Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

joustintuen laakeri/kumi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• joustintuen laakeri/kumi

Elikkä onko samat osat quattrossa kuin normaali satasessa?

Toinen kysymys samaan syssyyn.. Opiskelussa vielä tämä quattron sielunelämä, kun kääntää jyrkästi kumpaakin suuntaan niin alkaa melkoinen jurina korissa.
    Kuuluuko tämä nelivedon ominaisuuksiin vai laakerivikaa?

Etupään osat lienevät melko pitkälti samat etuvedossa ja quattrossa.

Jos takalukko on kytkettynä jyrkästi käännettäessä niin auto saattaa paukkua & jurista enempi tai vähempi jyrkässä käännöksessä. Jos lukkoa ei ole kytketty päälle ja silti jurisee, niin jossain lienee vikaa. Ensimmäisenä epäilisin etummaisten vetoakseleiden kuulaniveliä syyllisiksi.

Comment

ei ole lukko päällä..

Comment

Ilman lukkoakin mulla alkaa nurinaa kuulumaan kun kääntää renkaat ihan linkkuun, lukon kanssa tosiaan astetta enemmän vielä. Paukkunaa ei kuuluu, kumin ääntä narinaa/nurinaa vain. Mielestäni mulla ainakin tuo on ominaisuus, kaikki palikat tuntuisi olevan ok.

Comment

Ei kuulu quattron ominaisuuksiin, vähemmän ne siinä paikat kiljuvat kuin etuvetoisessa sillä myös takapyörät auttavat etenemisessä. Todennäköisesti vetari kuten Ilkka mainitsi. Yleensäkin kun kääntää ääriasentoon kannattaa laskea rattia aavistuksen takaisin niin eivät paikat rasitu ja tehostin huuda apua.

Comment

Enpä ole varma, äänteleekö mun auto kaikki käännettäessä. Jos se metelöi, niin ääni lienee sen verran maltillinen, etten ole kiinnittänyt siihen erityisempää huomiota. Edellinenkin q oli varsin hiljainen paikallaan kaikki käännettäessä.

Comment

Otsikon mukaiset osat ovat tietääkseni samat. Oli tai ei, niin ei silti ole kummoisia ihmeosia ja löytyy tarvikkeena mistä vaan. Ainakin tilaamalla.

Comment

Working...
              X