Saako noita Avantin ilmaiskareita mistään? Maksaa marmorilla yli tonnin kappale, Allroadin iskareita saa sillä rahalla 4.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilmajouset, pussit, kassit. ym aiheeseen liittyvä suhina.
Collapse
X
-
Täällä on ajeltu useampi viikko alustan vikavalo päällä. Ei sieltä mitään ainakaan vielä ole hajonnut tuon vikavalon syttymisen jälkeen. Tietysti oman harkinnan mukaan ajelut ja kannattaa seurailla vähän käykö kompura kokoajan tai muuten erikoisen paljon, normaalistihan sen ei kauhean useasti tarvitse pumppailla. Kompura hajoaa aika herkästi jos se pumppaa kokoajan. Ja tietysti seuraa sitä ettei mikään nurkka laskeudu ihan alas asti. Pohjaanlyöntikumienkin varassa voi kyllä ajella, kunhan ei vaan kovin jyrkästi kääntyile auton niiatessa...
Omassani on joko joku venttiili jäässä (vika alkoi kovien pakkasten alussa), joku venttiili tai koko venttiililohko rikki tai sitten vuotoa jossain. Auto pysyy ylhäällä ja kompura käy tasaisen harvakseltaan, mutta vikavalo palaa eikä alustan korkeutta pysty säätämään. Eniten tuossa harmittaa juuri nyt lumikelien aikaan se että näköjään alustan ollessa vikatilassa, ei ESPiä saa pois päältä. :/
Comment
-
Nyt on kovilla pakkasilla alkanut kasista vajoamaan kuskin puolen etunurkka, nousee kyllä kiltisti ylös kun käyttää kuskin ovea auki. Paikallistin vuodon tuohon (residual pressure valve), joka sijaitsee siinä ilmajousessa, mikä lieneekään suomeksi. Kannattaako tuo ostaa koko venttiili vai vaihtaa vaan siihen o-rengas? Mitä muita mahdollisia vuotokohtia tuolla mahdollisesti on? Pussi on itsessään siis ehjä.
Samalla voisi nosturilla laittaa kompuraan sen hyväksi havaitun korjaussarjan.
Minkäslaiset ryynit on hyvä vaihtaa tuohon kompuraan? Tuskin ainakaan sellaisia kissanhiekka-mallisia. Kertokaa kokemuksia, kiitos.
Comment
-
Juniku, mä kokeilin tarvike-iskareita (Arnott, Air-Suspension jne). Kaikki samaa Kiina-kamaa ja aika paskoja. Paras on alkuperäinen load-valvella varustettu Sachs, toiseksi paras tuo Puolan modifikaatio ja huonoimpia nuo kaikki muut.
Alkuperäisen saa hyvään kuntoon sen load-valven kunnostamisella. Kirjoitin siitä ohjeet toiseen säikeeseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jeremiah Näytä viestiKertokaas onko nykyään jälkiasenteinen ilmajousitus laillinen (ja menee katsastuksesta läpi) katukäytössäkin esim. vm. 2011 autoon?
Comment
-
kokeilin tarvike-iskareita (Arnott, Air-Suspension jne). Kaikki samaa Kiina-kamaa ja aika paskoja. Paras on alkuperäinen load-valvella varustettu Sachs, toiseksi paras tuo Puolan modifikaatio ja huonoimpia nuo kaikki muut.
Alkuperäisen saa hyvään kuntoon sen load-valven kunnostamisella. Kirjoitin siitä ohjeet toiseen säikeeseen.
Comment
-
No niin, laitanpa tänne tuota ongelmaani joka tuolla pohjoisessa eilen aamulla ilmaantui. Auto on siis A6 4F -05, ei allroad, alkuperäisellä ilma-alustalla.
