Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ideoita b6-prokkiksen eteenpäin viemiseksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ideoita b6-prokkiksen eteenpäin viemiseksi

    Kun on nyt tullut tuota A4:n olemusta tuossa hieman ehosteltua enemmän mielen mukaiseksi, on alkanut mietityttämään, että pitäisikö tuolle tehdä vielä jotakin?

    Onko ideoita? Helmojen maalaus (kaksipiippuinen juttu myös ulkonäön kannalta), korisarjat (laittakaa linkkejä), entä muuta?


  • #2
    Sopisko Zenderin S-Look takaspoileri?



    edit: Hinta 160? (Suoraan varastostamme).

    Comment


      #3
      Helmojen maalaus TAI S4 puskurin/puskurien hankkiminen, lisäksi S4 helmaspoilerit sopivat minusta hyvin. Ja edellisen postaajan vinkki Zender-spoilerista sopii myös jatkoksi omaan esitykseeni koska se on jokseenkin suora kopio S4-takaspoilerista..mutta noin puoleen hintaan originaaliin verrattuna. S4-maski ja peilinkuoret sinulla jo näytti olevankin jo em olisi luonnollinen jatko niille.
      Siinä nyt alkuun muutama idea jotka ovat suht helposti ja pienellä vaivalla toteutettavissa. Rahaahan siihen toki hiukan uppoaa..mutta se nyt ei liene kellekään uutinen kun auton laitosta on kyse.

      Toinen asia sitten on se haluaako rakentaa autostaan "wannabe-S4:n" vaiko jotain muuta..

      Comment


      • #4
        kyllähän tuota voisi ajatella. Tosin olen miettinyt asiaa sitenkin, että vyötärölinjan yläpuolelle ei tulisi mitään muutoksia (pl. kromipeilit)

        Comment


        • #5
          Tuossa vielä takaa.

          Comment


          • #6
            Kärki,

            S4 puskurit kiinnostaisivat. Mistä tuollaisia voisi kysellä käytettyinä ja mitä niistä kannattaisi maksaa?

            Comment


              #7
              Saahan niitä S4-puskureita vaikkapa Suomestakin varaosana merkkiliikkeestä..maksavat tosin varmaan "jonkin verran"?!
              Täällä foorumilla oli taannoin jossain keskustelussa esillä että joku kirjoittaja oli hommannut (tai ainakin selvitellyt asiaa) S4-puskurit Saksasta, eikä muistaakseni hinta ollut ihan kestämätön.
              Toinen vaihtoehto voisi varmaan olla se että jos sattuu olemaan jotain kontakteja Saksaan niin sieltä voi löytyä jostain purkaamolta lunariin menneen S4:n puskurit, tosin voinee olla hankala löytää lunastukseen mennyttä S4:sta jossa puskurit olisivat ehjät..?! No, kaatuuhan niitä myrskyissä puita ym. joten eipä se kai mahdotonta ole.

              Kesälomareissulla näin Pohjanmaalla myynnissä yhden sinisen A4:n jossa oli S4-puskurit, maski,takaspoileri ja helmaspoilerit ja kyllähän se kieltämättä hyvältä näytti. Pikasilmäyksellä menee aidosta S4:stä kuin väärä raha..jos sillä nyt on merkitystä.

              Toisaalta jos puskurihommiin päätyy niin ei minusta S-Line puskuritkaan ole lainkaan pahannäköiset ja toisaalta niillä välttyy "wannabe-S4"-ilmiöltä kun autosta ei tule S4-kopio.

