Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 Avant takapuskurin irrotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 Avant takapuskurin irrotus

    Vetokoukun asennus mielessä. Meneekö C4:ssä takapuskurin irrotus suurinpiirtein samalla tavalla kuin muissa Avanteissa? Pikaisen silmäyksen mukaan tavaratilan pohjalta ei löytynyt kiinnityspultteja, ne lienevät siellä paneelien ja mattojen alla vai kuinka?
    Bosalin autocheck -sähkösarjalla on suolainen hinta, toistasataa euroa. Pikainen vilkaisu takavalojen johtimiin antoi ymmärtää, että noista ei ole jakaa sähköä perävaunulle, sellaista paukkulankaa... Ajattelin toteuttaa kytkennän muutamalla releellä.

  • #2
    Kiinnityspultit tulee esille kun irroitat ylimmäisen tavaratilan pohjalevyn sekä sen alla molemmilla sivuilla olevat verhoilut. Tavaratilan sivuverhoiluja (joissa on säilytyslokerot) ei tarvitse irroittaa. Myös kynnyksessä oleva rosteripelti pitää muistaakseni irroittaa. Puskuri on kiinni kahdella pultilla kummankin puolen runkopalkin läpi. Puskurin päät pyörien luona lähtevät irti kiinnikkeistään kun painaa puskurin päätä päältä alaspäin ja samalla vetää ulospäin. Nyt puskurin voi vetää suoraan taaksepäin kun samalla hieman levittää sivuja.
    Sähköistä sen verran omakohtaista kokemusta autocheckillä varustetusta C4 avantista, että vilkuille löytyy valmiit liittimet molemmista takalampuista. Takavalojen johdotuksesta löytyy liitin noin kuskin puolen takapyörän päältä. Tämän liittimen päihin kykettiin koukun johtosarjasta liittimet. Näin hoituivat jarruvalot ja sumarit ja peruutusvalot. Takavalojen sähköt pitää vetää moottoritilassa olevaan sulakerasiaan jossa sijaitsevat etu- ja takavalojen valovahdit. Sähköt pitää ottaa valokatkaisijan ja valovahdin välisestä johdosta. Samaan rasiaan valmiiseen sulakepaikkaan tulee liitin koukun jatkuvaa virtaa varten. Tämä kaikki 13-napaisen sähkösarjan kanssa, mutta ei kai se 7-napainen hirveästi eroa jokin toiminto vain puuttuu.

    Comment


    • #3
      Kiitos seikkaperäisestä ohjeesta.
      Miljoonalaatikosta löytyi sen verran releitä, että taidan toteuttaa sähköt releillä. Asensin viikonlopun aikana kädiin sähköiset lasinnostimet ja kauko-ohjattavan keskuslukituksen, joten nyt on sopiva asennusvire päällä.
      Melkoinen homma vetää mokoman kinnerin kuskin oven sisään kymmenen piuhaa (joista puolet kahden ja puolen neliön tapsia), kun läpiviennit on suunniteltu lähinnä yhdelle kaiutinjohdolle.

      Comment


      • #4
        Asensin eilen C4 Avantiin Fixus -merkkisen halppiskoukun. Helppo juttuhan tuo lopulta on ja koukku istuu paikalleen varsin nätisti.
        Yksi asia jäi mietityttämään: taimmaisen vaimentimen kuskin puoleinen pakoputkiklemmari ja sen tuki runkoon piti irrottaa, jotta koukun kiinnitystanko mahtui menemään runkopalkille.
        Minkälaisia ratkaisuja on tehty klemmarikiinnikkeen tilalle?

        Comment


        • #5
          En tiedä millaisia virityksiä ovat tehneet. Tuo Fixuksen koukku C4 malliin on sellainen että ei suoraan sovi noihin S malleihin. Pakoputki kulkee juuri tuolla takavaimentimen tienoilla hieman eri reittejä kuin näissä "laiskemmissa" malleissa. Fixushan on sellainen koukku jossa ei takapuskuria tarvitse irroittaa asennuksen yhteydessä. (Ainakin minulle aikoinaan tarjottiin sellaista)

          Comment


          • #6
            En tiedä millaisia virityksiä ovat tehneet. Tuo Fixuksen koukku C4 malliin on sellainen että ei suoraan sovi noihin S malleihin. Pakoputki kulkee juuri tuolla takavaimentimen tienoilla hieman eri reittejä kuin näissä "laiskemmissa" malleissa. Fixushan on sellainen koukku jossa ei takapuskuria tarvitse irroittaa asennuksen yhteydessä. (Ainakin minulle aikoinaan tarjottiin sellaista)

            Comment


            • #7
              Teoriassa tuon kai saisi paikoilleen puskuria irrottamatta, mutta hiukka vaikea on pultata koukkua takapeltiin kiinni puskuri paikoillaan ja kahden reiän poraaminen puolelleen pultteja varten on hiukka hankalaa.
              Takapuskuri irrotettuna koukun asennus ei tosiaankaan ole kummoinen homma.

              Comment


              • #8
                Montako pulttia niitä olikaan kummallakin puolella,jotta se puskuri lähtee irti?Siellä näkyy L-rauta,jossa 3 pulttia.Lähteekö niistä jostain?

                Comment

                Working...
                X