Ilma ei aiheuta laahaamista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrut jumittaa, laahaa.
Collapse
X
-
Satula ja palat on nyt irroitettu 3 kertaa tätä selvittäessä, ainakin ilman satulaa palat liikkuu hyvin.
Liukutapit siellä on uudet, ei se mahdottomuus olisi että olisi saanut valmiiksi kierot.
Käsijarrumekanismi ainakin silmämääräisesti palauttaa, itse käytän käsijarrua aina pysäköidessä niin sen pitäisi pysyäkin notkeana. Ei tässä muu auttanut kuin tilata uusi satula, liukutapit ja kaikki jarruletkut korilta satulalle. Samalla pistetään myös uudet nesteet ja varmistetaan ettei linjoissa ole tukoksia...
Comment
-
Audi B8 takajarru kuumenee
Mikähän voisi olla syynä kun vasen takajarru makaa hieman päällä? Rengas Pyörii ihan hyvin kun ilmassa pyörittää mutta jarrulevy kuumenee kun ajaa vähänkin pidemmän matkan . Aluksi luulin että syy oli liukutapissa joka oli jumissa mutta nekin on nyt vaihdettu ja samoin jarrupalojen alla olevat metalliliuskat ja myös ilmattu jarrut. Sähköinen käsijarru toimii hyvin ja ajettu aina rosstechin ohjeiden mukaan auki ja kiinni kun tehty remppaa. Voisiko sylinterin sisällä jokin tehdä sen että jää pikkasen makaamaan tai että käsijarru moottori ei ruuvaa mäntää tarpeeksi auki? Sylinterinkumi on ehjä ainakin.
Comment
-
Mulla tuli A4 B7 malliin kans aikoinaan mysteerivika...etypyörän napa/vanne kuumeni....vähän aikaa takaperin oli tehty jarruremontti...tarkistettiin uudelleen kaikki vaihdetut osat/liikeradat ne....oli kunnossa....tarkistettiin pyörän laakeri...sekin kunnossa. Merkkiliike ei osannut auttaa, pitkän linjan pieni nyrkkipajakorjaamo sanoi että joskus menee jarruletkut sisäpuolelta siten rikki, että jää "paine päälle" ja siksi jarrut laahaa. Vaihdettiin eteen molemmat jarruletkut ja kuntoon tuli....
Comment
-
Koitin olla käyttämättä yhden jarrujen kasauksen jälkeen käsijarrua kokonaan niin ei kuumentunut oikeastaan ollenkaan, mutta kun käytti käsijarrua kerran niin taas alkoi lämpenemään, koitin tehdä saman uusista mutta toisella kertaa taas kuumeni vaikka en käyttänyt käsijarrua.
Mutta täytyy koittaa vaihtaa se jarruletku seuraavaksi. Voiko muuten satulan avata ihan normaalisti männän auki ruuvaamalla kun on ajanut käsijarrun ensin vcds:ällä huoltoasentoon, jos avais myös sen vielä ja laittaisi uudet tiivisteetViimeksi muokannut Anstone81; 8.3.2018, 15:26.
Comment
-
Nyt on jarruletku vaihdettu ja männän tiivisteet jotka oli kyllä kunnossa samoin kuin sylinterikin näytti ihan hyvältä, nesteet vaihdettu ja ilmattu ja palojen korvakkeet rälläköity että liikkuu paremmin, ei mitään vaikutusta. Alkaa ideat loppuun, onko seuraava vaihtoehto uusi satula jossa tulee uusi moottori ilmeisesti mukana aina, ei muuta keksi enää?
Comment
-
Oon koittanut ajaa kyllä käyttämättä käsijarrua sen jälkeen kun se on VCDS:llä suljettu niin ei varmaan johdon irroitus vaikuta? Mutta mietin että voisiko ajaa VCDS:llä auki asentoon ja jättää siihen niin ettei ole käytössä vai tuleeko muita ongelmia, mittarissa vilkkuu ainakin parkkijarrun vikavalo mutta onko kellään tietoa uskaltaako autolla ajaa niin ettei esim käsijarrumoduuli ota itseensä, tietenkään käsijarrua ei voi silloin käyttää?
Comment
-
Miulla on ainakin ollut toisen puolen kaapeli poikki viikkokaupalla ja sitten kun sai lopulta tinattua sen taas kasaan niin toimi yhtä hyvin tai huonosti kuin ennenkin eli voi sitä käyttää testimielessä ilmankin. Äkkiä siihen valon vilkkumiseen tottuu :-)
Jos siltikin jumittelee niin ei kai paljon muuta jää kuin pääsylinterivika jos letkut on kerran vaihdettu. Vaikea sanoa voisiko satulassa sitten olla vielä joku ihmevinous joka aiheuttaisi jumiutumista, epäilisin.
