Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 quattron alustan etupään osat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4 quattron alustan etupään osat

    Onko todellakin quattron (A6 2.5 TDI AEL Quattro C4 Avant) ja etuvetoisen etupään alustan osissa eroa. Motonetin mukaan ainakin jousissa, iskarin suojakumeissa, tukivarsissa, laakereissa on eroja. En tiedä vieläkö muissakin osissa? Nämä eroavuudet olisi hyvä tietää tiskillä osia tilatessa, kun monet myyjätkään eivät arvaa eroja.

  • #2
    Etka:sta näkisit... tästäkin linkistä pääset jäljille.
    http://webcat.zf.com/index.asp?SPR=4

    Comment


      #3
      Ainoat missä on eroa niin jouset ja kallistuksen vakaaja ja sen koripuslat. Jouset ja vakaajatkin menee pikkasen ristiin mutta ei niissä kauheita eroja ole. Erot tulee siitä onko autossa sporttialusta, ilmastointi, takapään tasonsäätö tai automaatti. Tai jopa kaikki jos auto on etuveto.

      Tolpat, iskarit, tukivarret, laakerit, suojakumit, pusla, vetarit ja niiden suojakumit ovat samoja vetotavasta riippumatta 5-pytty diiselissäs.

      Ne ei vaan tiedä motonetissä paskaakaan ja sit koittavat vedota takuun purkautumiseen kun laitankin oikean osan heidän mielestään väärään autoon kun heidän "raamattu" niin sanoo.
      Viimeksi muokannut retulainen; 6.6.2012, 22:30.

      Comment


        #4
        Tukivartta jos käyt Motonetistä kysymässä, ne tarjoaa eri osia quattroon, koska vakaaja on quattrossa paksumpi (28 mm vs. 26 mm). Mukana kun toimitetaan vakaajan puslat, jotka siis eivät käy ristiin. Itse tukivarsi on sama molemmissa.

        Jouset istuu kyllä ristiin, mutta koska akselipainot eroaa noiden retulaisen mainitsemien seikkojen takia, joka versiolle on speksattu omat jousensa. Joissain on toki eroa pituudessakin.

        Comment


          #5
          Paitsi, että vakaajan kiinnitys tukivarteen on kaikilla vakaajilla samanpaksuinen ja samoilla puslilla ;)

          Tehottomin nelarikone ja s6+ kiinnittää prikuulleen samalla puslalla tuon kohdan.

          Comment


            #6
            Sitten puhuin potaskaa. En kyllä itse keksi muuta syytä, miksei tukivarret muka kävisi ristikkäin.

            Comment


              #7
              Laitoin tänään kokeeksi Motonetin tukivarren alle ja tosi on , että tasan mitat on samat kuin alkuperäisessä, paitsi että vakaaja tietty paksumpi. Neljä vuotta sitten vaihdoin tälle samalle puolelle saksalaisen "laatumerkin" = kolme kertaa kalliimman ja on kestänyt 150 t km. Saa nähdä miten kestää hinta luokan halvimmasta päästä oleva. Ehkä vuoden näillä ajoilla. Mutta ihme on ja tosi se on, että toisella puolella on alkuperäinen tukivarsi. Tai sitten ensimmäinen omistaja on sen telonut ja vaihtanut ennen minua. Olen nyt ajanut itse tällä 330 tkm (mittarissa 610 tkm)

              Comment

              Working...
              X