Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Avant/ C4 Quattro vs. etuveto alustan osat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Avant/ C4 Quattro vs. etuveto alustan osat

    Vanha työjuhta -95 A6 Avant Quattro C4 on nyt telakalla sillä välin kun ajellaan kesällä toisenlaisilla kesämopoilla...

    Tarkoituksena ehostella farkku-Audin ajo-ominaisuuksia ja suorittaa muuta pientä laittoa siinä sivussa.

    Päivän polttavin aihe löytyy etupään iskareista ja puslista. Sen mitä netisssä on vastaan tullut, esim. Merteililtä löytyisi tarvittavat suunnilleen yhdestä paikasta.

    http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/67/8/

    Kysymys kuuluukin, sopiiko nuo kamppeet myös Quattroon? Tukivarsien osalta asiasta on maininta, vaan muissa juuri ei. Pitääkö tulkita, että sopii? Vai ei sovi...? Onko tuossa Quattron etupäässä eroa etuvedon vastaavaan?

    Tarpeeseen olisivat oletettavastikin ainakin seuraavat sivulla esiintyvät kilkkeet:

    - apurungon puslat eteen ja taakse
    - vakaajan keskikumit (lienee tuo 25 mm näissä?)
    - vaihdelootan kumit

    Ovatko siis samat Quattrossa/ etuvedossa?

    ...sekä tietysti iskarit ja kilkkeet, eli:
    - itse iskarit. Mitä studioraati suosittelee? Nuo Merteilin myymät Sachsilaiset kaasuiskarit?
    - pohjaanlyöntikumit
    - iskarin suojakumit (haitarit)
    - iskarin yläpään limput. Onko noissa laakerit?

    ...ja ovatko samat 4-vedossa/etuvedossa?

    Sama kysymys sitten noista moottorin tyynyistä, jos joutuu niitä vaihtelemaan. Onko eroa vakion ja Quattron välillä?

    Olisikos muita paikkoja, josta noita osia kannattaa katsella, semminkin kun Merteilistä ei ole mitään kokemusta sen osien laadusta siten puhumattakaan?

    Etutukivarret puslineen eivät kauaa ole alla olleet, joten niihin en nyt aikonut puuttua, takapäähän keskityn myöhemmin. => Olisiko jotain muuta tuonne etupään suuntaan, mitä kollegat autoilun ihanuudessa suosittelisivat vaihdettavan?


    Edit: Jotain näyttäisi olevan Motonetillakin, mm. iskarin yläpään limppu + laakeri, pohjauskumi, kaasuiskareita kahtakin mallia, apurungon kumit, kallistuksenvakaajan kumit. Kokemuksia?
    Viimeksi muokannut Audiittori; 19.6.2012, 21:14.

    #2
    Etkaan en nyt itse pääse käsiksi, mutta hyvin vahva muistikuva olisi, että ainakin iskarin haitarikumit, yläpäät+laakerit sekä apurunko puslineen olisivat olleen kaikissa c4 alustaisissa samat. Ei saa ampua, jos oon väärässä :)

    Pikaisella hakukoneen käytöllä en löytänyt näille vahvistusta.. Joku varmaan pystyy Etkasta tarkistamaan?

    Comment


      #3
      Etupään alustaosat on vajaa- ja nelivedoissa samat.

      Eiköhän Merteilin ja Motonetin peruskilkkeet ole pitkälti samoilta tukkureilta lähtöisin..

      Comment


      • #4
        OK, kiitti tästä.

        Pakkaa epäilyttämään, kun esim. iskareiden haitarikumien kanssa Motonäätä mainitsee "Ei Quattro". Toisaalta, niin se tekee alatukivarsissakin, mutta niitä minä olen ainakin sinne laitellut muutaman kappaleen, enkä huomannut mitään eroa alla olleen ja ostetun välillä. Ajossakaan ei eroa tuntunut...

        Samaten iskareissa ei mainita mitään "Ei Quattroista" joten hiukka kummastuttaa, miksi sitten iskarin haitarikumit olisivat jotenkin eri juttu?

        Mites nuo Motonetin iskarit, kun nyt niihin päästiin? Näyttäisi olevan kaasuiskaria hintaan 49,90 ja TRW:n kaasuiskaria 59,90? Uskaltaako tuollaiset alle laittaa?

        Lopuksi vielä, aiheeseen liittyen, mistähän tuon ETKAN sujuvimmin löytäisi? Olisi varmasti kätevä olemassa :-)

        Comment


        • #5
          Ei helvetissä uskalla laittaa. Vaihdoin kolme sarjaa vajaaseen kahteen vuoteen, sitten riitti. Saihan noi toki aina takuuseen, mutta ei noita nyt ihan harrastuksen vuoksi vaihtele.

          Comment


            #6
            Jos meinaat ehostella ajo-ominaisuuksia, niin voin suositella Bilsteinin Sport iskareita. Olivat ainakin huomattavasti paremmat edessä, kuin 20v vanhat alkuperäiset ;)

            Comment


              #7
              Alusta asiaa.

              Comment


              • #8
                Mistäs sujuvimmin löytäisi nuo kallistuksenvakaajan keskipuslat, jotka siis ovat Quattrossa hiukan isommat kuin vajaavedossa?

                Entä miten käytännössä vaihtuu apurungon etupusla? sisäholkki näyttää olevan yhtä putkea läpi asti ja kumissa "tatit" kummankin puolen, joten joutuu siis vain repimään puslan toiselta puolelta ulos? Käytännössä taitaa hajota leikissä. Miten se uusi sinne parhaiten menee?

                Comment


                  #9
                  Repimällä pois ja uusi painamalla tilalle. On sen verran löysä kumi, että kevyesti rasvaamalla taisi mennä melkein käsivoimin paikalleen.

                  Comment


                  • #10
                    Etenee pätkä kerrallaan sitä mukaa kun ehtii tallilla käymään.. :-) Muutamia kysymyksiä:

                    Pusliin rasvaa mihinkään paikkaan (apurunko, vakaajan keskipuslat)?

                    Miten olette säätäneet apurungon kohdilleen puslien vaihdon jälkeen?

                    Entä löytyykö kiristysmomentteja ripustusten, tukivarsien, apurungon yms. pultituksiin?

                    Comment


                    • #11
                      Tuli muuten aika pirun hyvä tuosta etupäästä. Ajo-ominaisuudet paranivat aivan oleellisesti.

                      Katsastusmieskin katseli kummissaan, että täällähän on kaikki maalattukin... Ja tukivarsissakin oikein rasvanpat..."

                      Miksei, kun puhaltelin tolpista, kallistuksenvakaajan päistä ja muista ruosteet pois, maalasin palikat ja laitoin varsiin nuo nipatkin.

                      Ensi kesänä sitten takapää perusteellisemmin, nyt uusittu jarruletkut ja jokunen metri putkea.

                      Comment

                      Working...
                      X