Comment
-
Täytyy varmaan seuraavaksi sitä uutta satulaa alkaa etsiin , sinänsä ihme jos vika on siinä kun männässä ja sylinterissä ei ainakaan silmällä katottuna mitään ollut vikaa? Uudessa satulassa tulee ilmeisesti aina uusi servo mukana. Onko tietoa tarviiko se kummempaa koodausta kuin ajaa se auki asentoon vcds:llä eli käsijarru moduulista Basic settings ja group 006 ja go?
Comment
-
Joo, samalla tavalla. Siinähän on se joku testi/sopeutus-toiminto (en muista tarkkaan kun on taas niin pitkä aika kun viimeksi niitä säätänyt). Saattaa joutua tekemään sitä testiä useammankin kerran ennen kuin asettuu eli lakkaa hälyttämästä. Niin ja jostain syystä se laturi pitäisi laittaa autoon kiinni remontin ajaksi. Ei ole ihan selvinnyt miksi, mutta joka paikassa siitä puhutaan.
Comment
-
Jarru/liukutappi joku muu?
Liukutappien vaihto? Jarru laahannut nyt pari viikkoa ja selvisi että ilmeisesti apparin puoleinen sisäpuolen pala ihan finito ja metalli jarrulevyä vasten. Epäilen että liukutapeissa vika, mutta millanen prokkis niiden vaihtaminen on? Tai onko muita ehdotuksia viaksi mitä mä en oo tajunnut miettiä?
Mieluiten veisin tän nyt jollekkin osaavalle mutta maanantaina pitäis ko autolla ajaa 300km joten ei taida onnistua ennen sitä. Olen kerran ollut mukana tekemässä kun liukutappeja vaihdettu mutta ei sittwn niin minkäänlaista käsitystä että millanen prokkis se oli. Toki varmaan satulan mäntäkin voi olla jumiss? Voiko vanhat jarrunesteet tai joku ongelma niissä vaikuttaa?
Comment
-
Jos työkalut pysyy käsissä, niin uudet palat ja liu´ut kaupasta ja eikun purkamaan. Rengas pois ja satula sitten. Yleensä se on parilla pultilla kiinni satulan takaa ja normaalisti rakenne selviää ihan katselemalla. Hätätapauksessa, jos liukuja ei saa tuolla aikataululla, niin vanhojen putsaus ja rasvaus esim. vaseliinilla luulisi riittävän uusilla paloilla.
Voi olla satulaongelmakin, mutta tuskin tuon ikäisessä. Jarrunesteissä ei voi olla tuon aiheuttajaa käytännössä.
Comment
-
Jokseenkin työkalut pysyy käsissä. Ainakin kunhan sähköihin ei tarvii koskea.
Motonetissä oli jos minkäkilaisia paloja (vieläkin tietäis minkäkokoinen levy tuossa on 314, 320 vai 345 mm) yritin kun rengas oli irti käpelöidä tänään missä on pultit mutta löyty vaan yksi. Pitäis päästä varmaan auton alle mutta siihen ei nyt mahiksia. Youtubesta en ainakaan vielä löytänyt mitään järkebää videota. Etsintä jatkuu vielä. Liukutappeja ei motonetissä ollut kun taakse joten niitä ei taida tähän hätään löytyä mistään, joten mennään tolla vaseliinilla ja putsauksella....
Comment
-
Kannattaa varautua siihen että ne liukutapit saattaa olla jumissa varsinkin takana. Niitä voi joutua lämmittämään pillillä että saa irti. Ei kannata vääntää niitä kovasti etteivät katkea sisään.
Mutta jos ovat vain nahkeat, niin sitten vaan vedät ne irti ja puhdistus/herkistys ja jarrurasvan kanssa takaisin kiinni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy Näytä viestiMotonetissä oli jos minkäkilaisia paloja (vieläkin tietäis minkäkokoinen levy tuossa on 314, 320 vai 345 mm) yritin kun rengas oli irti käpelöidä tänään missä on pultit mutta löyty vaan yksi
3.0TDI on tuo 320mm edessä. Varmuushan tähän arpomiseen löytyy PR-koodeista auton tarrasta tai huoltokirjasta.
Muistaakseni 1LT ja 1LY on nuo pienet 314mm, 1LA=320mm.
Comment
Comment