Miten onnistuu etumaskin kromireunojen dippaus maskin ollessa paikallaan puskurissa - vinkkejä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kromien, merkkien, vanteiden "Dippaus"
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Monster Näytä viestiMiten onnistuu etumaskin kromireunojen dippaus maskin ollessa paikallaan puskurissa - vinkkejä?
Comment
-
Saman tein tuossa B8:ssa, eli se konehuoneen puolella oleva muovisuoja irti siitä maskin päältä, pahvia sinne maskin taakse ja sanomalehdillä ja teipillä suojaus. Sanomalehti meni kivasti sinne maskin ja puskurin väliin lähes kaikkialla, sai hyvin rajattua ilman pelkoa että teippi on kiinni jossain tms.
Comment
-
Ite kävin hakemassa Maston Rubbercompia Hongkongista. En tiedä onko tampereella sellaista mutta maston on myös hyvä dippi plastin rinnalla.
Comment
-
Maston ja virheellinen käyttö = räkii paljon.
Oman kokemuksen mukaan tuolla mastonillakin saa ihan hyvän jäljen kunhan varmistaa, että purkki ei ole ihan kylmä ja se on sekoitettu kunnolla. Itse olen lämmittänyt purkin kuumailmapuhaltimella rauhallisesti sen verran ettei tunnu kädessä enää viileältä. Tämän jälkeen kunnon ravistus ja jälki on ollut ihan yhtä hyvää kuin alkuperäisellä PlastiDipillä.
Comment
-
Mastonilla tuli hyvää jälkeä tuolla +10c ulkokelissä, kun muisti sen ettei kallista sitä pulloa niin yhtään.. Jos väähnkin kallisti mihin tahansa suuntaan, alkoi kyllä räkimään. Mutta sai ihan yhtä hyvää jälkeä kun PlastiDipillä. Lisäksi tuo Maston tuntui tasoittuvan enemmän kuivuessaan, vaikka näytti märkänä että olisi röpelöistä tms.
Comment
-
Nähtävästo vähän myöhässä kommentoimassa, mutta tumpsi nähtävästi asuu Valkeakoskella niin Valkeakoskella olevasta masan autossa myydään myös plastidippiä, kannattaa käydä sieltä kurkkaamassa/kysymässä.
Mulla tais olla joku maanantai kappale mastonin rubbercompista kun tuli hyvää jälkeä ;).
Comment
-
Kätsysti tilasin juuri tuossa pari tuntia sitten pulju.netistä... Mielelläni olisin paikallista tukenut kyllä.
Ja mitä tuohon Maston-suuttimeen tulee, niin kyllähän sitä hyvää jälkeä saa vaikka pensselillä, mutta syystä taikka toisesta ammattilaiset käyttää ruiskua. Virheen mahdollisuus Mastonilla on moninkertainen vs. perinteinen suutin. Maston ei kelpaa edes graffiti/tägi-artisteille ;)
Comment
-
Tehdas uusiin lemmarirepsuihin vedin suoraan hopeiseen keskiöön keltaset dipit.
Nyt 2 kuukauden jälkeen revin noita pois, ja kas kummaa, kun onkin kultasävytetyt keskiöt... Ei se siit tunnu oikein lähtevänkään, mitä nyt vähän hyllyssä olleella tärpätillä kokeilin. Veikkaan kuitenkin et tinneril tj sais kyl veke..:) Annan ehkä silti vaan olla noin. :D Sääli niitä kohtaan, jotka koko autonsa tällä pilaa..:s Näissä oikeestaan jopa aika siisti, kunhan saan viel pestyä..:)
Psst.. olis halvalla myynnissäkin..;) 18x8,5 et35 ja 18x9,5 et40.Viimeksi muokannut Juha|; 4.6.2015, 08:47.
Comment
-
Itsellä huonoja kokemuksia Mastonin dipistä. Ajattelin "kunnostaa" kulahtaneet vanteet tuolla aineella ja valitsin hopeisen värin. Pohjatyöt tein huolella (puhdistin ja vähän hioinkin) ja hyvältähän nuo vanteet näyttivät maalauksen jälkeen.