Auto oli tapansa mukaan takapää hiukan alhaalla yön jäljiltä, mutta nyt jätti nousematta ylös ja sytytti mittaristoon sekä keltaisen että vihreän jousituksen valon. Vaiheiden jälkeen pääsin autoineni takapää lintassa junaan ja takaisin etelään ja sain koodit luettua:
01399 - Relay for Level-Control Compressor (J403)
011 - Open Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 50
Reset counter: 191
Mileage: 275973 km
Time Indication: 0
Date: 2016.02.12
Time: 11:44:48
02646 - Plausibility of Level Control System
008 - Implausible Signal - MIL ON
Freeze Frame:
Fault status: 11101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 9
Reset counter: 191
Mileage: 275995 km
Time Indication: 0
Date: 2016.02.13 Time: 08:45:36
Näiden perusteella ja asiaa täältä tutkittuani oletan, että vika siis on sekä kompressorin releessä (koodi1) että mahdollisessa jäätymisessä (koodi2), kuinka metsään olen mennyt? Nyt ajattelin lähteä viemään auton yöksi lämpimään ja aamulla haen siihen joka tapauksessa sen uuden releen. Koodeja lukiessasmme tuossa ihmeteltiin kaverin kanssa tuota jousien kalibrointiasiaakin, jonka jälkeen auto antoi myös koodin jotakin basic settings/control level calibration missing tjsp, tämä koodi ei tarttunut muistiin mutta muistelen sen nimenomaan olleen hukattua peruskorkeusasentoa koskeva.
Anyway, olettaen että tuo vika oli tuon jään ja releen aiheuttamaa, aamulla kun laitan releen paikalleen ja täräytän auton käymään, onko oletettavissa mitä tapahtuvaksi? Auto lähtee nousemaan, vai auto ei edelleenkään nouse ja valot palaa kunnes koodit on nollattu ja tuo korkeusanturien kalibrointi VCDS:llä tehty? Sain jostain luettuani sen käsityksen, että ainakaan tuota kalibrointia ei saa tehtyä ennenkuin kaikki koodit on nollattu. Nyt siis lähinnä kiinnostaa, osaako tuo auto alkaa nousemaan laisinkaan ennekuin koodit on nollattu ja tuo kalibrointi tehty?
Nyt on myöskin toinen ongelma. Kaveri jolla tuo VCDS on, lähtee ensi viikoksi reissun päälle, joten lähdenkin tässä kyselemään olisiko Tampereella ketään asiasta ymmärtävää, joka voisi tulla asiaa mahdollisesti jo huomenna ihmettelemään koneen ja piuhan kanssa? Kunnollista rahallista korvausta vastaan ilman muuta. Auton tarve puskee tiistaiaamuna päälle, joten siksi viralliset korjaamot on nyt ainakin toistaiseksi pois laskuista turhan tiukan aikataulun takia, mutta maksan mielelläni korvauksen jollekin joka voisi VCDS:n kanssa auttaa. YV toimii, mutta puhelin parhaiten, O4OI59I433.
Comment
-
Juu, ei liikkunut. Releen vaihdoin, koitin ja vein auton lopulta tuohon eräälle pajalle jotka ovat VAG:n laitteiden parissa puuhailleet. Koittivat nollata koodeja, mutta herjaa edelleen relevikaa, joten myöskään tuo kalibrointi ei onnistunut. Sähkökotelon seinämillä oli harmaantuneita jälkiä vedestä ja relepohjan kontaktipinnoissa oli hapettuman tynkää jonkin verran. Jatkavat huomenna aiheen parissa, heillä on sekä VCDS että volkkarin joku omakin testeri käytössä ja ongelma ei ollut heille täysin uusi juttu, joten luotto on kova että se sieltä taas nousee kunhan ehtivät paneutua asiaan.
Miten sait sen tuosta arvojen hävityksestä toipumaan, mitkä olivat seuraavat toimenpiteet?
Comment
-
Tuon ohjeen mukaan syöttää arvot uudelleen, niin pitäisi alkaa toimimaan. Itsellä hävisi arvot, kun koukun asennuksen takia oli akun napa irti.
Comment
-
Jep, tämän ohjeen bongasin jostain aiemminkin. Eli kunhan nyt saadaan koodit nollattua ja viat korjattua, auton pitäisi osata tuolla testillä lähteä nousemaan mahaltaan ilman mitään tunkeilla auttamisia vaikka se on ihan maissa, jonka jälkeen syötetään uudet todelliset (tai siis hiukan huijatut että saadaan valas vähän lähemmäs maata;)) mitat koneelle?
