Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

" POMMIN " vaihto ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    " POMMIN " vaihto ?

    Jos nyt mulla mennyt se ns " pommi " sököksi niin mitens tulis toimia.
    Onko kuinka kallista remppaa ja missä sitä kannattaisi rempata, asun itse vantaalla.

    Pystyykö ite tekemään mitään asialle????

    Kiitos vastauksista arvon gurut!

    #2
    No eihän se halpa murkula ole, mutta tarvikeliikkeestä pitäisi febi-bilsteiniä löytyä ja varmaan nykyään muitakin toimittajia on.

    Vaihtuu ihan kotitarvesepän omilla kyvyillä. Korjaamollakin varmaan aika sutjakasti.

    Comment


      #3
      Mulla olisi yksi käytetty 44:sen pommi tallessa. Ei se ole hyvä, mutta antaa tehostusta kuitenkin ihan hyvin moottorin käydessä, jarrut & ohjaustehostus toimii siis ok sen kanssa ja ei käy vilkuttelemaan varoitusvaloja. Kone sammutettaessa tehostus loppuu kuitenkin heti.

      Tuosta voisi saada ensiapua, jos ei ole heti halukas investoimaan 250e uuteen pommiin. Pommin saa multa kahvirahalla.

      Comment


        #4
        Jos tehostus häviää heti moottorin sammuessa, niin silloin se pommi on aivan paineeton. Kyllähän tuon korjatakin voi, viime kesänä noita 4 kappaletta korjasin. Hieman vaatii käsityö- ja hitsaustaitoa.

        Comment


          #5
          Tyhjilläkin pommeilla on eroja :) On tyhjiä pommeja, jotka tarjoavat jarrutehostuksen koneen käydessä ja sitten on tyhjiä pommeja, jotka eivät anna välitöntä jarrutehostusta edes koneen käydessä.

          Comment


            #6
            Sen pommin sisältämän takaiskuventtiilin sopisi olevan kunnossa. Omassa on painetta vähän, mutta ilmeisesti venttiili falskaa.

            Comment


            • #7
              Kun tässä on nyt tuore keskustelu "pommista" meneillään,niin
              ajattelin vaivata samalla vaivalla. Eli kun auto seisoo jonkun aikaa n.1h eteenpäin
              ja päräyttää käyntiin,niin hetken päästä alkaa huutomerkki vilkkumaan(pun.).
              Jarruihin kyllä tulee tehostus heti ja sammutuksen jälkeenkin kärsii
              polkea noin 30-40 kertaa ennekuin poljin kovenee.
              Jos jollain olisi mutua viasta niin helpottaisi kummasti
              korjaus operaatiota. Itse epäilen pumpulta varaajalle menevää
              putkea,näyttäisi olevan aika sotkuinen sen eristeen alta, vai
              missäs kohtaa siellä on takaiskuventiili(onko ollenkaan?)?

              edit:Ja saakos niitä auto-chekin vikailmoituksia mistä purettua?

              Comment


                #8
                Pedro: mulle tuli sama juttu. Vikana oli jarruletkut jotka paisui kuin ilmapallot....

                Comment


                • #9
                  Täytyypä tarkistaa tuo letkuhomma,eipä ois heti
                  käynyt mielessä. Vikahan on aika satunnainen,tänäänkin seisoi yli pari tuntia,
                  eikä minkäänlaista ilmoitusta tullut näytölle. Josko se siitä aukenis?

                  Comment


                  • #10
                    Itselläkin on nyt jotain häsminkiä noitten jarrujen kanssa -91 3b S2...huutomerkkiä lykkää kans. Kerran on ajossa tuntunu poljin siltä ku seinää vasten painais ja nyt taas on niinku normaali tuntuma, mut käynnistäes tulee huutomerkkiä. Jarrunesteet on ok ainakin takajarrupalat on vissii vähän vähis mut voiko se mittä tommosta ilmotusta tehä?

                    Comment


                      #11
                      Jarrupalojen varoitus on keltainen. En tiedä onko tuo takana käytössä.

                      Comment


                        #12
                        No ei ole s2:ssa koko palavaroitinta. Onneksi!

                        Pommiongelmaa tai sitten pumppu vetelee viimeisiään.

                        Comment


                        • #13
                          Siitä "pääsylinterin?" jälkeen olevasta aunturista otin toisen piuhan pois niin sitten huutomerkki ilmoitus ainakin katosi, mutta miten tutkin onko vika pommissa vai pumpussa?

                          Comment


                            #14
                            Kyllä pumppu tapaa ääntää jos se on poks ja aika harvinaista. Pommissa pitäisi olla painetta ajon jälkeen eli polkemalla jarrua ja laskemalla polkaisut ennenkuin poljin kovenee saat selville sen. Tietysti jos pumppu ei pumppaa niin ei siellä sitä painettakaan ole :)
                            Aiheesta on ns riittävästi vanhaa keskustelua.

                            Comment


                              #15
                              Pistäkää korjausohjeita, mikäli noita pommeja joku todella on onnistuneesti tai vähemmän onnistuneesti tekohengittänyt.

