Pitäisi 220tq:n pyöräkulmat tarkastuttaa/säädättää. Missähän paikassa Tampereella moinen onnistuis tai mitä kannattais suosia? Useasta autostahan ei pysty säätämään kuin eturenkaiden kulmia joten osaavatko joka paikassa noita takarenkaita edes säätää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nelipyöräsuuntausta Tampere
Collapse
X
-
Eivät silloin saaneet takapäätä säädettyä,kun aina "liuku"säädöistä pois,kun yrittivät kiristää kohdilleen.Johtui ehkä siitä,että on madallettu alusta ja työntää jotenkin vinoon takapäätä,kun on omalla painollaan.Kevennettiin takapäätä tunkilla,niin ei ollut mitään ongelmia säätäessä ja niin sanotut quattron "jumiutuneet" takapäänsäädöt saatiin jotenkin kohilleen.
Comment
-
Itse suosin Lakalaivan sijaan Lokomonkulman Euromasteria jossa hyvä palvelu ja osaava henkilökunta. Aikaisemmin kans käytin tuota lakalaivan pistettä mutta meni muutama vuosi sitten sukset pahasti ristiin jonkun paskaporsaan kanssa joka seisoi ja huusi tiskin takana.
Asiakkaalle EI vittuilla.
Comment
-
Lakalaivassa itse käyttäny.. Viime kesänä ne teetti joka nosturille ajorampit että pääsee vähän matalammatkin autot kun oli ensin vähän vaikeuksia.. :) Säätötyö ihan ok.. Viime kesänä sattu joku kesäpoika/uusi työntekijä säätään niin rattihan siinä jäi vinoon mutta korjasivat sen myöhemmin.. Ihan asialliselta paikalta vaikuttaa..
Comment
-
Lakalaivan säätämistä seuranneenna 4 vuotta sitten omaan kulkineeseen, en enää vie. Lokomonkulmalla osataan ja onkohan se Hra. Haapala tms. vielä töissä. Osaava kaveri. Annoin kahvirahat hyvästä työstä. Tosin, nyt on jo kaksi vuotta viime säädöistä. Pitäisköhän käydä tarkistuttaa ennen suvikumikautta...
Comment
-
Samaa puljua taitavat olla Lakalaiva ja Lokomonkulma, mutta itse kanssa käyttänyt kaikki viimeiset säädettävällä alustalla olevat pirssit (3 kpl) Lokomonkulmassa ja aina on saatu kohdalleen. Asiakasta myös kuunnellaan, kun viimeksi halusin jättää hieman linkkuun takapäätä, ettei raavi renkaat kiinni pehmusteisiin niin pahasti. Viimeksi käyttänyt viime kesän loppupuolella.
Comment
-
-
Ite oon pari kertaa käyttänyt akkusalossa lielahdessa. En tiedä kuinka kohdilleen sitten loppujen lopuks saivat, kun kesä kumit ainakin on kuluneet enemmmän sisä kantilta. Tosin jo pyörineet 3 kesää. Ja madallusta löytyy kohtuullisesti.
Kyllähän ne laput löytyy mistä näkis arvot. Hintaa tais olla jotain 60e luokkaa...
Comment
-
Jos kolme kesää pyörineet samat kumit niin eiköhän se aika ihme olis jos ei olis jo kulunu jostain.. Itellä hyvä kun yhden kesän kestää suvikumit.. :)
Comment
-
Lakalaivan säätämistä seuranneenna 4 vuotta sitten omaan kulkineeseen, en enää vie. Lokomonkulmalla osataan ja onkohan se Hra. Haapala tms. vielä töissä. Osaava kaveri. Annoin kahvirahat hyvästä työstä. Tosin, nyt on jo kaksi vuotta viime säädöistä. Pitäisköhän käydä tarkistuttaa ennen suvikumikautta...
huom Lakalaivassa ei ainakaan joskus saanut käyttää liekki jumisiin osiin. En tiedä miksi.
Comment
-
Käytin sielä euromasterilla autoa, ne oli suuntaajan mukaan juuri saanu uuden nosturin, missä ei oo sivuttaissäätöä ollenkaan. Kuulemma pikkusen hankalaa ruuvata näitä, joissa on raidetanko yläpuolella. Onnistui silti b5:n säätämään. Kannattaa olla raidetangonpäät herkisteltynä auki. Muuten on hankalaa aukoa niitä.
Comment
-
Jep. jossei raidetangonpäät liiku sovinnolla, niin liekkihommissa on riskinsä.
Toki, raidetangonpäät ei ole ikuisia eli joskus ne pitää kuitenkin vaihtaa.
WD-40 hoito pari päivää etukäteen saattaapi auttaa ratkaisevasti.
Tuontiautoista saa yleensä aika hyvin irti pelkällä lenkkiavaimella, suomiautoista ei. Tämä asentajan suusta kuultua.