              Eli toinen suunta rakenteluun voisi olla: S4-maski,peilit,helmaspoilerit+ S-Line puskurit ja takaspoileri (joka on sama sama/hyvin samanlainen kuin S4:ssä)

              Näin lopputulos olisi selkeästi "tavallisesta" S-Line:sta erottuva, mutta ei myöskään S4-kopio.
              Toisekseen minusta S-Line puskuri on jopa paremman/urheilullisemman näköinen kuin S4-puskuri.
              Budjetti pyörii varmaan ihan samoissa lähtee sitä sitten S4-lookiin tai S-Linen pohjalta rakentamaan. Ja toisaalta on myös niinkin että suunnilleen sama määrä sitä rahaa palaa jos puskureita lähtee hommaamaan, oli ne puskurit sitten kenen tahansa tekemiä, jos ei millekään lasikuitulinjalle haluta lähteä.

              Comment


              • #8
                Suosittelen puskurien alaosien ja helmojen maalausta. Omaan autooni tehtiin juuri kyseinen toimenpide ja ulkonäkö paranee huomattavasti.

                Comment


                • #9
                  Mitäs tuollaisesta korihelmojen maalauksesta kannattaa pulittaa? Laakkosella pyytävät 1100eur, mutta lienee saatavilla murto-osalla tuosta.

                  Comment


                  • #10
                    Suosittelen ottamaan yhteyttä www.smartrepair.fi -saitilta löytyviin kavereihin, kokemusta on mm. Helsingin Herttoniemessä ja Espoon Hannuksenpellolla toimivista kavereista. Oman A4:n helmojen maalaus oli ilman kuittia suoritettuna 400 eur. Jälki ja palvelun taso on erinomaista joten voin suositella molempia paikkoja.

                    Comment


                    • #11
                      On kyllä laakkosella maalilla hintaa.. :) ei kyllä 500 euroa enempää kannata pulittaa toimenpiteestä oli kyseessä kuitillinen tai kuititon toimenpide.
                      Itse maaluutan autoa purkamatta ja hinta 250 euroa.

                      Comment


                      • #12
                        Mun maalausprojekti (etu- ja takapuskurit kokonaan eli ei pelkät alaosat sekä ovien alareunat, helmat ja oven sisäpuolella olevat "kynnyslistat") maksoi 300e kuitilla. Paikkana Kouvola.

                        Comment


                          #13
                          Tuossa vähän keskustelua omista puskureista.
                          FFp keskustelua
                          Hintaa tuli noin 100 euroa ja ihme kyllä maali on pysynyt puskureissa.

                          Comment


                          • #14
                            Okei kiitoksia kommenteista.

                            Vielä sen verran, että voiko työn rauhallisin mielin antaa osat kiinnitettyinä tehtäväksi ammattimiehelle? Vai pitääkö osat irroittaa ensin? Itse en ala irroittelemaan niitä, joten se jäisi maalarille.

                            Toinen juttu on se, että kun autoni on mallia -02, niin kuinka paljon voi tulla hopean maalin tummenemisesta ongelmia? Pystyykö maalari sävyttämään maaliaan niin ettei värirajaa synny? Vai miten homma käytännössä hoituu?

                            Comment


                            • #15
                              Itse vein ainakin koko auton maalarille ja jätin loput hänen huolekseen. Ei valittamista jälkikäteen. Tuosta väristä sen verran että riippunee maalarista aika pitkälti ja ehkä maaleistakin joita käytetään. Muut tekee mitä pystyy ja ammattimies mitä haluaa. Omalla kohdalla värieroa en huomannut ja värinä metalliharmaa eli hieman tummempi kuin sulla.

                              Comment


                              • #16
                                Hain just oman autoni (hopea) vm.-91 ja ei näe värieroa, et kyllä ne pystyy.

                                Comment


                                • #17
                                  Muoviset puskurit on jo tehtaalta eriväriset ku peltiosat.Näkyy tietyis kulmis ja valos.