Mutta ensimmäisen ajon jälkeen niihin oli kertynyt paljon paskaa ja ajattelin puhdistaa ne. Eivät tykänneet vannepesuaineesta ja nyt vanteet ovat täynnä tummia läiskiä.
Jos tuossa jussina kokeilisi, irtoaako aine mukavasti kuten plastidip. Plastidipillä olen vetänyt maskin ja etuhelman alalipan ja se aine ainakin pelittää mainiosti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja anssis Näytä viestiItsellä huonoja kokemuksia Mastonin dipistä. Ajattelin "kunnostaa" kulahtaneet vanteet tuolla aineella ja valitsin hopeisen värin. Pohjatyöt tein huolella (puhdistin ja vähän hioinkin) ja hyvältähän nuo vanteet näyttivät maalauksen jälkeen.
Mutta ensimmäisen ajon jälkeen niihin oli kertynyt paljon paskaa ja ajattelin puhdistaa ne. Eivät tykänneet vannepesuaineesta ja nyt vanteet ovat täynnä tummia läiskiä.
Jos tuossa jussina kokeilisi, irtoaako aine mukavasti kuten plastidip. Plastidipillä olen vetänyt maskin ja etuhelman alalipan ja se aine ainakin pelittää mainiosti.
Comment
-
-
Eivät tykänneet vannepesuaineesta
Comment
-
Liuotinpesut kyllä pehmentää kaikkia "dippejä". Itse vedin yhden kerroksen lakkaa dipin päälle kattokaiteissa parantamaan kemiallista kestoa ja hyvin on toiminut.
Testipalassa kokeilutuna irttoittaminen sujuu ihan samalla tavaal kuin ilman lakkaa, koska kalvoa venyttäessä ohut lakkakeros hilseilee pinnalta pois.
Comment
-
No tota, mä en oo ehtinyt tehä niille viel mitään. Kaks niistä "kultasista" on 8,5 et35 ja ehjä "kultanen" 9,5 et35. Sit on se kanttari-ihottumainen 9,5 et40, joka toimitettiin väärällä et:llä. Sille sain korvaavaks ihan uuden 9,5 et35, eli nyt olis täydellinen ja uutta vastaava sarja, josta tosin 3 on viel kultasia ja yks hopee..:D
Kyllä se siitä helposti pitäs lähteä, tai sit toinen vaihtoehto on kullittaa se neljäskin. :D
Comment
-
Palaampa viel kerran samaan aiheeseen. Eli dipattu hopea keskiö, joka dipin nyppimisen jälkeen olikin kultainen.
!VAROITUS!
Tinnerillä koitin hangata, hinkata ja puunata, mut ei irtoo mihinkään suuntaan toi kultanen. Eli jos pinta on arvokas ja sen haluu säästää dipin alla, en todellakaan suosittele.
!VAROITUS!
Pakko se on ehjä neljäskin vetää keltasella ja odottaa, josko sekin kullittuis. Turha noita sekavärisinä lähteä myymään. :D
Comment
-
Ite just dippasin a4 b6 etusäleiköt. Konepellin ritilän sai kivuttomasti klipseistä irti, mutta puskurin säleikkö näytti olevan niin hyvin kiinni, etten viittinyt alkaa irrotteleen sitä. Pahvia ja sanomalehtee kennojen eteen suojaks. Teippiä rinkuloihin, puskuriin ritilän ympärille, ja lohkolämppärin pistokkeeseen. Sanomalehti oli kans hyvänä suojana puskurin maalipinnalle! Viitisen kerrosta dippiä ja hyvä tuli! Suutin alko jonkunverran räkiin lopussa, ja pinta näytti epätasaselta, mutta kuivuessa sekin tasottu. Mastonin mustalla siis tehty. Hyvä maku jäi hommasta, ja suhteellisen helppo nakki
Comment
Comment