Comment
-
Soittivat pajalta, olivat paikallistaneet vian. Rele itsessään ei tod.näk ollut ollenkaan rikki, vaan releelle menevä ohjauskarva on poikki jostain kohtaa johtosarjaa. Olivat vetäneet hyppyjohdon jostain mistä ko. karva lähtee kohti relettä, jonka jälkeen koodi oli saatu nollattua ja auto noussut. Mistä tuo ohjauskarva lähtee releelle? Joltain ohjausboksilta vissiin, mutta missäpäin autoa se sijaitsee? En huomannut kysyä heiltä kun nopea puhelu tehtiin. Huomenna kuitenkin lupasivat penkoa katkopaikan esiin ja korjata.
Toisen koodin oli ilmeisesti juurikin jää aiheuttanut, se ei ollut ensimmäisen nollauksen jälkeen uusinut. Eli ryynien kuivaushomma on edessä heti kun ehtii touhuamaan. Tulipahan uusittua se relekin samalla, niissäkin on kuulemma vanhemmiten ollut vissiin kärkien hitsautumisvaivaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ilkkapoika Näytä viestiHuomenna kuitenkin lupasivat penkoa katkopaikan esiin ja korjata.
Comment
-
Vieras
4F tunnistaa että autoa nostetaan nosturilla, joten jack mode ei ole välttämätön.
Vanha Allroad on syytä lukita, etenkin jos virrat jää päälle.
Comment
-
Päätettiin, että jätetään nyt enemmät tonkimiset sikseen ja uusittiin vaan johto, eli ranettivat luvallani vanhan molemmista päistä irti ja uusi johto tilalle, eli se releen ohjauskarva oli jostain poikki. Aikataulu oli aika tiukka, joten todettiin että jos/kun alkaa myöhemmin muuta sähköongelmaa ilmaantumaan, niin kaivellaan mahdollista katkopaikkaa sitten syvemmältä. Toinen koodi oli nimenomaan jäähän liittyvä, yön yli lämpimässä tallissa auttoi siihen, toistaiseksi. Ryynit kuivataan kunhan tässä saa aikaiseksi ryhtyä. Adaptaatiokin onnistui heti kun koodit sai korjausten jälkeen nollattua, tosin nyt vedellään melkoisella maasturilla. Edellinen omistaja oli auton ilmeisesti jo ohjelmalla laskenut ja nyt pyysin heitä laskemaan sitä n. 10mm olettaen että se oli ennen ongelmia vakiokorkeudella. No, ei ollut ja vissiin heillä oli tullut vielä ajatusvirhe hommassa ja olivat vähentäneet mitatuista arvoista sen pyytämäni 10mm, joten nyt tuo on vissiin 10mm vakiota korkeampi... No, otetaan homma tässä ajatuksen kanssa uusiksi niin saadaan se taas näyttämään järkevältä.
Edittinä lisättäköön, että releen pohjassa siellä tuulilasin juuressa olevassa kotelossa kaikki oli kunnossa vaikka jotain merkkejä vanhoista vesijäämistä olikin. Sinne porattiin nyt samalla pari pientä poistoreikää ihan varmuuden vuoksi, ettei pääsisi tulevaisuudessa tulva yllättämään.
Comment
-
Vieras
Kai varmistettiin että vesikaukalon poistoreijät on varmasti auki. Muuten on kohta tulva siellä boksissa ja kaikki homeessa.
Comment
-
Juu, auki ja kuivaa on. Ne tarkistelin jo aiemmin ennen koko ongelmaa ja otin sen heti tavaksi kun auton ostin, että tulee sinne kerran kuukaudessa vähintään vilkaistua. Boksissa sisäpuolella oli tosiaan vanhoja merkkejä, että joskus aikoinaan siellä vesi on käynyt, sen takia sitä releen pohjaa lähtivät tutkimaankin. Missä se jousituksen ohjausboksi autossa sijaitsee, mistä se johto releelle lähtee?
