Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vanteen huulen kiillotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Onks tossa kiillotettu metallinkiillotus-aineella metallia vai lakkaa mikä on metallin päällä?

    Comment


    • #32
      Lakka (tai ne laikut mitä siitä oli jäljellä) pois karhukielilaikalla, sitten käsin hionta kuivana 240-400-600, vesihionta 1000:lla ja sitten kiillotus karvalaikalla. Tokihan tuota hiontaa olis saanu viedä tuonne 3000-5000:iin että olis tullut hyvä, mutta kuten mainitsin, ei tässä haettukaan mitään peilikiiltoa vaan nopeahko "siistiminen".

      Comment


      • #33
        Olen kiillotellut kaksiosaisia BBS:iä, ja ne alkaa olemaan kohta valmiit. Nyt pitäisi keksiä joku aine keskiosan ja kehän väliin, joka estäisi korroosiota ja lian pääsemistä sinne väliin.

        Mitä sinne kannattaisi laittaa? Se ei saa olla mitään liimamassaa, koska vanteet pitää saada tarvittaessa purettua helposti.
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Asiasta mitään tiedä, mutta oisko kirkas silikoni, tai vaikka dippi sopivaa? Silari toki tarttuu vähäsen, mutta eiköhän sen saa purettua kuitenkin.

          Comment


            #35
            Millä suojaan lipit kiillotuksen jälkeen.?

            Comment


            • #36
              Tällä: http://www.shineld.fi/product/184/br...sh-and-sealant

              Silikonia mietin itsekin, mutta siinä on etikkahappoa enkä tiedä mitä alumiini tykkää siitä. Dippiä voi olla vaikea levittää, vaikka voihan rajan toki teipata. En kyllä tiedä miten se siellä kestää. Yksi vaihtoehto voisi olla vedenkestävä vaseliini, mutta se saattaa tulla ajan myötä pois sieltä.

              Würthillä näyttää olevan vaikka minkälaista ainetta jotka voisi sopia. Tässä jotain:

              HHS DRYLUBE PTFE-lisa?aineistettu synteettinen kuivavoiteluaine.
              Tarrautuu eritta?in tiukasti
              • Pysyy kuivuttuaan kiinni myo?s nopeasti pyo?rivissa? kappaleissa
              • Erinomainen ruostesuoja
              • Kesta?a? keskipakoisvoimaa
              • Tunkeutuu ahtaisiinkin va?leihin ja tiloihin
              • Kuivumisen ja?lkeen voiteluaineen pinta on likaa
              hylkiva? ja vahamainen
              • Ei vahingoita O- ja X-renkaita
              • Suojaa ja hoitaa muoveja
              • Ei vahingoita maalipintoja

              HHS GREASE Valkoinen, korkealaatuinen PTFE- lisa?aineistettu rasva, erilaisiin huolto- ja tarkastusto?ihin.
              Erinomainen suoja kosteutta ja likaa vastaan
              • Hyva? hapettumisen kesto ja pitka?t voitelu va?lit • Suojaa hyvin korroosiolta
              • Tarrautuu hyvin erilaisille pinnoille
              • Pysyy myo?s pystysuorilla pinnoilla
              • Ei vahingoita maalattuja pintoja • Soveltuu myo?s muoveille
              • Rasva kerroksen kuluttua pois,
              PTFE-lisa?aine pita?a? huolen voitelusta
              • Hyva? pysyvyys korkeissa la?mpo?tiloissa
              • Valkoinen-va?ri = voidellut kohteet on helppo
              havaita huoltojen ja tarkastusten yhteydessa?

              RST pinnoite:
              • Korroosionkesta?va? jalotera?spinnoite
              • Hyva? tartunta kaikkiin metallipintoihin seka? useimpiin muoveihin.
              • Muodostaa kulutusta ja iskuja kesta?va?n sitkea?n pinnan
              • Antaa pinnalle metallisen kiillon.
              • Kesta?a? erinomaisesti mietoja happoja
              ja ema?ksia?.

              Suojavaha Pitka?aikaissuoja metallipinnoille
              • Koneiden, laitteiden ja puolivalmisteiden suojaamiseen.
              • Muodostaa sitkea?n, vahamaisen vetta?hylkiva?n suojakerroksen.
              • Antaa pitka?aikaisen suojan vaativiin olosuhteisiin
              ulkovarastoinnin ja merikuljetuksen aikana.
              • La?mmo?nkesto +120°C. Va?rito?n.

              Mikä näistä, vai jotain ihan muuta?
              Viimeksi muokannut okkim; 29.3.2015, 11:35. Perustelu: Lisätty mömmöjä.

              Comment


              • #37
                Siis siihen vanteen keskiön ja kehän asennuspintaan? Ihan joku PTFE/litiumrasva? Jotain mitä muutenkin käytetään auton osien asennuksessa.

                Comment


                • #38
                  Kaikenlaiset vaseliinit unohtaisin samantien, keskipakoisvoima levittää sen pitkin huulia ja pestäessä lähtee loputkin.

                  HHS Grease on lithiumpohjainen vaseliini. Würthin mainospuheet lupaavat, mielestäni, enemmän kun mihin niistä on.

