Onks tossa kiillotettu metallinkiillotus-aineella metallia vai lakkaa mikä on metallin päällä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vanteen huulen kiillotus
Collapse
X
-
Lakka (tai ne laikut mitä siitä oli jäljellä) pois karhukielilaikalla, sitten käsin hionta kuivana 240-400-600, vesihionta 1000:lla ja sitten kiillotus karvalaikalla. Tokihan tuota hiontaa olis saanu viedä tuonne 3000-5000:iin että olis tullut hyvä, mutta kuten mainitsin, ei tässä haettukaan mitään peilikiiltoa vaan nopeahko "siistiminen".
Comment
-
Olen kiillotellut kaksiosaisia BBS:iä, ja ne alkaa olemaan kohta valmiit. Nyt pitäisi keksiä joku aine keskiosan ja kehän väliin, joka estäisi korroosiota ja lian pääsemistä sinne väliin.
Mitä sinne kannattaisi laittaa? Se ei saa olla mitään liimamassaa, koska vanteet pitää saada tarvittaessa purettua helposti.
Comment
-
Vieras
-
Tällä: http://www.shineld.fi/product/184/br...sh-and-sealant
Silikonia mietin itsekin, mutta siinä on etikkahappoa enkä tiedä mitä alumiini tykkää siitä. Dippiä voi olla vaikea levittää, vaikka voihan rajan toki teipata. En kyllä tiedä miten se siellä kestää. Yksi vaihtoehto voisi olla vedenkestävä vaseliini, mutta se saattaa tulla ajan myötä pois sieltä.
Würthillä näyttää olevan vaikka minkälaista ainetta jotka voisi sopia. Tässä jotain:
HHS DRYLUBE PTFE-lisa?aineistettu synteettinen kuivavoiteluaine.
Tarrautuu eritta?in tiukasti
• Pysyy kuivuttuaan kiinni myo?s nopeasti pyo?rivissa? kappaleissa
• Erinomainen ruostesuoja
• Kesta?a? keskipakoisvoimaa
• Tunkeutuu ahtaisiinkin va?leihin ja tiloihin
• Kuivumisen ja?lkeen voiteluaineen pinta on likaa
hylkiva? ja vahamainen
• Ei vahingoita O- ja X-renkaita
• Suojaa ja hoitaa muoveja
• Ei vahingoita maalipintoja
HHS GREASE Valkoinen, korkealaatuinen PTFE- lisa?aineistettu rasva, erilaisiin huolto- ja tarkastusto?ihin.
Erinomainen suoja kosteutta ja likaa vastaan
• Hyva? hapettumisen kesto ja pitka?t voitelu va?lit • Suojaa hyvin korroosiolta
• Tarrautuu hyvin erilaisille pinnoille
• Pysyy myo?s pystysuorilla pinnoilla
• Ei vahingoita maalattuja pintoja • Soveltuu myo?s muoveille
• Rasva kerroksen kuluttua pois,
PTFE-lisa?aine pita?a? huolen voitelusta
• Hyva? pysyvyys korkeissa la?mpo?tiloissa
• Valkoinen-va?ri = voidellut kohteet on helppo
havaita huoltojen ja tarkastusten yhteydessa?
RST pinnoite:
• Korroosionkesta?va? jalotera?spinnoite
• Hyva? tartunta kaikkiin metallipintoihin seka? useimpiin muoveihin.
• Muodostaa kulutusta ja iskuja kesta?va?n sitkea?n pinnan
• Antaa pinnalle metallisen kiillon.
• Kesta?a? erinomaisesti mietoja happoja
ja ema?ksia?.
Suojavaha Pitka?aikaissuoja metallipinnoille
• Koneiden, laitteiden ja puolivalmisteiden suojaamiseen.
• Muodostaa sitkea?n, vahamaisen vetta?hylkiva?n suojakerroksen.
• Antaa pitka?aikaisen suojan vaativiin olosuhteisiin
ulkovarastoinnin ja merikuljetuksen aikana.
• La?mmo?nkesto +120°C. Va?rito?n.
Mikä näistä, vai jotain ihan muuta?
Comment
-
Kyllä, kehän ja keskiön väliin ja myös keskiön ulkokehän ja kehän väliin jossa on ilmarako. Tuolle drylubelle luvataan keskipakoisvoiman kestoa, liekö sitten siihen on luottamista. Ei naurata jos joka ajokerran jälkeen vanne on täynnä vaseliinia.
Kai täällä joku muukin on noita pähkäillyt..?
Comment
-
Entäs jos vetää jotain liimamassaa ohuelti molempiin osiin, antaa sen kuivua ja pulttaa osat sitten kiinni toisiinsa? Massa pysyisi osissa kiinni mutta jäisikö jo kuivuneet liimapinnat liimautumatta toisiinsa? Tai sitten joku tiiviste"liima" joka ei jämähdä ihan kuivaksi vaan jää sellaiseksi tahmeaksi mutta ei liimaa osia kiinni vaan tiivistää pinnat. Ei nyt tule mitään tuotemerkkiä mieleen mutta joskus on tuollaistakin tullut käytettyä. Dippikin voisi kyllä toimia.
Comment
-
Sellaista kuivumatonta massaa itsekin mietin ekana, mutta mitä se olisi? On vähän vaikea etsiä kun ei tiedä nimeä.
Entäs tämä? CRC SP400 http://tuotteet.etra.fi/tuotekuvat/e22025226/
Comment
-
En löytänyt Würthin sprayta, niin ostin sitten tällaista:
http://www.attuote.fi/index.php?node_id=2254
Saa luvan kelvata.
Comment
-
Nyt alkaa omatkin vanteet kiiltämään. Aikaa meni aika paljon koska piti aloittaa pyörityskoneen rakentamisella. Ensin purin vanteet, ja laitoin Nitromorssit niskaan. Seuraavana päivänä yritin irroitella lakkoja, mutta eipä se ollut purrut kunnolla. Sitten keksin että kaapissa oli CRC tiivisteenpoistoainetta, ja a'vot, alle puolessa tunnissa maalit lähti irti! Myöhemmin kokeilin toisiin vanteisiin Würthin vastaavaa tiivisteen ja maalinpoistoainetta, mutta siitä ei ollut mihinkään.
Kun lakat oli pois, aloitin hiomisen 240 paperilla. Vanteet olivat vain hieman hapettuneet, joten kovin karkealla ei tarvinut aloittaa. Siitä sitten 320-400-500-800-1000-1500-2000 vesihionnalla. Sen jälkeen otin sisal-laikan, ja Motonesta ostettua kiillotusvahaa joka tosin on tarkoitettu rosterille. Sillä sai jo aika hyvän kiillon, jonka jälkeen vaihdoin rättilaikkaan ja loppukiilloitukseen tarkoitettuun vahaan. Seuraavalla vanteella hioin vain tonniseen asti jonka jälkeen otin sisal-laikan käyttöön. Sillä saikin aivan samanlaisen kiillon kuin 2000 hiomisen jälkeen, eli ne oli aivan turhat vaiheet.
Vanteiden väliin laitoin tosiaan tuota AT-vesivaseliinia, joka tuntui tarttuvan aika hyvin. Ei irronnut edes kunnon vannehapolla eikä pienpoistoaineella kokonaan, joten täytyy toivoa että se pysyy siellä sisällä. Loppukiillotus ja suojaus tuli tehtyä tuolla Britemax Final Shinella. Täysin peilipintaa ei tullut, johtuen ehkä tuosta rosterille tarkoitetusta kiillotusvahasta.
Comment
Comment