Asiasta en mitään ymmärrä, mutta kyllä Herr.. Professor.. on täysin oikeassa oman kokemukseni mukaan= Nostin (aikoinaan) tunkilla 44:sta ylös ja kori antoi periksi=taipui hieman.

                    Comment


                      #11
                      Tuo v8:n kori tuntuu kyllä aika jäykältä. Tunkkamisestahan sen huomaa, etupään kun nostaa ilmaan niin takapääkin nousee jonkin verran. Ja ovetkin aukee normaalisti.

                      Comment


                      • #12
                        Täytyi muuten kerran kokeilla tuota tunkkausjuttua, kyllä kaikki ovet ja takaluukku ihan normaalisti aukeaa ja menee kiinni. Ja alkuperäiseen kysymykseen,et jos alkuperäinen 200 20V Avant,ni älä hitossa tuhoa kovin paljoa, noita kuitenkin tehty vain 1616.

                        Comment

                        Working...
                        X