Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nastat lähti uusista kumeista yhdessä talvessa Quattron alla. Mukavaa =)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tarkoitus ei ollut aloittaa tätä jo klassikoksi muodostunutta mielipiteiden vaihtoa.

    Lähinnä halusin kertoa kokemukseni siitä, että motiivina rengastyypin vaihtamiseen ei piikkien irtoaminen ehkä ole paras mahdollinen. Sitä kun on (hieman kärjistäen) samassa tilanteessa heti uusilla renkailla kuin mitä yrittää vaihtamalla välttää. Molemmissa on puolensa ja se on sitten painotuksista kiinni mitä kukakin arvostaa. Tarkoitus oli siis vain kertoa oma kokemukseni siitä, että haluttua muutosta ei välttämättä mainitulla keinolla saavuteta.

    Comment


      #32
      Onko mitää selvyyttä tullu asiaan? Ei sillä et olisin Conteja joskus ostamas :)

      Comment


        #33
        Itsekin ihmetellyt Opelin alla talven olleita Conteja. Nastoja puuttuu etupyöriltä aikas lailla. Sisäänajo ajettu nätisti sen 2000 km. Opelissa vielä on oletusasetuksena vetoluistonesto päällä. Sisäänajovaiheessa ei sais yli 80 km/h. ylittyä.. Audin alla saman mallin Contit ajettu kaksi talvea, ja pari nastaa hävinnyt. Muuten kuin tuliterät kumit. Ihmetyttää.

        Comment


          #34
          Vetoluistonesto käy itse asiassa enemmän nastojen päälle kuin pyörän sutiminen. Miettikääpä tätä: Jos renkaan pidon menettämiseen tarvitaan tietty voima niin sutimisen estohan rajoittaa moottorin tehoja niin että ollaan koko ajan "piikillä" sen renkaan pidon rajalla jolloin rengas tekee täysillä töitä koko ajan. Sitten taas tyhjää sutiessa kuormitus nastoille putoaa aika jyrkästikin koska nasta ei enää pure alustaan vaan mieluumminkin vain liukuu alla olevan pinnan yli. Tällöin nastan kärki tietenkin kuluu enemmän mutta nastan rungon ja kiinnityksen rasitus on olematon.

          Comment


          • #35
            Vieläkö alottaja seuraa ketjua? Olis ihan mielenkiintoista tietää, mitä noille gumeille loppujen lopuksi kävi.

            Itellä oli BEXq:n alla Bridgestone Noranza 2 Evot. Ekat muutaman sata kilometriä varovasti, mutta pari talvea sitten aika reippaasti tuli ajettua. Eikä tainnu yhtäkään nastaa irrota, en ainakaan huomannut.

            Comment


            • #36
              Itse sain taannoin uudet Nokialaiset takuuseen kun n. puolet vetävien pyörien nastoista oli mennyt poikki. Kuulemma joku karkaisuvika, eikä olisi mennyt takuuseen jos olisivat irronneet. Itse ensin luulin että olivatkin irronneet, mutta kyllä siellä kanta oli reiän pohjalla.

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja mstr
                Vieläkö alottaja seuraa ketjua? Olis ihan mielenkiintoista tietää, mitä noille gumeille loppujen lopuksi kävi.
                Päätös tuli nyt ja aika oletettavissahan toi oli et korvausta ei tule. Kaikki ns. ultimate kulutustavarathan tiettävästi on vähän tälläsiä kun koitat saada korvausta, sama kuin käytettyjä kenkiä koittaisit saaha palautettua. Että sillälailla. :D
                Mietin juuri otanko yhteyttä kuluttajaasiain viranomaiseen ja kysyn mitä mieltä he ovat.

                Eipä mulla tähän perseilyyn, sitten ole enään paljoa lisättävää muutakuin, että ajan nämä p***a kumit nyt sileiksi ja oli, sitten sata varmana viimeiset Continentalin nastarenkaat omalla kohdallani. Ostan mieluummin vaikka Nangkangit, Gislavedit, Kleberit tai Nokialaiset niissä pysyy edes nastat yhden talven kiinni. :D

                Tästä voi jokainen kyseisen tarinan ja linkin(täydet 6 sivua puhdasta p***aa) luettuaan siivittämänä tehdä omat johtopäätöksensä mitkä kumit kannattaa ostaa ja mitkä ei.
                Kirjallinen raportti Continentalin "valtakunnalliselta tarkastajalta"(siis oikealta nimeltään reklamaatioiden paperisilppuriin siirtäjältä):
                http://www.pdf-archive.com/2012/09/09/rengaspaska/
                Viimeksi muokannut lowe low; 9.9.2012, 09:29.

