Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nastat lähti uusista kumeista yhdessä talvessa Quattron alla. Mukavaa =)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nastat lähti uusista kumeista yhdessä talvessa Quattron alla. Mukavaa =)

    Eli ostin viime talven alussa uudet Continental Conti-Ice Contact nastarenkaat kun saivat niin paljon mainosta ja olivat testivoittajatkin. Itseasiassa renkaat olivatkin todella hyvät ajettavuudeltaan ja pidoltaan, mutta kääntyvistä pyöristä eli eturenkaista lähti puolet nastoista yhdessä talvessa ja takarenkaista ei lähtenyt lainkaan. Auto on siis Audi C4 korimallin Quattro ja kuin kaikki tietää torsen vetää jatkuvasti takaa enemmän kuin edestä, joten melko erikoista mielestäni. Ei aiemmista renkaistanikaan saman auton alla ole lähtenyt nastat yhdessä talvessa. Rengas paineet ovat olleet kunnossa ja kulmat myös(ei syö renkaita yms).
    Kuulemma nastojen kiinnittämiseen on näissä renkaissa käytetty uutta teknologiaa ja nastat on liimattu...

    No otin yhteyttä rengasliikkeeseen josta ne ostin ja he pyysivät tuomaan renkaat heille, jotta Continentalin "valtakunnallinen tarkastaja" voi katsoa ne läpi esim. mahdollisen laatupoikkeaman yms takia miksi nastat ovat lähteneet jatkuvassa nelivedossa vain edestä yhdessä talvessa.
    No nyt yllätys, yllätys eivät korvaa ja sanoivat renkailla ajetun "poikkeuksellista" ajoa. Kysyin mitä se merkitsee he sanoivat, että näkevät renkaista, että ne ovat kääntyneet/taittuneet vanteen alle mutkassa. Kysyin, että no minkä vuoksi takarenkaissa on nastat jäljellä ja edessä ei niin vastausta en siihen saanut. Toistivat vain, että renkailla ajettu poikkeuksellista ajoa.
    Sitten pyysin herra tarkastajan numeron ja sitä ei ollut heillä eivätkä muistaneet hänen nimeään ja pyysivät soittamaan Continentalin asiakaspalveluun. En löytänyt mitään suomenkielistä asiakaspalvelua ja soitin uudestaan rengasliikkeeseen ja numero tuli kuin apteekin hyllyltä, mutta tarkastajan nimeä en saanut.
    Nyt yritän selvittää onko siellä edes käynyt kukaan katsomassa renkaita ja muutenkin voisin hieman keskustella heidän kanssaan asiasta kunhan saan herra "tarkastajan" tai kenet vaan Continentalin edustajan puhelimeen.
    Infoan siitä lisää kun se selviää. :D

    Olen, kyllä todella ihan samalla tavalla ajanut muunkin merkkisillä nastarenkailla(mm. Nokialaisilla eikä lähtenyt ensimmäistäkään nastaa) samalla autolla eikä koskaan ole ollut vastaavaa ja hieman kyllä v***aa kun olivat kuitenkin arvokkaat renkaat ja yhden talven jälkeen eturenkaat ovat sakkorenkaat.

    Mitä olette mieltä jos sattuisi omalle kohdalle, hymyilyttäisikö? Voi omalla kohdalla olla viimeset Continentalin renkaat jos asian käsittely jatkuu samalla mallilla.
    Viimeksi muokannut lowe low; 5.6.2012, 23:02.

    #2
    Mä olin suuresti yllättynyt että oli hakka7:ssa kaikki nastat tallella kun niille tuli puolikas talvi annettua sellasta kyytiä mitä tolla lastutetulla 1.8T:llä pystyy. Mä kyllä lähtisin vääntämään noista conteista että on selkeesti valmistusvirheen paikka.

    Comment


      #3
      TorSenissa on 50:50 vetosuhde jos molemmilla akseleilla on sama kitkakerroin. Eli ei voi sanoa että taka-akseli vetää aina enemmän.

      Comment


        #4
        Sen verran itse renkaita väännelleenä osaan kertoa että renkaan kuviopaloista kyllä näkee että miten on ajettu. Aika helposti näkee esim. jos aurauskulmissa on jotain heittoa (vaikka pyöränkulmat eivät nastoihin vaikuta juuri millään tavalla).