                                  Comment


                                    #18
                                    Muoviset puskurit on jo tehtaalta eriväriset ku peltiosat.Näkyy tietyis kulmis ja valos.
                                    Varsinkin silloin kun niitä ei ole maalattu ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tarkotin kuiteski maalattuna:)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vielä sen verran, että voiko työn rauhallisin mielin antaa osat kiinnitettyinä tehtäväksi ammattimiehelle? Vai pitääkö osat irroittaa ensin? Itse en ala irroittelemaan niitä, joten se jäisi maalarille.
                                        Riippuu tietysti maalarista miten työ hoidetaan. Mulla on nimittäin huonoja kokemuksia kahden vuoden takaa Rovaniemeltä nimeltä mainitsemattomasta maalarista.Helmojen maalausta ja hintaa sopiessa oli puhe, että taka- ja etupuskuri maalattaisiin irrallaan. No kuitenkin kun autoa menin noutamaan maalauksesta oli puskurit jätetty maalauksen ajaksi paikalleen ja maalattu päin persettä. Autossa oli ensinnäkin osa suojapahveista paikallaan vaikka se oli ajettu jo maalarilta pois liikkeen pihalle josta auton ostin. Helmat oli maalattu auton molemmin puolin ihan pakoputkeen saakka, eikä siihen helman pokkaukseen asti kuten kuuluisi. Pyöränkotelot oli ruiskittu hopeiksi niin edestä kuin takaa, ilmastoinnin syyläri oli koko leveydeltä ja 10 cm alalaidasta maalattu korin väriin, varapyöränkotelo oli maalattu korin väriseksi ja ovien alalaidassa olevien listojen välistä oli myöskin roiskittu maalia mustaan muoviseen kynnyslistaan. Kaiken kukkuraksi takapuskurin helma oli maalattu tekemättä minkäänlaisia pohjia puhumattakaan puskurin pesusta. Eli helmassa maalin alla oli rapaa ja hiekkaa, kun hiekan jyviä rapsutti lähti maali pois.

                                        Juttu saatiin sovittua maalarin kanssa pienen tappelun jälkeen. Reklamoituani asiasta puhelimessa maalarille hän käyttäyti aivan kuin hän olisi kokenut vääryyttä tässä asiassa. Toisella yrityskerralla irroitin itsen puskurit valmiiksi ja ne maalattiin toistamiseen pl. etupuskuri. Ja kaikki ne roiskeet ja ylimääräiset maalaukset poistettiin. Korista helmat ruiskutettiin mustalla massalla helman pokkauksesta pakoputkeen asti.

                                        Toinen juttu on se, että kun autoni on mallia -02, niin kuinka paljon voi tulla hopean maalin tummenemisesta ongelmia? Pystyykö maalari sävyttämään maaliaan niin ettei värirajaa synny? Vai miten homma käytännössä hoituu?
                                        Ei mitään huolta tuon suhteen, autoni oli noin kolmisen vuota vanha kun se maalattiin ja hyvin samaa sävyä on. Tuon ylläolevan episodin vuoksi takapuskuri maalattiin toiseen kertaan ja siinä ei ole yhtään sävyeroa, koska on kaksi kerrosta maalia. Etupuskuri maalattiin vain kertaalleen kun siinä ei ollut valittamista, joten musta muovi kuultaa hieman läpi. Näin on myöskin esim. B6:sissa joissa on uutena korinväriset helmat kuten Tero tuossa totesi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mielipiteitä ja makuja on tietenkin monia,siksi minusta nuo helmat maalaamattomana ei näytä lainkaan huonolta.Omassa ne myös on maalaamatta ja ihan asiallisen näköiset silti.

                                          Yksi asia mikä on kait myös vaikuttanut asiaan on se,että kivet ja vesisuihku tekee aika kipeää noihin helmoihin.Monesti näkee autoja,jossa nuo helmat on maalattu ja maalit pois heti renkaan takaa.Ei uppoa meikäläiseen... :-(

                                          Hyvät nuo helmat tietenkin on,kun ne tulee suoraan tehtaalta maalattuna,mutta jälkeenpäin niitä alkaisin maalauttaan...hmmmm.Vaatisi kyllä tosi ammattilaisen,ettei siitä tule ongelmaa jatkossa.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X