Comment
-
Minä korjasin kokeeksi kompurani tammikuussa kun alusta häiriköi vähän väliä vuotoa ja signaalia..
Männänrengas oli ihan valmis ja niin myös sylinteri. Korjaussarjaan tuli männänrengas, tiivisteet ja silicageelit. Ois ehken jälkeenpäin mietittynä kannattanu koittaa hoonata sylinteri..ois ehken menny vähän pidemmälle. Alusta toimi moitteetta 3kk kunnes alkoi taas häiriköimään eikä kompura jaksanut tehdä enää painetta kuin 10bar..senkin todella hitaasti. Saksasta sitten uutta kompuraa varsin kohtuu rahaan tilalle ja taas pelaa kuin ajatus. Korjaussarja maksoi 70e ja kompura kotiin tuotuna 340e.. Tämmösiä kokeiluja, jospa jollekkin apua tästä :)
Comment
-
Auttakaapas miestä mäessä. Ajoin tuon pirssin (A8 D3) renkaat linkussa aika korkean, mutta loivan kanttarin yli alusta ylä-asennossa. Suhteellisen nopeasti karkasi ilmat kuskin puolen etujousesta ja keltainen vikavalo jäi palamaan. Ajoin etukulma maata viistäen kotipihaan tutkimaan tarkemmin.
Suihkuttelin saippuavettä tolpan ympärille ja ainoa kohta mistä tuo vuotaa on siitä, mihin se ilmaletku tulee kiinni.
Onkohan ainoa vaihtoehto uusi tolppa vai voiko tuon vielä korjata? Tuo liittimen jalka näyttäisi olevan irrotettava, en vaan netistä löytänyt kokemuksia tuon irrotuksesta.
Varaosakoodi näkyi olevan 4E0616039AB, käyköhän tuohon T ja AF-loppuiset tolpat, niitä kun on ebayssä enemmän myynnissä.
Comment
-
Täytyy varmaan vielä koittaa ottaa tolppa irti ja liimata jollain tuo paineventtiilin jalka takaisin tiiviiksi. Vähän turhan kallista ostaa uusi jousi jos siinä ei muuta vikaa ole. Noissa ebay korjaussarjoissa näkyy olevan tuo liitos irti siitä alumiiniosasta, eli kai sen jotenkin pitäisi irrota. Kuitenkaan myynnissä ei näy erillään kun pelkkä paineventtiili.
Edelleen kaipaisin kokemuksia aiheesta.
Comment
-
A6 C6 3.0TDI Quattro perä maassa
Kylmät kelit alkoi ja alustan ongelmat pahenivat. Ollut jo pidemmän aikaa oikea takakulma maassa yön jälkeen, kuitenkin noussut hetken päästä joka kerta.
Antoi seuraavia häiriöitä:
01310 - Level Control System Control Module (J197)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
02645 - Valves for Level Control System
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
02646 - Plausibility of Level Control System
008 - Implausible Signal - MIL ON
Nyt molemmat merkkivalot vilkkuu tai palaa ja vilkkuu (keltainen ja
vihreä autonkuva). Peräpää aivan pohjassa, etupää ok korkeudessa.
Yön yli lämpöisessä tallissa oltua ja vikakoodien kuitauksen jälkeen, jäi kuitenkin tuo 02646. Tuosta en löytänyt selkeää kuvausta mistä vikaa hakea. Osalla oli ollut jäässä osalla muita vikoja?
Tutkin kuitenkin koteloa oikealla vesikaukalossa ja löysin oranssin 40A palaneen sulakkeen, vaihdon jälkeen pumppu lähti päälle ja perä nousi. Okei vika löytyi! Seuraavana päivänä kasailin osat kiinni ja ajoin auton ulos.
Kas kummaa molemmat valot syttyivät ja perä painui maahan.
Kysymys kuuluukin titä releitä kotelossa olevat ovat? Mikä noista on alustan pumpun rele?
http://img.photobucket.com/albums/v3...a/DSC_0937.jpg
Comment
Comment