        Aivan sama paljonko se rengas vetää, omat Contin nastat sai 340 heppaisen auton alla koko talven niin paljon sikaa kuin vain mahdollista eikä yhtään nastaa lähtenyt. Sen takia niissä takasissa on nastat tallessa kun eivät ole kääntyneet ja taittuneet alle siten kuin puskeva eturengas taittuu.

        Olettaisin että kyseessä on jotkut korkeammat, ehkä 60- tai 65-sarjan renkaat? Ne kyllä sortavat C4 puskutraktorin alla herkästi alle jos vaan ajotyyli on "aktiivinen". Lumella ja jäällä ei ole ongelmaa mutta paljas kestopäällyste ja siinä suoritetut pyörittelyt tai kytkimellä ampumiset kyllä vie nastat. Parhain suoritus oli rengasasentajavuosina silloisen työkaverin S2 Coupe, pässi kuski ja kolme päivää perseilyä jonka jälkeen etuset pilalla ja takarenkaistakin 50% nastoja poissa.

        Comment


        • #5
          Jotkin Continentalin talvirenkaat ollu tuollaisia jo hetken aikaa, eli nastat ei tahdo pysyä edes koko talvea. Kuulemman saattaisivat pysyä oikeanlaisella "sisäänajolla", eli suomennettuna: ei saa tehdä rajuja kiihdytyksiä, kurvailuja, jarrutuksia, kuovitella, eikä varsinkaan ajaa autolla jossa renkaat on. Meillä töissä lopetettiin noiden myynti kokonaan, kun ei nastat pysyny kellää Continentalin renkaissa.

          Comment


          • #6
            Jotkin Continentalin talvirenkaat ollu tuollaisia jo hetken aikaa, eli nastat ei tahdo pysyä edes koko talvea. Kuulemman saattaisivat pysyä oikeanlaisella "sisäänajolla", eli suomennettuna: ei saa tehdä rajuja kiihdytyksiä, kurvailuja, jarrutuksia, kuovitella, eikä varsinkaan ajaa autolla jossa renkaat on. Meillä töissä lopetettiin noiden myynti kokonaan, kun ei nastat pysyny kellää Continentalin renkaissa.
            Joo, eihän noita Continentalin renkaita uskalla ostaa enään jatkossa jos ovat tälläisiä. Kesärenkaatkin varmaan sulaa alle jos nastarenkaat ovat näin laadukkaita.

            Unohdin mainita, että kun renkaat oli asennettu alle nollasin pihassa trippi mittarin ja ajoin ensimmäiset 2000km varalta pintakaasulla säästääkseni renkaita kun ohjeeksi annettiin ensimmäiset 500km rauhallista ajoa uusilla nastoilla. Silti tämä lopputulos!

            Ja rengas kokona, kyllä toimii kyseisen auton vakiokoko talvella 195/65/15 "matalaprofiili" :D
            Oli esim. Nokiatkin samalla koolla ja ei mitään ongelmia.

            Ja tosta puskemisesta ni on se kumma kun aiemmissa mun etuvetosissa autoissakaan ei ole lähtenyt esim. ne Nokian nastat yhdessä talvessa ja nelivedolla lähtee heti kun on Continentalit.
            Viimeksi muokannut lowe low; 5.6.2012, 23:20.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
              TorSenissa on 50:50 vetosuhde jos molemmilla akseleilla on sama kitkakerroin. Eli ei voi sanoa että taka-akseli vetää aina enemmän.
              Eikös näissä uudemmissa torseneissa ole 40-60 vetosuhde. Korjatkaa jos olen väärässsä uskossa.

              Comment


                #8
                Oon kuullu kans useemmasta suusta ettei Continentalis tahdo pysyä nastat tai sit nastan kärki katkee. Edelliset talvirenkaat oli WinterViking kakkoset ja ensimmäisen talven jälkeen oli jo nastoja lennelly. Nyt Nokian seiskat eikä ainuttakaa nastaa ollu lentäny. Ajotyyli ei tosiaankaa oo mikään repivä. Omalta kohdalta Continental on nähty ja koettu, siihen ei tarvi palata. Toki Nokian on hivenen veltompi ajettava kuivalla mut sei omalla kohdalla haittaa pätkääkää.

