Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 linssivaloumpiot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Täytyy olla varovainen. Luulen, että jos saisi niistä linsseistä taas "läpinäkyvät" niin sekin olisi jo merkittävä parannus.

    Vielä en ehtinyt niihin paneutua, kun oli muuta korjattavaa (konehuoneen alipaineletkut, paisuntasäiliö, takaluukun alipainetötterö). Mutta, lähteehän ne umpiot irti ilman puskurin irrottamista - lähteehän? ;-) Sain muuten sen korvaavan umpion ja se on säätöjen jne osalta ihan priima ja muutenkin paljon siistimpi kuin orkkikseni.

    Comment


      #32
      Lähtee, umpion alta pois se metallinen lista ja näet kummallakin sivulla 2 ruuvia.

      Comment


        #33
        Umpion vaihto oli helppo nakki. Vähän ajovalonpesin oli tiellä, mutta kun sain sen kuvun veks niin helpottui kummasti. No, tietty jouduin tekemään homman 2 kertaa, koska en hiffannut, että se umpion alla oleva metallilista on umpiossa kiinni eikä autossa. Kun kaikki muu oli jo pultattu paikalleen ihmettelin, että mihin se listan ruuvin paikka hävisi. Katoin sitten vanhasta umpiosta ja siinähän se L-kiinnike on ruuvilla kiinni. Eikun bräketin siirto uuteen.

        Ainiin, magneettinen ristipääruuvari on tässä kova sana. Ongin meinaan 3x alaruuvia sieltä puskurin/alamuovin kätköistä. ;-)

        Kattelin, että se ajovalon linssi tulisi kyllä melkein takakautta ulos. 3 mutteria on helposti näkyvissä. Viimeinen on hankalasti jemmassa mutta ehkä jollain 1/4" niveljatkolla siihen pääsisi käsiksi. Eipä tarttis purkaa koko umpiota, jos ei niitä heijastimia kuitenkaan saa paremmaksi. Jälkikäteen tuli mieleen, että olisikohan siinä ollut tilaa esim. dremelöidä vähän enempi tilaa työkalulle ilman, että se vaikuttaa umpion toimintaan?

        Täytyy testailla ja harjoitella vanhalla umpiolla.

        Comment


          #34
          Lasit kannattaa irrottaa tiskausta varten joka tapauksessa. Putsatulla linssillä ja lasilla ero likaiseen on merkittävä. Viimeksi kun tein ja vaihdoin Night Brakerit polttimoiksi, valistuneetkin kyselivät, onko mulla oe-ksenonit vai jälkiasennetut. Yllätys siis, kun sai kertoa, että ne ovat ihan vaan halogenit..

          Comment


            #35
            Ei sitä umpiota ole paha purkaa, eikä pitäisi tarvita dremelöidä mistään. En muista, että siinä oli mitään hankalaa.
            Ja vielä kun releyttää valot, niin alkaa nähdä paremmin.

            Comment


              #36
              Totta, mitään ei tarvitse kuumentaa/dremelöidä. Lasi on pelkästään niillä klipsuilla kiinni. Saattaa se tiiviste olla tarttunut vuosien varrella, mutta helposti se lasi siitä lähtee.

              Releytys ehdottomasti...

              Comment


                #37
                En meinannut dremelöinnillä lasin irrottelua vaan sitä, että mun umpiossa 1 neljästä linssin mutterista ei näkynyt suoraan vaan oli linssin rungon ja umpion kuoren "takana" piilossa. Mutta, täytyy kattoa uudelleen - ehkä katsoin huolimattomasti ja sen saa sieltä helpostikin auki. Mutta, lasin irrottamisen jälkeen se koko hoito tullee etukautta ulos ihan noin vain?

                Harkitsin releytystä jo aikoinaan mutta jäi sitten tekemättä, kun auto lähti muiden käyttöön vuosiksi. Koitin yksi ilta ettiskellä valmista kittiä mutta ei osunut silmiin kuin H4 -settejä ja H1 to HID -korversiokittejä, jotka eivät käsittääkseni aja ihan samaa asiaa. Ei välttämättä nyt jaksaisi ruveta tekemään irtokamasta muiden projektien keskellä, tiedättekö mistä saisi hyvälaatuisen plug & play -H1-releytyskitin?
                Viimeksi muokannut ToniH; 16.9.2016, 13:45.