                Comment


                  #38
                  Mä en ainakaan saa tuota raporttia auki. Tai siis väittää ettei sitä ole.

                  Comment


                  • #39
                    Ei tosiaan toimi enää, yöllä vielä aukesi.

                    Comment


                    • #40
                      No nyt pitäs toimii.
                      Alempana linkin sivulla lukee tummanpunasella linkit [COLOR="DarkRed"]Prewiew document[/COLOR] ja [COLOR="DarkRed"]Download file[/COLOR]
                      Viimeksi muokannut lowe low; 9.9.2012, 09:34.

                      Comment


                        #41
                        Ihan pelkästään kumin kuvia katsomalla tulee kyllä väistämättä mieleen että niillä on revitetty. Mistä nuo sivuttaiset naarmut tulee jos rengas ei luista?

                        En siis väitä että niin olet tehnyt, mutta aika erikoiselta näyttää.

                        Comment


                        • #42
                          Kuvista katsottuna olen kanssa sitä mieltä että ovat saaneet normaalia rajumpaa kyytiä, eikä siten ole niin takuujuttu. Onko syynä sitten alustan säädöt tai kuski, vai kummatkin yhdessä. Tuollainen lamellien kuluminen ei ole missään nimessä normaalia vaikka useamminkin revittelisi.

                          Liitteenä kuva omista takuuseen menneistä misukoista talven jälkeen. Saivat mielestäni uskomatonta sikaa ässän alla koko talven, koska minulle oli luvattu jo uudet kumit alkutalvesta takuuna ja sanottiin että kuluta nyt noi loppuun. Siltikään niiden kulutuspinnan kunto ei ole lähellekkään yhtä kärsinyt.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #43
                            " Lisähuomio: varsinkin vetävien renkaiden kulutuspinnat ovat kuluneet lamelleistaan "pykältävästi". "
                            -Eli määrittelevätkö että eturenkaat vetää ja takarenkaat työntää vai oliko vararengaskin mukana :)

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja lowe low Näytä viesti
                              Joo, eihän noita Continentalin renkaita uskalla ostaa enään jatkossa jos ovat tälläisiä. Kesärenkaatkin varmaan sulaa alle jos nastarenkaat ovat näin laadukkaita.
                              Itsellä oli aikoinaan etuvetoisessa Continentalin Contact2 kesänakkina ja oli kyllä ajettavuudeltaan parhaat kesärenkaat mitä alla on olleet. Kuluivat vaan aika nopeasti eli n. 33tkm:ä ja olivat sakoilla. Ja nuo nastat kyllä lähtee talvisin takarenkaista, jos niitä nastarenkaita käyttää.

                              Comment


                                #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                                Itsellä oli aikoinaan etuvetoisessa Continentalin Contact2 kesänakkina ja oli kyllä ajettavuudeltaan parhaat kesärenkaat mitä alla on olleet. Kuluivat vaan aika nopeasti eli n. 33tkm:ä ja olivat sakoilla. Ja nuo nastat kyllä lähtee talvisin takarenkaista, jos niitä nastarenkaita käyttää.
                                Ei ne lähde vaikka käyttäiskin, tietty varmaan sitten lähtee jos niitä väärinkäyttää, on muuten vaan huonot renkaat tai pyöränkulmat pielessä jne. Kerkesin jo myymään pois viime talven olleet Hakka7:t joita tuli käytettyä ihan sen mitä tosta 1.8T:stä irtoaa. Niistä ei lähteny yhtään nastaa irti joskin nastojen ympärillä oli tollaset kraaterit mitä tossa edellä olleessa raportissa oli niissä rallirenkaissa :) mutta jos niilläkin ois rullannu sen 15000km niin niiden kraaterien ympäriltä ois kumia sen verran että niistä ois tullu samanlaiset kun noi raportin 15tkm ajetut.

