Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Makee tuli Rikun kulkineesta! Laittele Riku tänne pesu yms. kommentteja, kun aikaa kuluu. Tuota prosessia alkanut myös harkitseen ;) Mut pitää kahtoo, kokeillaan nyt viellä kiillotella maaleja...
Pakkohan se minunki ku muutki. Maskin irrotus tuosta B7:sta ei ole ihan naps ja kops, joten päätin kokeilla vetää maskin kehyksen mustaksi suojaamalla ympäristön. Ihan ok onnistu noinkin, näppärää kamaa.
Itsellä oli tarkotus kesällä dippailla oma B6, mutta joku "itämaan Igor" halusi peruuttaa etukulmaan niin jää dippailut tekemättä.
Eivät ainakaan jenkeissä suosittele dippaamaan 9kk nuorempaa maalipintaa. :(
Hyvähän siitä tuli oopee. Nuo kromiset rinkulat sopii kyllä hyvin. Itse meinasin jättää rinkulat kromisiksi, mutta kun nuo mustat olivat nurkissa, ja auto muutenkin musta, niin pitihän ne laittaa paikoilleen.
Täytyy kyllä sanoa että tuo Rikun kokonaan dipattu auto on kyllä hieno. Itse jätän vielä väliin, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Miten paksua tuo aine on? Mielessä ollut että käytän konepellin maalarilla (kiveniskuja todella paljon), mutta entä jos sen dippais? Useampi kerros peittäisi pikku kolot?
Miten paksua tuo aine on? Mielessä ollut että käytän konepellin maalarilla (kiveniskuja todella paljon), mutta entä jos sen dippais? Useampi kerros peittäisi pikku kolot?
Dippaus tekee pinnasta mattamaisen ja kumimaisen eli konepeltisi erottuu muusta pinnasta. Mutta jos se on kovin täynnä pahoja kiveniskeämiä, niin eipä ole kovin nätti sekään. Minä kuitenkin maalaisin konepellin mielummin kuin dippaisin - tai sitten dippaisin koko auton tai tyyliin pelkän maskin. Ei mitään välimalleja. Mutta tää on vain mielipide.
Tuli dipattua vanteet tolla blaze oranssilla. Tuli mielestäni aika hyvä. Jos tekisin uudestaan, suojaisin renkaan ihan vanteeseen asti. Nyt jätin väliä niin, että revin kumista ylimääräisen pois ja se oli aika työlästä, varsinkin jos kumissa on jotain kuvioo. Ainetta meni 5purkkia.
No peukele kun mulla oli just ollut suunnitelmissa hopeiseen autoon blaze oranssit dipit vanteiden pintaan. Eihän se nyt enää käy kun ei oo originaal. Onko se sävy oikeasti noin punainen vai onko luonnossa yhtään lähempänä oranssia?
Jom spraycoater toimii siinä missä plastidippikin, mutta en voi suositella jos kyseessä on merkkien yms dippausta. Vanteen keskiöissä, maskissa yms vielä ainakin pysynyt, mutta perän merkeistä jo muutaman päivän jälkeen havaittavissa irtoilua.
Voi myös olla, että pohjatyöt eivät olleet riittävät, mutta liian helposti silti lähtee.
Joten suosittelen ostamaan mielummin Plastidippiä, kuin säästämään muutaman euron ostamalla JOM merkkistä.
Tuolta katsomaan mikä on lähimpänä. Itse huomasin että kaksi purkkia tilatessa postikulujen kanssakin tuli edullisemmaksi kuin hakea kivijalkakaupasta.
olikohan dipattu.netin sivuilla NEON vihree, punanen ja oranssi "hohtaa pimeässä voimakkaasti n. 2 tuntia kunhan saa valoa" tiiä sit, vois kokeilla joskus :)
Pienet naarmut ja kuopat se täyttää mutta korkeammat kohdat pitäisi saada ensin tasaiseksi tai näkyy läpi.
Menin tyhmänä maalaa kannulla kun oottelin dippiä niin nyt kromit paistaa läpi. Menisköhän tasaseksi jos vetäsen dipin päälle vai rupeenko suosiolla hiomaan pois vanhat pois.
Soittelin tossa kivijalka liikkeeseen ouluun ja kyselin vähän hintoja. Sanovat että auton dippaamiseen menis noin 6 litraa dippiä, voiko pitää paikkaansa? Oma auto on nyt tummansininen ja ois tarkotus valkoseks vetää.
Thoubi: dippasitko vanteen takaosankin? Ja ilmeisesti spraylla suhautit?
En vetänyt takaosaa ollenkaan, päältä vain. Spraylla joo, 5purkkia meni.
Selailin netistä noita, niin näihin blaze-väreihin kannattaisi vetää valkoinen ensin pohjalle, tulee vieläkin kirkkaammaksi. Itsellä tosin oli hopeat vanteet niin tuli hyvä ilmankin, mutta mustiin/tummiin vanteisiin on mielestäni pakko pistää. Peittää meinaan aika heikosti.
Kysytääs nyt täältä sitten vinkkiä tuon pinnoitteen pesuun.
Eritoten kiinnostaisi kuulla Thoubin kokemuksia Blaze Oranssin pesusta. Omassa kun on nyt sama sävy ja kahdessa päivässä jarrupölyn määrä on jo hurja.
Miten pesette? Millä hankaatte, jos hankaatte? Musta maski lähti helposti samalla lampaanvillahanskalla ja Dodo Juicen pesuaineella, eikä jäänyt mitään karvoja pintaan, mutta mites oranssista tuon mustan pölyn poiston laita?
Juicelle jo pistinkin yv:tä, mutta kerrotaan nyt muillekkin.
Olen pessyt ihan sienellä ja autoshamppoolla, koitin pinelinellä ja vesiletkulla, mutta niillä ei lähde ollenkaan. Eli pakko on melkein päästä jotenkin hinkkaamaan. Mun vanteissa on ongelma kun niitä ei pääse oiken sienellä kunnolla pesemään, eli kaikki kolot on jo aivan pinttynyt jarrupölystä ja muusta paskasta. Ihan päällipinta on ok.
Tuo Väri on myös haalistunut jo jonkin verran. Luin jostain, että kun muistaa usein pestä, tai yleensäkkin pitää puhtaana, pysyy väri myös pitempään kirkkaampana.
Summasummarum en maalaa vanteita enään toista kertaa dipillä.
Sonaxilla on tuota jolla lähtee vanteet puhtaaksi hankaamatta, en tosin tiedä mitä plastidip tästä tykkää. En tidä onko tuo se aine jota olen käyttänyt, hieman erinnäkönen etiketti. Mutta aine suihkutetaan vanteeseen ja annetaan olla kunnes värjäytyy violetiksi ja sitten lähtee kaikki paska pois huuhtelee.
Comment