                              Comment


                                #16
                                Pasi_ noita meille muutaman värkkäsi. Reikä alapuoliskoon, sisäkierteinen holkki siihen hitsaamalla ja sopiva takaisku/täyttöventtiili holkkiin ja 70 bar typpeä sisään. Porausvaiheessa pitää olla tarkkana sillä kumikalvo on alapuoliskoa vasten jos painetta ei enää ole ja jos on niin saattaa sihahtaa melkoisesti :)

                                Comment


                                  #17
                                  Siis tietääkö joku paikkaa joka vaihtaa """edullisesti"""" pommin ja samoin pitäisi kytkimen pääsylinteri vaihtaa. Kiitoksia

                                  Comment


                                  • #18
                                    Uuden tarvike pommin (4A0 612 061D) saa tilattu vaikka autoteile.cc:stä ja valmistaja on Meyle. Osanumero 100 612 0003 ja hinta 258?

                                    vertailun vuoksi:
                                    Original 4A0 612 061D Perhealbumi hinta on 441,01?
                                    ACF varaosakanava 4A0 612 061D on noin 350?

                                    Kyllähän tuota säästöä näyttää tulevan sen verran että voi uuden tarvikkeen laittaa: )

                                    Kiitos Porkkikselle tiedosta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei mitään, erotuksen voi laittaa vaikka tilille 8000... :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        !!!! OSTO SUOMESTA !!!!!

                                        Helsinkiläinen
                                        Sandman - Nupnau ab
                                        Yhteys henkilö:
                                        jukka.lassila__@sanup.fi

                                        Ostopaikkana heidän vähittäismyyntipiste
                                        A-Tarvike


                                        Heiltä saa myös coupen pommeja. Ohessa on lista moottorityypeistä
                                        joihin pommit sopii, mutta suhtaudun siihen varauksella, sillä mm. RT-
                                        moottori löytyi väärästä listasta. Paremmin pommit tunnistaa säätimen
                                        ulkomuodosta, uudempi on kantikas ja vanha pyöreä.

                                        Tiedot pommeista löytyvät
                                        http://www.febi.com

                                        Vechile type / Article group
                                        Brake
                                        Brake , general
                                        Brake Booster + Components
                                        Audi 200 quattro 3B 162 2,2
                                        Tuolla haualla saa molemmat pommi tyypit.

                                        Tai suoraan Febi-no 14178,14176

                                        14176 237,30 eur ( uusi malli särmikäs jalka )
                                        14178 249,80 eur ( pyöreä jalka )

                                        Verolliset ostohinnat.

                                        14176 --> fit for 443 612 061 H , (443 612 061 D) , (443 612 061 G)
                                        14178 --> fit for 857 612 061 C , (443 612 061 A) , (857 612 061 B)

                                        Febi-no.14176 from Model Year 1988 to Model Year 1991
                                        to fit Engine Type
                                        Audi 100,200 ( Moottori koodi voi olla useaan kertaan )
                                        AAD,AAE ,AAH ,AAR,
                                        AAS ,AAT ,ABB ,ABC ,ABK ,ABP ,ACE ,ACZ ,ADW ,PR ,YM ,YR ,ZJ ,ZM ,ZN ,ZS
                                        ZU ,ZV ,ZX ,ZY ,ZZ ,JY ,KG ,KH ,KJ ,KU ,MC ,WC ,WJ ,WK ,WS ,1B ,2B ,JY ,
                                        KG,3B

                                        Febi-no. 14178 from Model Year 1984 to Model Year 1988
                                        to fit Engine Type
                                        Audi 100,200 ( Moottori koodi voi olla useaan kertaan )
                                        Audi Sport quattro KW 2,1
                                        AAD, AAE, AAH, AAR, AAS, AAT, ABB, ABC, ABK
                                        ABP, ACE, ACZ, ADW, CN, DE, DR, DS, HX, JW
                                        KF, KN, KP, KU, KZ, NC, NF, NP, PH
                                        PR ,RS ,RT, SH, SL, WA, WB, WC, WE, WF
                                        WG, WH, WU, YM, YR, YV, ZJ, ZM, ZN, ZS
                                        ZU, ZV, ZX, ZY, ZZ, 3D, 4B, AAD, AAE
                                        AAH, AAR ,AAS AAT, ABB, ABC, ABK, ABP, ACE, ACZ
                                        ADW, CN, DE, DR, DS, HX, JW, KF, KP, KU
                                        KZ, NC ,NF ,NP ,PH, PR, RS, RT, SH
                                        SL ,WA ,WB ,WC ,WE, WF, WG, WH, WU, YV
                                        1T, 3D, 4B, AAD, AAH, AAR, ABC, ACE, HX, JW
                                        KU, NF, NP, PH ,PX, SH, 4B, JY, KG
                                        WK, WS, 1B, 2B, MC, JY, KG, MC, 1B, 3B

                                        Huom löytyy myös ! ( Hinta ?? ) Sama kuin BMW:ssä.
                                        Febi-no 01817
                                        Air Cell,Pressure Accumulator for brake booster with o-ring
                                        Fit for
                                        857 612 085 A
                                        (857 612 085)
                                        to fit Engine Type
                                        Audi quattro GV 2,1 / Audi quattro MB 2,2 / Audi quattro RR 2,2 / Audi
                                        quattro WR 2,1 / Audi quattro WX 2,1

                                        Comment


                                          #21
                                          Kiitokset tiedoista, koitan saada nyt sen pommin mahdollisesti kuntoon.
                                          :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuli tuossa mieleen
                                            A-tarvike on muuttanut tuossa osoitteessa( Aleksis kiven katu 32-34 ) on nykyään Part corner usa-auto osaliike.

                                            A-tarvike
                                            http://www.atarvike.com/myymalat.php

                                            Comment

                                            Working...
                                            X