Nyt kun tässä korjaamot sanoi tuosta ohjausvaihteen vaihtamisesta, etteivät rupea tekemään kun on kauhee homma, niin teen itte sitte. Irti sen yksin sai kyllä.
Irrotus tapahtuu hyvinkin audipages.com:in ohjeiden mukaan. Työkaluja saa olla aikalailla erillaisia.
Vaihde on 3:lla 8:n kuusiokololla kiinni. Ohjeen vaikein pultti oli melkei helpoin pultti. Kuskin puolella taaempi on tosi pahasti piilossa ja rintapelti estää puolen tuuman räikän käytön lähes kokonaan. Varttisella tuumasella ei mitään toivoa saada auki ennekuin sai liikahtamaan sen.
Hieman joutu väkivalloin ottamaan äänieristeitä tuosta ratin ja vaihteen liitoskohdasta pois jotta sai avaimet sopimaan. Lisäksi piti irrottaa myös vaihteen hytikkaputket. Siis ne joita ei pitäisi tarvita irroittaa. Meinas jo usko loppua kun alkoi pultti kanttaamaan. Onneksi lähti irti.
Raidetangonpäät lähti suht hyvin, kuskinpuolelle joutuu uusimaan pultin.
Kuskin jalkatilassa on torx ja 17:n mutteri jolla ratti on kiinni vaihteessa. Torx-pultti on epäkesko, pitää vähän katsoa mikä sen funktio on. Ohjaustankoa ei saisi ilmeisesti liikaa työntää sisään, jottei tipu rattailta. En kyllä tiedä paljonko on liikaa, joten en varmaan niin tehnyt. Ainakin ratti vielä pyörii.
Nyt on vuotava vaihde irti. Saksasta on tulossa inhimilliseen 618 euron hintaa uusi tilalle vaihto-osana. 150 euroa saa takaisin vanhasta jahka sen palauttaa. Toimituskulut oli 70 euroa palautuksen kera. Ei kovin halpa mun mielestä.
Seuraavaksi pitäis huuhdella tuo järjestelmä atf:stä. Onko hyviä ehdotuksia? Pentoisiniä sinne kuuluisi laittaa, mutta riittääkö se, että käyttää autoa hetken jotta tulee kaikki ulos vai pitääkö se huuhdellakkin?
Entä ottaako auto nokkiinsa jos on servotronic-mokkula irti? Mikä on sinisen 3:n pallon muovisäiliön tehtävä kuskinpuolen lokasuojan sisällä?
Tähän mennessä töitä sellanen 4h+ työkalujen mettästystä 6h.
Kustannukset 618eur(vaihde)+ työkalut 30 euroa.
Kasaamisessa saattaa tarvita apua ja osaavaa kaveria ei tunnu löytyvän tähän hätään. Löytyykö Vapaaehtoisia inhimillisen korvauksen avittamana?
Irrotus tapahtuu hyvinkin audipages.com:in ohjeiden mukaan. Työkaluja saa olla aikalailla erillaisia.
Vaihde on 3:lla 8:n kuusiokololla kiinni. Ohjeen vaikein pultti oli melkei helpoin pultti. Kuskin puolella taaempi on tosi pahasti piilossa ja rintapelti estää puolen tuuman räikän käytön lähes kokonaan. Varttisella tuumasella ei mitään toivoa saada auki ennekuin sai liikahtamaan sen.
Hieman joutu väkivalloin ottamaan äänieristeitä tuosta ratin ja vaihteen liitoskohdasta pois jotta sai avaimet sopimaan. Lisäksi piti irrottaa myös vaihteen hytikkaputket. Siis ne joita ei pitäisi tarvita irroittaa. Meinas jo usko loppua kun alkoi pultti kanttaamaan. Onneksi lähti irti.
Raidetangonpäät lähti suht hyvin, kuskinpuolelle joutuu uusimaan pultin.
Kuskin jalkatilassa on torx ja 17:n mutteri jolla ratti on kiinni vaihteessa. Torx-pultti on epäkesko, pitää vähän katsoa mikä sen funktio on. Ohjaustankoa ei saisi ilmeisesti liikaa työntää sisään, jottei tipu rattailta. En kyllä tiedä paljonko on liikaa, joten en varmaan niin tehnyt. Ainakin ratti vielä pyörii.
Nyt on vuotava vaihde irti. Saksasta on tulossa inhimilliseen 618 euron hintaa uusi tilalle vaihto-osana. 150 euroa saa takaisin vanhasta jahka sen palauttaa. Toimituskulut oli 70 euroa palautuksen kera. Ei kovin halpa mun mielestä.
Seuraavaksi pitäis huuhdella tuo järjestelmä atf:stä. Onko hyviä ehdotuksia? Pentoisiniä sinne kuuluisi laittaa, mutta riittääkö se, että käyttää autoa hetken jotta tulee kaikki ulos vai pitääkö se huuhdellakkin?
Entä ottaako auto nokkiinsa jos on servotronic-mokkula irti? Mikä on sinisen 3:n pallon muovisäiliön tehtävä kuskinpuolen lokasuojan sisällä?
Tähän mennessä töitä sellanen 4h+ työkalujen mettästystä 6h.
Kustannukset 618eur(vaihde)+ työkalut 30 euroa.
Kasaamisessa saattaa tarvita apua ja osaavaa kaveria ei tunnu löytyvän tähän hätään. Löytyykö Vapaaehtoisia inhimillisen korvauksen avittamana?
Comment