Audi A6 C4-97 on kyseessä ja kaikki urat ja montut ovat tuskaa kun vie minne sattuu. Myös kaasun nostaminen noin sadan vauhdissa heilauttaa eli tuntuu ohjauksessa. Renkaat, nivelet, laakerit ok ja katsastusleima melko tuore...mistä lähden ongelmaa purkamaan ja miten?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi kulkee kuin ajokoira
Collapse
X
-
Pyörät on suunnattu syksyllä jolloin "ongelman" eka kerran havaitsin...renkaina on normit nokialaiset (ei mitkään leveät) Lisätään vielä että varsinkin lähtiessä kuuluu lievä kolahdus jonka katsastajakin havaitsi ja yritti etsiä siihen syytä, kuitenkaan löytämättä mm. puslia yritti ravistella. No takana en ole itse puslia tarkastanut ja kysymys kuuluu miten sen kotioloissa pystyy tekemään vai pystyykö lainkaan?
Comment
-
renkaina on normit nokialaiset (ei mitkään leveät)
http://www.autowiki.fi/index.php/Ren...t_nopeusluokat
Comment
-
Tänään taas tutkailin ajaessa vikaa ja alkaa vaikuttaa siltä että se on sittenkin takapäässä...uriin ajaessa erityisesti sen huomaa. Vetonivelet ovat kunnossa ja heitot ovat epäsäännöllisen säännöllisiä eli heittelee miten sattuu! Ongelma on sama kesäkumeilla ja talvirenkailla. Talvirenkaat kuten kesäkin ovat uusimpia nokialaisia ja laadultaan että nopeusluokaltaan "kohtuullisia". Takapuslat täytyy tarkistuttaa...sopiiko ko. ongelmat hammastangon oireisiin? Meinaan tätä olen myös miettinyt!
Comment
-
Oma kokemukseni on se, että katsastuksessa eivät tuppaa noita puslien/pallonivelten välyksiä helposti huomaamaan. Omaa autoani ei ole nostettu koskaan takapäästä ylös, ja näinollen esim. ylätukivarsien (kyseessä quattro) välystä ei huomaa, kun on paino päällä.
Jos vähänkään on aikomusta pitää autoa, uusi kaikki puslat alustaan. Niitä ei ole varsinkaan etuvedossa kovin montaa. Taka-akselilta kannattanee aloittaa, jos on sellaisia tuntemuksia. Omassani aluksi levottomuutta aiheutti taka-akselin nivelten ja puslien väljyys ja sen jälkeen vielä pahempaa epämääräisyyttä etuakselin alapallonivelten väljyys. Kumpaakaan ei pystynyt toteamaan ennenkuin tunkkasi kyseisen akselin ilmaan ja väänteli raudan kanssa.
E: Ja kannattaa se hammastankokin kiristää, helppo toimenpide kuitenkin. Ohjeet FAQ-osastolla.
Comment
-
Itselläni on q-audit jääneet tasan kerran tarkistamatta takapäästä, riippuu siis ihan katsurin ammattitaidosta, että mitä tekee.
Urssin ajokoiravetely pitäisi saada loppumaan kunhan tulee osia saksanmaalta, tolpasta tukivarren kiinnityspiste väljä. Tuo kyllä näkyy ihan katsurin runttaimessakin toki.
Comment
-
Comment