                  Comment


                  • #39
                    Kyllä, kehän ja keskiön väliin ja myös keskiön ulkokehän ja kehän väliin jossa on ilmarako. Tuolle drylubelle luvataan keskipakoisvoiman kestoa, liekö sitten siihen on luottamista. Ei naurata jos joka ajokerran jälkeen vanne on täynnä vaseliinia.

                    Kai täällä joku muukin on noita pähkäillyt..?

                    Comment


                    • #40
                      Plasti Dip:iä ja RUBBERcomp:ia on olemassa myös purkkitavaran sprayn lisäksi. Tuota purkkikamaa voi ihan pensselilläkin levittää.

                      Comment


                      • #41
                        Mutta pysyykö se kiillotetussa alumiinissa? Epäilyttää että vesi yms hiipii siitä reunan alta alle muhimaan.

                        Entäpäs esim tuo suojavaha sisään ja sitten tätä silikonia lipan ja keskiosan väliin kun vanne on koottu?
                        Viimeksi muokannut okkim; 29.3.2015, 18:22.

                        Comment


                        • #42
                          Jos kuitenkin vain pyyhkäiset liinalla aina yötä vasten lipin kuivaksi. Ei siinä viimosen päälle kiillotetussa alumiinissä pysy mikään..

                          Comment


                          • #43
                            Helmamassa?

                            Comment


                            • #44
                              Kyllähän sitä lippaa puhdistaa, mutta ei sieltä kehän ja keskiosan välistä. Ja hetken päästä se hapettuu, ja leviää.

                              Helmamassa voisi olla yksi hyvä idea, jos se vaan pysyy siellä eikä tule keskipakoisvoimasta pihalle. Vaan saattaa kai sekin "liimaantua" kun kuivuu.

                              Comment


                              • #45
                                Entäs jos vetää jotain liimamassaa ohuelti molempiin osiin, antaa sen kuivua ja pulttaa osat sitten kiinni toisiinsa? Massa pysyisi osissa kiinni mutta jäisikö jo kuivuneet liimapinnat liimautumatta toisiinsa? Tai sitten joku tiiviste"liima" joka ei jämähdä ihan kuivaksi vaan jää sellaiseksi tahmeaksi mutta ei liimaa osia kiinni vaan tiivistää pinnat. Ei nyt tule mitään tuotemerkkiä mieleen mutta joskus on tuollaistakin tullut käytettyä. Dippikin voisi kyllä toimia.

                                Comment


                                • #46
                                  Sellaista kuivumatonta massaa itsekin mietin ekana, mutta mitä se olisi? On vähän vaikea etsiä kun ei tiedä nimeä.

                                  Entäs tämä? CRC SP400 http://tuotteet.etra.fi/tuotekuvat/e22025226/

                                  Comment


                                  • #47
                                    Jokin piirilevyjen suojaukseen käytettävä silikoni, lakka tms. voisi myös toimia. Niissä kun ei kait pitäisi olla happoja yms. syövyttävää, koska muutenhan se piirilevy ja komponentit ottaisi itseensä. Mutta ei kyllä hajua, mitä ja mistä etsiä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      En löytänyt Würthin sprayta, niin ostin sitten tällaista:
                                      http://www.attuote.fi/index.php?node_id=2254
                                      Saa luvan kelvata.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Nyt alkaa omatkin vanteet kiiltämään. Aikaa meni aika paljon koska piti aloittaa pyörityskoneen rakentamisella. Ensin purin vanteet, ja laitoin Nitromorssit niskaan. Seuraavana päivänä yritin irroitella lakkoja, mutta eipä se ollut purrut kunnolla. Sitten keksin että kaapissa oli CRC tiivisteenpoistoainetta, ja a'vot, alle puolessa tunnissa maalit lähti irti! Myöhemmin kokeilin toisiin vanteisiin Würthin vastaavaa tiivisteen ja maalinpoistoainetta, mutta siitä ei ollut mihinkään.

                                        Kun lakat oli pois, aloitin hiomisen 240 paperilla. Vanteet olivat vain hieman hapettuneet, joten kovin karkealla ei tarvinut aloittaa. Siitä sitten 320-400-500-800-1000-1500-2000 vesihionnalla. Sen jälkeen otin sisal-laikan, ja Motonesta ostettua kiillotusvahaa joka tosin on tarkoitettu rosterille. Sillä sai jo aika hyvän kiillon, jonka jälkeen vaihdoin rättilaikkaan ja loppukiilloitukseen tarkoitettuun vahaan. Seuraavalla vanteella hioin vain tonniseen asti jonka jälkeen otin sisal-laikan käyttöön. Sillä saikin aivan samanlaisen kiillon kuin 2000 hiomisen jälkeen, eli ne oli aivan turhat vaiheet.

                                        Vanteiden väliin laitoin tosiaan tuota AT-vesivaseliinia, joka tuntui tarttuvan aika hyvin. Ei irronnut edes kunnon vannehapolla eikä pienpoistoaineella kokonaan, joten täytyy toivoa että se pysyy siellä sisällä. Loppukiillotus ja suojaus tuli tehtyä tuolla Britemax Final Shinella. Täysin peilipintaa ei tullut, johtuen ehkä tuosta rosterille tarkoitetusta kiillotusvahasta.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tässä loput kuvat.
                                          Attached Files

                                          Comment

                                          Working...
                                          X