Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisävalot

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Lisävalot

Olen tässä iltojen pimentyessä pohtinut lisävalojen asennusta audiini. En vaan ole keksinyt hyvää tapaa asentaa lisäpitkiä nokalle. Puskuriin en haluaisi porata reikiä ja sitten yhen hankaluuden aiheuttaa konepellin mukana nouseva maski. Jos laittaa kunnon kokoset valot, niin ne pitäisi tukea johonkin ja ainoa paikka olisi maski, mutta sitten pitäisi tukiraudat aina ruuvata irti, kun nostaa konepellin.

Saishan niitä pieniä valoja ja rekkarin alle tuleva asennusteline, mutta en tiiä onko niistä pienistä apua, vaikka laittaisi 4 rinnan.

Jos jollakin olisi tarjota jotain hyvää patenttia asennukseen tai kokemuksia pienistä lisävaloista, niin voisi kertoa.

Ainakin Ruotsinpuolelta olen itse aikanaan ostanut sellaiset tukiraudat joissa on pienet pallonivelet, eli maskiin tuli kiinni ne pallonivelet ja tukiraudassa on sitten se kupinmallinen vastakappale.

Tukiraudat sai irti hyvin helposti irti tarvittaessa ja pallonivelet ovat riittävän tiukat ettei aiheuta tärinää valoihin. Ostin tukiraudat kun tein edelliseen autoon pikakiinnitettävän lisävalotelineen. Matka-ajossa oli valot keulalla ja kun tuli kaupunkiin niin valot sai muutamalla käden liikkeellä hetkessä irti ja auton perään.

Comment

Omassa oli ostaessa Boschin isot lisävalot.

Maskin alta (puskurin päältä) tuli taivutetut lattaraudat, jotka oli kiinnitetty maskin taakse, niissä oli valojen alapää kiinni.
      Yläpää oli säädettävillä tukitangoilla maskin välissä kiinni.
      Valot nousivat aina konepellin mukana ylös.

Poistettaessa ei jäänyt mitään jälkiä. :)

Comment

Noin tehtiin myös serkkupojalle. Vieläpä selaisella detaililla, että kiinnitys maskin takana olevaan tukirautaan on siipimutterein ja johdot pommin kestävällä XLR-liittimellä. Näin valot on aina poistettavissa parissa minuutissa, kun siltä tuntuu.

Comment

Näin olen kanssa suunnitellut, mutta olen epäillyt että saako ne tukevasti kiinni, ettei tärise. Sinne maskin taakse, kun ei oikein saa mitään kunnon pultteja...

Comment

Tehtiin maskin taakse lattaraudasta tuki valoille. Mikä kiinnittyy maskin kiinnitys ruuveilla konepeltiin kiinni ja ylös menee kaksi tappia konepellissä oleviin reikiiin.

Comment

Minkälaiset valot laitoit? Kuinka suuret?

Comment

Hellan ovalin muotoinen.
                Mallii en muista. Menee aika hyvin audin merkinkanssa koreus samaksi.

Comment

Hetken piti kuvia hakea, mutta löytyhän ne.

Comment

Aika hyvä ratkaisu, Jarkko! Mitenkähän tommonen kestää isommat valot? Tarkotus olis laittaa Hella Jumbo 320 FF:t

Comment

Paksumpaa rautaa vaan, niin kyllähän tuo kestää. Idea saatto syntyä mulla, mutta toteutus on Tonin.

Comment

Emännän velipoika laittoi Audiinsa samanmoiset valot, mutta upotti niitä hivenen maskin sisään. Eli raakasti vain saha kouraan ja reikää tekemään... No eihän niitä enään pois kehtaa ottaa, mutta saipahan pois töröttämästä nokalta.

Comment

Joo, mulla ois tarkotuksena ottaa lisävalot pois kesäksi ja siksi pitäis kiinnitys saada semmoiseksi, ettei jäis mitään suurempia jälkiä.

Comment

Working...
                          X