Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi kulkee kuin ajokoira

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi kulkee kuin ajokoira

    Audi A6 C4-97 on kyseessä ja kaikki urat ja montut ovat tuskaa kun vie minne sattuu. Myös kaasun nostaminen noin sadan vauhdissa heilauttaa eli tuntuu ohjauksessa. Renkaat, nivelet, laakerit ok ja katsastusleima melko tuore...mistä lähden ongelmaa purkamaan ja miten?

  • #2
    Nelipyörä suuntauksessa kannattaa käydä.

    Comment


    • #3
      Mikä rengastus? Onko taka-akselinkin puslat tarkistettu? Esim. panhard-tangon puslat.

      Comment


        #4
        Pyörät on suunnattu syksyllä jolloin "ongelman" eka kerran havaitsin...renkaina on normit nokialaiset (ei mitkään leveät) Lisätään vielä että varsinkin lähtiessä kuuluu lievä kolahdus jonka katsastajakin havaitsi ja yritti etsiä siihen syytä, kuitenkaan löytämättä mm. puslia yritti ravistella. No takana en ole itse puslia tarkastanut ja kysymys kuuluu miten sen kotioloissa pystyy tekemään vai pystyykö lainkaan?

        Comment


        • #5
          Vetonivel paskana? ainakin jos vedon suunta on sama aina löysätessä ja eri kiihdyttäessä.

          Comment


          • #6
            renkaina on normit nokialaiset (ei mitkään leveät)
            Vähä enemmän tietoa renkaista olis kova sana. Tuosta kyllä saa käsityksen että ei olisi paljoa edes nopeusluokkaa, ja mikä on edes kantavuuden laita. Väärä kanto/nopeus-luokka saa helposti renkaan vääntyileen auton alla. Audit on aika kranttuja renkaista, väärällä rengastuksella alkavat vaatia kaikenaikaista ohjastamista, kun taas oikealla rengastuksella ei tarvi pitää edes ratista kii.

            http://www.autowiki.fi/index.php/Ren...t_nopeusluokat

            Comment


              #7
              Tänään taas tutkailin ajaessa vikaa ja alkaa vaikuttaa siltä että se on sittenkin takapäässä...uriin ajaessa erityisesti sen huomaa. Vetonivelet ovat kunnossa ja heitot ovat epäsäännöllisen säännöllisiä eli heittelee miten sattuu! Ongelma on sama kesäkumeilla ja talvirenkailla. Talvirenkaat kuten kesäkin ovat uusimpia nokialaisia ja laadultaan että nopeusluokaltaan "kohtuullisia". Takapuslat täytyy tarkistuttaa...sopiiko ko. ongelmat hammastangon oireisiin? Meinaan tätä olen myös miettinyt!

              Comment


              • #8
                Oma kokemukseni on se, että katsastuksessa eivät tuppaa noita puslien/pallonivelten välyksiä helposti huomaamaan. Omaa autoani ei ole nostettu koskaan takapäästä ylös, ja näinollen esim. ylätukivarsien (kyseessä quattro) välystä ei huomaa, kun on paino päällä.

                Jos vähänkään on aikomusta pitää autoa, uusi kaikki puslat alustaan. Niitä ei ole varsinkaan etuvedossa kovin montaa. Taka-akselilta kannattanee aloittaa, jos on sellaisia tuntemuksia. Omassani aluksi levottomuutta aiheutti taka-akselin nivelten ja puslien väljyys ja sen jälkeen vielä pahempaa epämääräisyyttä etuakselin alapallonivelten väljyys. Kumpaakaan ei pystynyt toteamaan ennenkuin tunkkasi kyseisen akselin ilmaan ja väänteli raudan kanssa.

                E: Ja kannattaa se hammastankokin kiristää, helppo toimenpide kuitenkin. Ohjeet FAQ-osastolla.

                Comment


                • #9
                  Itselläni on q-audit jääneet tasan kerran tarkistamatta takapäästä, riippuu siis ihan katsurin ammattitaidosta, että mitä tekee.

                  Urssin ajokoiravetely pitäisi saada loppumaan kunhan tulee osia saksanmaalta, tolpasta tukivarren kiinnityspiste väljä. Tuo kyllä näkyy ihan katsurin runttaimessakin toki.

                  Comment


                  • #10
                    Ja sitten on ne etuapurungon puslat.

                    Comment


                    • #11
                      Puslien uusiminen alustaan on työläs ja aikaa vievä homma mutta silti ajettavuuden kannalta erinomaisen kannattava sijoitus. BTDT.

                      Comment


                      • #12
                        Se kiva puoli näissä audeissa on että kannattaa vielä vaihtaa niitä puslia. Kori kestää ainakin kahdet puslakierrokset.

                        En tiennytkään että S2:sessa on puslia kojelaudan alla myös.

                        Comment

                        Working...
                        X