                Comment


                  #38
                  Lasin irrotuksen jälkeen näkee kyllä, mitä pitää irrottaa ja mistä. En muista ulkoa, mutta helpohko homma se on. Kromattuja osia ei kannata pyyhkiä puhdasta mikrokuituliinaa kummemmilla, saa aikaan vain naarmuja. Heijastinpintoihin ei pidä kajota ensinkään, ei edes vedellä. Ne rapisevat yleensä per heti.

                  Linssien irrotuksessa sopiva hylsy tai kiintoavain on pakollinen. Välit oli niiden kanssa ahtaat, mutta neon kyllä irrotettavissa ja siten erikseen pestävissä. Mulla oli jossain projektitopikissa kuvia ainakin lopputuloksesta.

                  Comment


                    #39
                    Audi 100 online myy täysin plug and play valonvahvistin kittiä joka toimii alkuperäisen polttimotarkistuksen kanssa. Tulee releet oikeille paikoille tuulilasin edessä olevaan relerasiaan, liittimet kiinni alkuperäisiin johtoihin/liittiimiin yms
                    Asensin tuollaisen 96 vm A6:seen ja pinnien irroittaminen alkuperäisistä liittimistä oli työläin vaihe

                    Comment


                      #40
                      Arh... no enhän tommosta onnistunut löytämään, kun etsin englanniksi. Se mistä puhut on varmaan tämä?

                      No, tilasin jo relesarjan, josta luulen saavani toimivan setin pienin muutoksin. Jos ei näytä hyvältä niin täytynee kääntyä aud100.net puoleen. Kiitos vinkistä!

                      Comment


                        #41
                        Jawohl, ihan hyvä setti jos haluaa pitää alkuperäisiä johdotuksia. Sitten jos alkuperäisyydestä luopuu niin itse olen tehnyt Hellan releistä joissa paikka sulakkeelle releen yhteydessä, yksinkertaistaa sarjaa jonninverran kun kuitenkin haluaa valot eri sulakkeiden taakse

                        Comment


                        • #42
                          Minä oon itekseni miettinyt saisko heijastin pinnat kunnostettua kromi teipillä. Tuossa ois hyllyllä jonkulainen suikale riittäis varmaan toisen auton umpioihin.

                          Miten sitten kestänee lämpöä umpion sisällä. Vai onko siellä nyt edes niin kuuma?

                          Comment


                          • #43
                            ite miettiny kans urssin umpioiden retusointia taas kiiltäväksi, harkinnassa olisi kromimaalin käyttäminen.

                            Comment


                            • #44
                              Ei kestänyt ainakaan type89 umpioissa kromiteippi.

                              Comment


                                #45
                                Eikö halogeenit lämpene pintalämmöltään useampisata-asteiseksi? Aika harva materiaali siinä lähikontaktissa kestää. Joku pakosarjamaali voisi ehkä justjust selvitä mutta niitä ei saa krominsävyisinä.

                                Comment


                                  #46
                                  Ja sitä peilikiiltoa voi olla vaikea tehdä maalaamalla. Uudelleen kromaus lienee ainut järjelinen vaihtoehto. Kellään kokemuksia hinnoista?

                                  Comment


                                  • #47
                                    C4 linssipumpioden polttimoista

                                    Tuli vaihdettua taas "leima" umpiot paikalleen kun talvella on xenonit toisissa.
                                    Valoteho on näissä todella surkea nyt. Eli millasia halogeeni, ledi vaihtoehtoja olette käyttäneet näissä että ovat leimallakin menneet läpi? Ajovalot ja pitkät polttimo ehdotuksia? Parkit ovat myös surkeat, ledit oli edellisissä ja menivät hyvin melkeen päivävaloista, mutta leimallahan ne ei kelpaa. Eli mitä polttimoita käytätte ja mitkä sopivat valosävyiltään yhteen?
                                    Sumareissa menisi ledit, nehän ei linssin takaa näy, eikä ajovalot. Pitkille varmaan löytyy paremminkin vaihtoehtoja.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X