                Comment


                • #9
                  Itselleni tulee mieleen yksi sana: Testivoittaja. Nykyään renkaat tehdään liikaa ajatellen noita lehtien rengastestejä, sillä jos rengas saa hyvät pisteet testeissä, niitä luultavasti ostetaan paljon.

                  Kyllähän silti vaikuttaisi siltä että noissa jokin valmistusvirhe on.

                  Comment


                  • #10
                    Joo. Se on ihan varma etten todella hae renkaita vain pois sieltä ja sano ei voi mitään.

                    Kun ehdin soittaa sinne ilmottelen miten käy.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja ramp
                      Eikös näissä uudemmissa torseneissa ole 40-60 vetosuhde
                      En ihan heti lähtisi C4:ää luokittelemaan "näihin uudempiin".

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
                        En ihan heti lähtisi C4:ää luokittelemaan "näihin uudempiin".
                        Katos vaan jutun autohan on C4. Minun moka.

                        Comment


                        • #13
                          Soitin Continentalille ja pääsin puhumaan heidän reklamaatio tapaukset hoitavan ihmisen kanssa.
                          Hän ei tiennyt tapauksestani mitään ja lupasi mennä itse katsomaan renkaani kyseiseen rengas liikkeeseen, mutta vasta jussin ja omien lomiensa jälkeen. Eli vähäänaikaan ei asia etene, mutta infoa kun saan tietää lisää.

                          Kyseisissä renkaissa on kuulemma nastat paistettu uunissa paikalleen eikä liimattu niinkuin aiemmin sanoin ja minulle oli rengasliikkeessä kerrottu. Hän sanoi, että on myös mahdollista, että renkaat ovat jääneet uuni käsittelyvaiheesta pois.

                          No hän otti ainakin kaikki tietoni ja kertomani tiedot ylös sekä auton rekisterinumeron, joten puhelin keskustelu ainakin sujui niinkuin mielestäni asiat kuuluu hoitaa.
                          Siitä en ole vieläkään varma oliko siellä todella kukaan käynyt renkaitani oikeasti katsomassa kun kyseiset tapaukset hoitava ihminen ei tiennyt mitään tästä ja kun rengasliikkeessä ei kuulemma tiedetty kuka oli tämä mysteerinen tarkastaja vai olikohan tämä nyt rengasliikkeen tapa yrittää "hoitaa" asia.
                          Viimeksi muokannut lowe low; 6.6.2012, 14:07.

                          Comment


                          • #14
                            No onneksi ei ole nastakelit niin aikaa on hoidella hommaa.

                            Täällä ei ole A4 q:ssä hakka7 225/45/17 yhtään nastaa lähtenyt kahden talven jälkeen vaikka vähän raskaammin ajeltu toisinaan, kevyt sisäänajo alussa asfalttikelien aikaan kun alkoi vähän jäätymään tiet. Tosin en mitään pyörittelyjä harrasta.

                            Comment


                              #15
                              Yli 3 talvea ajetuista -07 paistetuista Hakka 4:sta en löytänyt pikaisella silmäyksellä yhtään puuttuvaa nastaa, vaikka ovat saaneet kylmää kyytiä mm. kerhon talvitapahtumissa. Kumi on tosin murtunut nastojen kolojen ympäriltä, ja muutenkin alkavat olla jo renkaan kunnon puolesta ehtoopuolella.

                              Comment


                                #16
                                Torsenissa ei ole kiinteää voimanjakosuhdetta, oli se sitten uudempi tai vanhempi. Muuttuu aina tilanteen mukaan, mutta siitä on omat keskustelunsa.

                                Itse olisin kyllä myöskin sitä mieltä että valmistusvirhe on kyseessä. Oman c4:n alla hakka 7 samassa koossa, eikä niistä ole yhtään nastaa pois. Ovat saaneet myös "aktiivista ajotapaa" niin jäällä, kuin vähän muuallakin. Ysikympissä hakka 5, 225/45-17 jotka ovat saaneet vielä enemmän ja vielä aktiivisempaa ajotapaa osakseen, niistä puuttuukin muutama nasta per rengas, mutta ei puhettakaan että vielä sakoille. Molemmat satsit tämän talven ostoksia.

                                Comment


                                  #17
                                  Itsellä oli ikivanhat varastonperukoiden hakka4:set 225/50R16 koossa urssin alla. Nuihin ei kyllä kannata verrata mitään tuoretta kumia. Nuo eivät kuluneet kahden talven sikailulla mihinkään, eikä nastat irronneet. Sattui vielä pari runsasvetistä talvea noille talville, eli saivat pääasiassa sikaa märällä asfaltilla. Ei nastat karanneet, eivätkä katkenneet.

