Kyseessä originaali vaijerisäätöiset peilit. Sen ajan kun tuo auto minulla on ollut niin peilien säätö on ollut 'veltto', eli on saanut pyöritellä kuskin että vänkärin puolen säätöjä aina tyhjää 1-2 kierrosta ennen kuin on tapahtunut mitään. Myös kohdistukset siirtyvät aika ajoin, joten jämäkkyyttää uupuu tältäkin puolen. Säätöihin peilit on kuitenkin aina saanut OK kun on vain ne tyhjät pyörittänyt pois.
No tänään sitten joku poika ajoi tuohon auton kuskin oveen fillarilla ja peili kääntyi 'sivuttain', eli siihen asentoon missä peilin pultteja pääsee ruuvailemaan auki. Peilin kääntö takaisin - vaan säädöt ovatkin ihan päin helvettiä. Pystysuunnassa peilin lasi ei käänny käytännössä paljoakaan, sivuttaissäätö taasen ei käännä peiliä enää tasaisesti vaan se vaikuttaa myös korkeussäätöön tietyssä kohtaa.
Onko noiden säätö peilin sisällä vaiko oven sisässä ja miten paljon niitä pystyy ylipäänsä säätämään?
En ole kenenkään muun kasikyNppiä päässyt näpistelemään, joten en tiedä onko tuo alunperin säätöjen velttous ominaisuus vai onko siellä nippelit kuluneet. Pitääkö tässä ruveta sähköpeilejä harkitsemaan...
No tänään sitten joku poika ajoi tuohon auton kuskin oveen fillarilla ja peili kääntyi 'sivuttain', eli siihen asentoon missä peilin pultteja pääsee ruuvailemaan auki. Peilin kääntö takaisin - vaan säädöt ovatkin ihan päin helvettiä. Pystysuunnassa peilin lasi ei käänny käytännössä paljoakaan, sivuttaissäätö taasen ei käännä peiliä enää tasaisesti vaan se vaikuttaa myös korkeussäätöön tietyssä kohtaa.
Onko noiden säätö peilin sisällä vaiko oven sisässä ja miten paljon niitä pystyy ylipäänsä säätämään?
En ole kenenkään muun kasikyNppiä päässyt näpistelemään, joten en tiedä onko tuo alunperin säätöjen velttous ominaisuus vai onko siellä nippelit kuluneet. Pitääkö tässä ruveta sähköpeilejä harkitsemaan...
Comment