                                Ja jos sitä sattuu niiden renkaiden uusi omistaja lukemaan tätä foorumia niin niillä renkailla on ajettu ihan asiallisesti joskin keskivertoa reilummin. Drive it like you stole it :)

                                Comment


                                  #46
                                  Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Näkee selvästi että nastojen irtoamisen lisäksi joka harkko on kulmistaan kulunut pyöreäksi eli tyhjää on lyöty ihan tosissaan.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kyllä ne nastat lähtee, vaikka auto on alitehoinen. Valitettavasti tulee lapsuus usein mieleen ja autoa tulee sladissa asfaltilla heittyä. Ei ne nastat pitemmän päälle pysy.

                                    Comment


                                      #48
                                      Mulla oli Contin IceContacteja edeltäneet (mitkä lie) nastat urssin alla yhden talven. Eivät mielestäni saaneet hyvää pitoa, mutta yhden nastan onnistuin katkomaan...

                                      Saivat märältä asfaltilta jäiselle pinnalle mennä mutkat luisussa, aina kun kehtasin.

                                      Eivät todellakaan näyttäneet tuolta pinnaltaan, kun myin ne etiäpäin. Nuo kuvat näyttävät juuri siltä, että on kiusattu alitehoisella nelikolla nelipyöräluisua hakien vasten renkaita.
                                      Viimeksi muokannut gedu; 9.9.2012, 21:06.

                                      Comment


                                      • #49
                                        No johan meni ihme lippalakki keskusteluksi taas..
                                        Auto on käyttöauto eikä mikään harraste urssi jolla revitetään jossain huoltoasemalla ainakaan mun omistusaikana. Alitehoinen käyttöautona enpä tiedä näkemyksiä tietysti on monia, ehkä jonkun s4:en rinnalla on tai ehkä myös Kilun 19hp tehokkaamman Passatin rinnalla? :D
                                        Auton aurauskulmat on säädetty ja säädöissään ja alustan kaikki osat ovat ehjiä.
                                        Rengaspaineet ovat olleet normaalit.
                                        JA en tiedä miten Kilu sitä omaansa tehokasta Passattiaan revittelee, mutta mun autolla ei tosiaan ole sladissa ajettu asfaltilla! Vaikka välillä lapsettaakin ja auto on nelkku silti ei ihan noin paljoa että lähtisin rikkomaan autoa kun se ei mikään Sti Subaru ole.

                                        Kyllä mä tiedän miltä ne renkaat näyttää nyt ja en tarvitse mitään analyysejä niistä sen takiahan mä ne sinne vein takaisin kun ne oli menny siihen kuntoon kun on.
                                        En väitä etteikö renkaat olisi luistaneet talvella tai että olisin ajanut kuin joku itse Mikko Paatero Suomen tieliikenne lakikirja kädessä, mutta ei ne renkaat tuon näköiseksi ole menneet missään aiemmassa autossanikaan täysin samalla ajolla varsinkaan yhdessä talvessa.
                                        Mm. edellinen autoni oli 4,0l takaveto ilman mitään luistonestoja ja paljon tehokkaampi kuin nykyinen Audi ja ei nastan nastaa lähtenyt uusista Nokian Hakka5:ta yhdessä talvessa puhumattakaan, että kuvio olisi ollut tuon näköinen ja joka valoissa sai jauhaa, että lähti liikkeelle.


                                        Oli miten oli nuo renkaat kuluivat, kyllä eriskummallisesti yhdessä talvessa tuollaisiksi ja siksi jäivät viimeisiksi Contin nastarenkaiksi itselläni eli jos ei ollut valmistusvikaa niin en anna hirveästi kehuja tosi nopean kulumisen takia.
                                        Contin monet kesärenkaat ovat hyviä ajaa sekä hyvä pito ja talvirenkaat myös kitkat sekä nastat hyvä pito, mutta kitkat ja kesäkumitkin omasta kokemuksesta kuluvat tosi nopeasti verrattuna muiden valmistajien renkaisiin, jonka näköjään oli monet muutkin panneet merkille.
                                        Eli renkaita massipäälliköille, joka vuosi uudet kumit. :)
                                        Viimeksi muokannut lowe low; 10.9.2012, 23:38.

