Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ89 peilit

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Typ89 peilit

Kyseessä originaali vaijerisäätöiset peilit. Sen ajan kun tuo auto minulla on ollut niin peilien säätö on ollut 'veltto', eli on saanut pyöritellä kuskin että vänkärin puolen säätöjä aina tyhjää 1-2 kierrosta ennen kuin on tapahtunut mitään. Myös kohdistukset siirtyvät aika ajoin, joten jämäkkyyttää uupuu tältäkin puolen. Säätöihin peilit on kuitenkin aina saanut OK kun on vain ne tyhjät pyörittänyt pois.

No tänään sitten joku poika ajoi tuohon auton kuskin oveen fillarilla ja peili kääntyi 'sivuttain', eli siihen asentoon missä peilin pultteja pääsee ruuvailemaan auki. Peilin kääntö takaisin - vaan säädöt ovatkin ihan päin helvettiä. Pystysuunnassa peilin lasi ei käänny käytännössä paljoakaan, sivuttaissäätö taasen ei käännä peiliä enää tasaisesti vaan se vaikuttaa myös korkeussäätöön tietyssä kohtaa.

Onko noiden säätö peilin sisällä vaiko oven sisässä ja miten paljon niitä pystyy ylipäänsä säätämään?
    En ole kenenkään muun kasikyNppiä päässyt näpistelemään, joten en tiedä onko tuo alunperin säätöjen velttous ominaisuus vai onko siellä nippelit kuluneet. Pitääkö tässä ruveta sähköpeilejä harkitsemaan...

muistaakseni entisessä audissa nupikka lähti nostamalla irti, siellä alla on ristipäällä olevat säätimet. voi olla hampaita irti niistä muovisista hammasrattaista jos on väljä.

Comment

Kiitos vinkistä. Sieltähän ne säätöruuvit löytyivät. Piti purkaa silti ovipahvit ja peili ja katsoa että miten se oikein toimii. Tuo väljyyden syy on ovipahviin kiinni tulevassa vaijerihississä joka vetää ja työntää vaijereita. Joko vaijerin nuppi on kulunut tai sitten se itse hissi, mutta väljää siinä on muutaman kierroksen verran.

Paska systeemi kuitenkin kuluneena käyttää, ei voi mitään. Rupesi välittömästi kiinnostamaan sähköpeileihin vaihtaminen. Onko kukaan tehnyt vastaavaa konversiota? Mielestäni vaatisi sähköpeilin (Motonet 69e kpl), sähköjohdot, ovipaneeliin uusi 'säätöpaneeli' ja kytkimet..

Comment

Mulla ainakin entisessä kulkineessa hävisi väljyys kiristämällä niitä muovisia ristipääruuveja oikeisiin suuntiin. Eli joka toinen toiseen suuntaan. Kokeilemalla selviää.

Comment

Working...
        X