Comment
-
Lokomonkulman lakalaivaan en astu enään, jos siellä on samat asentajat ja työnjohtajat. Sen ensimmäisen ja viimeisen kerran jälkeen piti käydä kädestä pitäen näyttämään kuinka hommat tehdään, kun auto oli hallissa ja ja siinä kunnossa, ettei sillä pystynyt ajamaan. Lopuksi teetin korjauksen muualla, vaikka tuli yli 1000€ lasku. Ja ihan k*rpä oli se tiskin takana oleva harvahiuksinen risupää, sai kyllä kuulla sen..
Lakalaivassa ei oikein pojat pari vuotta sitten osanneet enään suorittaa quattron nelipyörä suuntauksia. Takapään säädöt olivat ylivoimaisen vaikeat ja jättivät tekemättä, lasku tietenkin tuli.
Hakala yhtiöiden Hannu hoitaa nämä jatkossa, vaikka onkin Lempäälän puolella.
Comment
-
Oli muuten sen tason "asiakaspalvelua" kun soitin tuonne Lokomonkulman Euromasterille, että en kyllä ole autoani sinne viemässä.
Vanhempi herrasmies vastaa puhelimeen, ja flippaa aivan totaalisesti kun kuulee sanan "madallusjouset". "NE ON KYLLÄ SELLAISIA NE MADALLUSJOUSET!! KANTAPÄÄNKAUTTA ON NÄMÄ HOMMAT OPITTU! ONKO SE SITTEN KIVA KÄÄNNELLÄ RENKAITA KESKEN AJOKAUDEN KUN KULUU SISÄREUNA PILALLE??"
Vastasin "juu, kokonaiset kolme ja puoli senttiä on alempana kuin tehdaskorkeus..."
Hämmennyksissäni varasin sinne ajan. Soitin perään ja yritin perua, mutta puhelu kääntyi johonkin keskukseen, jossa ei tietenkään varaustietoja ollut. Jätin soittopyynnön, vaan luulenpa että ei tule puhelin tänään soimaan.
Ritariautolle käy aamusella tie.
Comment
-
Miten tilanne on muuttunut 11 vuodessa ja mikä on nykyinen hintataso?
Mihin Tampereen nurkilla kannattaisi mennä niin, että oikeasti säädettäisiin, eikä sanota, että ei voi säätää, kun on pultit niin ruostuneet kiinni. Tai se ensimminen asia on, ettei säädetä rikkinäistä alustaa jos vaikka joku nivel tai pusla sattuu olemaan elinkaarensa ehtoopuolella. C5 korinen Allroad kyseessä.
Comment
-
OK Centerissä olen omat autoni säädättänyt, mutta olenkin etukäteen itse herkistellyt kaikki säädöt auki ettei säätäjän tarvitse niiden kanssa tapella. Hinta on 70-80 euron luokkaa. Aika harva paikka taistelee jumiutuneet säädöt auki, tai jos sen tekevätkin, niin siitä peritään eri hinta.
Comment
-
Niimpä. Ei se ole säätäjän osaamattomuutta tai laiskuutta jos ei saa sen takia säädettyä että kaikki on ihan yhtä puuta. Kyse on siitä että sille työlle on varattu vaikka tunnin slotti ja jos siinä alkaa paikkoja lämmittelemään ja nitkuttelemaan auki niin koko päivän aikataulu kusee, pihassa on kuitenkin samalle päivälle neljä tai viisi seuraavaa autoa jonossa. Ja samaan aikaan työn tilaajalle on kerrottu etukäteen summittainen tunnin työn hinta ja poka ei varmasti suostu maksamaan jos hinta vaikka tuplaantuu.
Joko herättelee itte etukäteen ne säädöt auki tai antaa luvan mekaanikolle tehdä sen, turha syyttää korjaamoa siitä että eivät tee. Jälkimmäinen asia, eli se että turha säätää jos joku pusla tai nivel on väljä, pitää ihan täysin paikkansa. Tasan kerran olen maksanut kulmien säädöstä täyden hinnan vain kuullakseni sitten jälkeen päin että "tätä ei saatu spekseihin kun on niin väljiä osia, pitää vaihtaa toi tukivarsi". Josta tietenkin seurasi se aiheellinen tukivarren vaihto mutta täysin aiheeton kulmien säädön kustannus. Olen myös sellaisenkin joskus kokenut että korjaamonpitäjä soittaa ja sanoo että "ei näitä kannata säätää kun täällä on niin väljiä osia". Ja pudottaa auton heti alas nosturilta eikä hassaa turhaan siihen aikaa. Jälkimmäiselle palasin takaisin, itse asiassa useammankin auton kanssa sen jälkeen, ensimmäiselle en sen koommin toiste.
- Likes 1
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viestiMiten tilanne on muuttunut 11 vuodessa ja mikä on nykyinen hintataso?
Mihin Tampereen nurkilla kannattaisi mennä niin, että oikeasti säädettäisiin, eikä sanota, että ei voi säätää, kun on pultit niin ruostuneet kiinni. Tai se ensimminen asia on, ettei säädetä rikkinäistä alustaa jos vaikka joku nivel tai pusla sattuu olemaan elinkaarensa ehtoopuolella. C5 korinen Allroad kyseessä.
Comment
Comment