                                        Comment


                                          #50
                                          Alkuperäistä asiaa ohuelti sivuten.. saako noita eurooppalaisten merkkien nastarenkaita muuten kuin tehtaalla nastoitettuna? Kiina-renkaita ainakin mainostetaan suomalaisilla nastoilla mut miten noi "laaturenkaat"?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Omaa autoani minä alitehoiseksi mainostan, joten ei herneitä. Itsellä kun ei autossa ole ajonvakautusta, niin kyllä se perä helposti irti asfaltilla lähtee, kun on mustaa jäätä alla. Ja aika reilusti tökkää, kun kuivalle pinnalle osuu. Eikä sillä autolla tarvitse edes tarkoituksella kengittää, vaan normaali reipas eteneminen riittää. Toki renkaat ovat jo muutaman vuoden vanhat.

                                            Comment


                                              #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                                              Alkuperäistä asiaa ohuelti sivuten.. saako noita eurooppalaisten merkkien nastarenkaita muuten kuin tehtaalla nastoitettuna? Kiina-renkaita ainakin mainostetaan suomalaisilla nastoilla mut miten noi "laaturenkaat"?
                                              Sai niitä ainakin muutama vuosi sitten erikseen tilattua. Nokialaisia muistan itsekin muutamia satoja sarjoja nastoittaneeni mutta se oli sitä villiä aikaa kun nastat oli vielä kovapalan ja pohjalaipan osalta pyöreitä. Nyt ne on enemmän jotain tetragonin muotoisia joita ei enää "polven päällä" niin vain lyödäkään renkaisiin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                No hoh, ei näköjään ollu omat contiwintervikingit ainoat p***at contit. Itellä lähti vajaavetosella B5 A4:lla TAKArenkaista kaikki nastat alle talvessa. Eivätkä ees saanu mitään sikaa (115hp 1.9TDI, tuolla mitään sikaa voi edes antaa :D ). Kait se on vaan uskottava ettei contin nastoja enää ikinä, jos seuraavaks kokeilis noksuja.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  En oo mikään ekspertti, mutta ainakin yhdet renkaat oon saanu samalla lailla hylkyyn, että nastat on sorvannu tommoset kolot ittelleen. Ja silloin oli syynä huono sisäänajo renkailla. Kunnon sisäänajon jälkeen pitää kyllä huolella raiskata renkaita että saa kuvan kuntoon.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mun renkaista Misukan vastine oli että ilmeisesti yhdistelmä tuhottoman keulapainoinen auto, ihan renkaan maksimi kantavuuden rajoilla yhdistettynä vielä heidän mukaan "suureen vääntämomenttiin" oli liikaa. Noi oli 205/60/16" tms 80:sen vakiorengaskoko, antoivat tilalle 225/55/17" XL kantokyvyn renkaat, missä ei enää tullut nastojen ympärille kraateria lähes laisinkaan. Pieni kraaterin tuleminen on normaalia tietyissä rengastyypeissä, eikä haittaa mitään. Noista minunkin kuvan renkaista lähti vain ehkä max 4nastaa/rengas talven aikana, vaikka sikaa sai enemmän kuin laki sallii.
                                                    Alkuperäisen kirjoittajan renkaissa nyt noitten kraatereitten lisäksi on vielä tuhoton muun renkaan kuluminen, mikä tosiaan juontaa juurensa käyttöön ja alustaan helpostikkin.

                                                    Tuossa vielä kuva sisäänajon jälkeen. Ylimmästä nastan kuvasta näkee että hälyttävin ongelma oli kraatereiden lisäksi se, että osa nastojen pesistä oli haljennut pohjasta asti nappulan takapuolelta.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      vaihdoin keväällä A6 avantin ja nyt laitoin alle mukana tulleet hakka 7 renkaat ja huomasin, että nastoja puuttuu tosi paljon. Voikohan ruveta valmistajan kanssa takkuaa ku eikös tuo oo aika tuore malli?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Laitappa kramer kuvia renkaista. Kumista näkee kyllä jos se on saanut sikaa, ja nastat puuttuu sen takia. Jos syy nastattomuuteen on edellä mainittu, niin valmistajalle huhuilu on ajanhukkaa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Minkäslaiset jäljet tuo renkaan sikaa saaminen jättää? Voisi vilkaista noista omista renkaista, että puuttuuko nastat siitä syystä vai jostain muusta :).

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            http://www.pdf-archive.com/2012/09/09/rengaspaska/

                                                            Topicin aloittajan kuvat sikaa saaneista renkaista.

                                                            Comment


                                                            • #60


                                                              Uploaded with ImageShack.us

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X