                                  Yhden talven oli 225/40R18 contin nastat (icecontactin edeltäjät) ja saivat ihan samoin sikailua, nastoja ei katkeillut, eikä kadonnut niistäkään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Miulla kans lähteny nastat contin renkaista. Seuraavat tulee olemaan kitkat, ei ainakaan nastat irtoa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Brigestone Noranza 2 kumit ollu kolme talvea ässän alla, ja on nimittäin saanut sikaa ihan paljaalla asfaltillakin, nastoja lähtenyt ehkä 1-2 per rengas. Golffin alla olleet continentalit hieman enemmän kärsineet, mutta 80% nastoista tallella. Nämä ovat pari talvea ajetut.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tämäpä oli huojentava keskustelu lukea tässä vaiheessa. Ehdin tänään tilaamaan rengasliikkeestä juuri kyseiset gummit, mutta taidankin soittaa huomenna etten huoli moisia.

                                        Comment


                                          #21
                                          Mulla oli viime talven noi samat Contit 195/65-15". Välillä oli rajummassakin ajossa. Muutama nasta jäi matkan varrelle, mut hyvät pyörät ne on. En oo paremmilla koskaan ajanu...

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei varmaan tämän ketjun takia kannata jättää Conteja ostamatta jos yksi pari on mahdollisesti huonoja ja kaikilla muilla on toiminut hyvin ilman ongelmia. Ne on ihan oikeasti aika hyvät renkaat.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyseisissä renkaissa on kuulemma nastat paistettu uunissa paikalleen
                                              Tuon kun näkis.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Just vein autokauppiaalle Audin missä oli neljä talvea olleet Contin nastat alla ja ei sieltä montaa ollut irronnut. Edes vajaavetoisen eturenkaista.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Contin IceContacteillla menty kaksi talvea C4q:lla eikä yhtäkään nastaa ole irronnut. Talvikausi mentiin n.750km/vko, lisäksi myös jääradalla niitä tuli rääkättyä. Parhaimmat talvirenkaat joilla olen ajanut.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Contin IceContacteillla menty kaksi talvea C4q:lla eikä yhtäkään nastaa ole irronnut. Talvikausi mentiin n.750km/vko, lisäksi myös jääradalla niitä tuli rääkättyä. Parhaimmat talvirenkaat joilla olen ajanut.
                                                    Jep, jep. Ja ite oon ajanut tosiaan yhen talven kyseisillä renkailla ihan tieliikenteessä.
                                                    Kieltämättä ajettavuudeltaan oli hyvät mut ens talvena kun ei oo nastoja ni en usko. :D
                                                    Ne saa korvata noi mun eturenkaat tai on mun ekat ja vikat Contit mitä ostan. Ei ole itellä varaa ostaa joka talvi uusia renkaita ja vaikka olis en ihan periaatteesta osta.
                                                    Eri asia jos ajaisin just jääradalla ym.

                                                    Ainii, mut mä oon ajanut kuulemma "poikkeuksellista" ajoa. Sehän selittää kaiken!
                                                    Viimeksi muokannut lowe low; 7.6.2012, 07:14.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja pasi_orava Näytä viesti
                                                      Miulla kans lähteny nastat contin renkaista. Seuraavat tulee olemaan kitkat, ei ainakaan nastat irtoa.
                                                      Mä tein muutama vuosi tämän virheen samalla perusteella. Olisin vaihtanut takaisin nastoihin jos samana talvena, mutta lompakko oli eri mieltä. Tais tulla kahdet kitkat samalla kertaa...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jos ja kun tästä tulee kitkat vs. nastat keskustelu niin ilmoitan että moisia ropisevia rinkuloita ei oman autoni alle tule :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jos siis tämä nyt päätyy tähän kitkat vs nastat, niin eihän tuohon omaan tule kitkoja alle talvella. Töissä aikoinaan yhden talven kitkoilla ajanut ja ei kiitos enää! :)

                                                          Ja palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, niin kyllähän tuo nyt vaikuttaa selkeältä valmistusvirheeltä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kitkat vs. nastat kinaamisen voi suorittaa muualla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X