Pakko kyllä nyt jakaa tämä teidän muiden kanssa harrastajien kanssa :) Ostin tossa audiin alusta sarjan ja aloin sitä asentamaan. No heti alkuunsa homma venyi sen verran, että maalasin jarrusatulat. No ei se vielä mitään..
Viime kesänä, kun kävin eräällä pätevällä nelipyöräsuuntausta tekevällä ukolla, hän sanoi, että takana oikealla on jonkin verran välystä jossain alatukivarren puslassa..tämä asia kaiveli päätä aikalaillakin, kun kuitenkin olen taas menossa suuntaukseen alustasarjan vuoksi. No tilasin powerflexin puslat taka ala tukivarteen sisemmän ja ulomman. Vänksläsin tukivarren auki puslien kohdalta ja sain aika kivuttomasta sen pienemmän puslan pois ihan vaan kampeamalla meisselillä. Viritin m12 kierretangosta ja hylsyistä vekottimen, jolla sain sen pienemmän puslan väkisin väännettyä paikoilleen ja jo heti silloin silmään otti, että olisi liian paljon ulkona tuo pusla...ja eihän se sitten todellakaan enään paikalleen mennet...no keskityin sitten siihen isompaan puslaan ja sehän on metalli holkilla varustettu versio eli sitä ei ihan heti sitten enään meisselillä kammetakkaan..Ei siis todellakaan ja kun oli vielä ihan kunnossa.
Ajatetlin, että hitto otan koko tukvarren sitten pois ja käyn jossain prässäyttämässä tai sitten vetelen lekalla puslat kuntoon. No tuossa kulkineessahan on jarrulinjat kiinni tuossa varren kyljessä ja ja jokainen liitin on niin jumissa, että aina vaan pyörähti pultti pyöreämmäksi. Meinasin jo katkaista järkevimmästä kohtaa jarruputken ja sitten tehdä sille uuden liitoksen mutta tässä vaiheessa tuli tuska liialliseksi ja vähän veistelemällä väkisin jo asennettu powerflex puslallinen varsi kiinni (siis vain yksi uretaanipusla) ja pikkuhiljaa takaisin kasaan päin, kun homma vain paisui ja paisui. Meni jo liian hankalaksi, ei ollut enään riittävästi työkaluja ja koneita. Nyt asennan vain tuon alusta sarjan ja käyn säädättämässä kulmat niin hyviksi kuin voi ja joskus uudella tarmokkuudella ja kentiäs kunnon välineillä loput kuntoon.
Mikähän mahtoi olla tuon powerflexin sopimattomuuden syy? Entäs voiko jarrulinjan ihan vaan poikkasta kupariputken kohdalta ja tehdä siitä taas eteenpäin uusilla hiluilla. Siis samaan tapaan, kuin normaalia vesikupariputkia...siis perjaatteessa?
Oli jo pakko jakaa vähän tätä harrastamisen hauskuutta :)
Viime kesänä, kun kävin eräällä pätevällä nelipyöräsuuntausta tekevällä ukolla, hän sanoi, että takana oikealla on jonkin verran välystä jossain alatukivarren puslassa..tämä asia kaiveli päätä aikalaillakin, kun kuitenkin olen taas menossa suuntaukseen alustasarjan vuoksi. No tilasin powerflexin puslat taka ala tukivarteen sisemmän ja ulomman. Vänksläsin tukivarren auki puslien kohdalta ja sain aika kivuttomasta sen pienemmän puslan pois ihan vaan kampeamalla meisselillä. Viritin m12 kierretangosta ja hylsyistä vekottimen, jolla sain sen pienemmän puslan väkisin väännettyä paikoilleen ja jo heti silloin silmään otti, että olisi liian paljon ulkona tuo pusla...ja eihän se sitten todellakaan enään paikalleen mennet...no keskityin sitten siihen isompaan puslaan ja sehän on metalli holkilla varustettu versio eli sitä ei ihan heti sitten enään meisselillä kammetakkaan..Ei siis todellakaan ja kun oli vielä ihan kunnossa.
Ajatetlin, että hitto otan koko tukvarren sitten pois ja käyn jossain prässäyttämässä tai sitten vetelen lekalla puslat kuntoon. No tuossa kulkineessahan on jarrulinjat kiinni tuossa varren kyljessä ja ja jokainen liitin on niin jumissa, että aina vaan pyörähti pultti pyöreämmäksi. Meinasin jo katkaista järkevimmästä kohtaa jarruputken ja sitten tehdä sille uuden liitoksen mutta tässä vaiheessa tuli tuska liialliseksi ja vähän veistelemällä väkisin jo asennettu powerflex puslallinen varsi kiinni (siis vain yksi uretaanipusla) ja pikkuhiljaa takaisin kasaan päin, kun homma vain paisui ja paisui. Meni jo liian hankalaksi, ei ollut enään riittävästi työkaluja ja koneita. Nyt asennan vain tuon alusta sarjan ja käyn säädättämässä kulmat niin hyviksi kuin voi ja joskus uudella tarmokkuudella ja kentiäs kunnon välineillä loput kuntoon.
Mikähän mahtoi olla tuon powerflexin sopimattomuuden syy? Entäs voiko jarrulinjan ihan vaan poikkasta kupariputken kohdalta ja tehdä siitä taas eteenpäin uusilla hiluilla. Siis samaan tapaan, kuin normaalia vesikupariputkia...siis perjaatteessa?
Oli jo pakko jakaa vähän tätä harrastamisen hauskuutta :)
Comment