Itse olen käyttänyt aina Gislavedin nastarenkaita, eikä ole ikinä ollut nastojen irtoamisen kanssa ongelmia vaikka sikakyytiä ovat välillä saaneetkin. Nyt on kolme talvea takana uusimmilla renkailla, ja yhteensä taitaa olla 5 nastaa irronneena.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nastat lähti uusista kumeista yhdessä talvessa Quattron alla. Mukavaa =)
Collapse
X
-
Emännän kaksi talvea ajetut nokian 7:t selkeästi kanssa tästä talvesta kärsineet, mutta vain yksi nasta hukassa. Omissa Conteissa (kolme talvea ajetut, mutta km maltilliset ja tänä talvena Tahkoa lukuun ottamatta vähän ajetut) useampi nasta hukassa, pahimmassa renkaassa 5 nastaa irronnut). Ja tietysti molemmat autot raapii joka nurkasta...
Comment
-
Tuskinpa tuo nastojen irtoaminen tai kiinnipysyminen on minkään merkin erityisominaisuus. Jos niitä alkaa merkittävissä määrin irtoilemaan uutena/uudehkona, niin valmistusvikahan silloin on kyseessä merkistä riippumatta.
Se mikä on huvittavaa niin kun rengasliikkeistä kysyy nastarenkaita niin jos ko. liikkeellä ei ole juuri kyseinen rengasmerkki valikoimissaan, kun sitä kysyy, niin vastaus on useimmiten "ei me pidetä sitä kun niissä ei pysy nastat".
Comment
-
Continental ContiWinterVikingit yhden talven, ei ajettu lainkaan tammi- ja helmikuussa. Eturenkaista puuttuu 50-60 prosenttia nostoista, sisäänajovaiheessa suoritettu nätisti ajettu 600kilometrin matka ja muukin ajo matka-ajoa, noin 100-250km suunta. Että sellasta kuraa, olivat ensimmäiset ja viimeiset continentalit minulla.
Comment
-
Vaimolla Audi 80 B4 2.0 etuveto Continental ContiIceContact kaksi talvea ja noin 20tkm ajetut, kaikista neljästä puuttunee yhteensä 5-6 nastaa. Ei ole säälitty, vaan ajettu normaalisti. Allekirjoittanutkin pyöritellyt satunnaisesti käsijarrulla ja raskaalla kaasulla.
Perheen möhkössä, A6 Avant 4.2Q -00, Goodyear Ice Arcticit ajettuna 1½ talvea. Ajotapa ei ole säälivä, vaan pahana tapanani on nojata luistonestoa vasten, eli raapii snadisti koko ajan. En nähnyt yhtään puuttuvaa nastaa kun vaihdoin kesärenkaat alle.
Talvikin täällä Espoossa oli käytännössä 4kk marraskuu...
Niin, molempien härveleiden nakit on "sisäänajettu" tankillisen riiton verran, eli kutonen noin 550km ja kasikymppinen noin 600-650km.
Aikaisemmat kokemukset ovat aiheuttaneet sen, että Nokian tekele kulkee suussani nimellä Kakkapeliitta.
Siinä kiteytyy mun kokemukset usean vuoden ja mallin osalta Nokian nastarenkaista.
Kaikki ovat tulleet autojen mukana, yksiäkään en ole itse ostanut, joten sisäänajosta yms. ei havaintoakaan.
Michelinit ovat myös olleet suhteellisen kestävät, niistäkin jonkin verran kokemuksia.
Goodyearit ovat nyt ensimmäiset merkkiään ja toistaiseksi erittäin tyytyväinen.
Comment
-
Itse ostin Continentalin ContiIceContactit viime marraskuussa ja iso osa talvesta tullut hangattua sulalla asfaltilla ja silloin kun lunta sattui olemaan alla niin ajotapa ei aina niin järin säälivä ollut. Mitä nyt nopeasti katselin niitä niin yhtään nastaa en huomannut irronneen. Pitää tutkailla niitä vielä tarkemmin, että puuttuuko sieltä nastoja jostain.
Muutenkin varsin kelpo renkaat olivat. Sisäänajoa itsekin suoritin muutama sata kilometriä hyvin rauhallista ajoa. Sen jälkeen ei kyllä ole tullut mitenkään erityisesti säälittyä niitä.
Comment
-
Itse ostin Continentalin ContiIceContactit viime marraskuussa ja iso osa talvesta tullut hangattua sulalla asfaltilla ja silloin kun lunta sattui olemaan alla niin ajotapa ei aina niin järin säälivä ollut. Mitä nyt nopeasti katselin niitä niin yhtään nastaa en huomannut irronneen. Pitää tutkailla niitä vielä tarkemmin, että puuttuuko sieltä nastoja jostain.
Muutenkin varsin kelpo renkaat olivat. Sisäänajoa itsekin suoritin muutama sata kilometriä hyvin rauhallista ajoa. Sen jälkeen ei kyllä ole tullut mitenkään erityisesti säälittyä niitä.
Eli ainakin itse olen varsin tyytyväinen noihin. Varsinkin kun tosiaan tuo talvi oli niin vähäluminen, että melkein koko talvi tuli sahattua sulalla asfaltilla.
Pidoltaan ja ajo-ominaisuuksiltaankin omasta mielestä mainiot.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja thompson Näytä viestiOlipas "mukava" yllätys kun tammikuussa ostetuista HKPL7 renkaista oli vähintään 50% nastoista irronneet kokonaan. Autolla on ajettua pääasiassa motaria. Kannattaako tässä yrittää mitään valitusta väsäillä rengasliikkeen ja/tai -valmistajan suuntaan?
Comment
Comment