Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jämäkämpää kallistuksenvakainta B7:aan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jämäkämpää kallistuksenvakainta B7:aan

    Ajossa otsikon mukainen vempain ( 2.0 TQ Eibach Pro Kit jouset/ Bilstein B8 iskarit) ja vaikka en 'rallia' ajakaan niin tuntuu tuo peli kallistelevan mutkissa hieman liikaa, lukenut että asia korjaantuisi RS4:n takavakaajalla: onko se hyvä vaihtoehto ?

    Onko jollain kokemusta tämmöisestä 'valmissarjasta' ?

    http://www.ebay.de/itm/Eibach-Anti-R...item460108022e

    #2
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=48086, kannattanee aloittaa lukeminen tästä.

    Comment


    • #3
      Itseasiassa k.o. topic luettuna - ei antanut tuolle aprikoilleni vastausta, olisi pitänyt jatkaa tuota topiikkia ( joten jos moderaattorit siirtäis nämä ?).

      Comment


        #4
        Tuossa toisessa topikissa oli keskustelua quattrosta, ja RS4-takavakaajasta. Itselläni oli etuvetoisessa B6:sessa Eibachin etu- ja takavakaajat, jolloin autosta tuli todella vakaa ajettava ja kallistelut jäivät minimiin.

        Mielestäni pelkkien iskunvaimentimien ja jousien vaihtamisen jälkeen normaalin vakioalustan päivitys on vasta puolivälissä jos halutaan ajo-ominaisuudet kohdalleen.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Paha Näytä viesti
          Itselläni oli etuvetoisessa B6:sessa Eibachin etu- ja takavakaajat, jolloin autosta tuli todella vakaa ajettava ja kallistelut jäivät minimiin.
          Kiitos kommentista, tätä tietoa tai vastaavan sarjan toiminnasta muuten olin juurikin kysymässä.

          Comment


            #6
            Alustan jäykkyyshän on aina pois pidosta. Jos ajaa samalla alustalla ympärivuoden, niin ei kannata liian jäykkää tehdä. Saa kyllä vakaan ajettavan, mutta ei vaan ole pitoa.

            Comment


            • #7
              Markku. Perehdypäs alusta geometriaan ja jousitukseen ihan ajatuksella, puhumattakaan asiaan liittyvästä fysiikasta.

              tontsa. H&r:tä löytyy myös hyviä vakaajasettejä.
              Viimeksi muokannut Zikke; 16.3.2012, 23:19. Perustelu: typot

              Comment


                #8
                Markku on kyllä oikeassa, talveksi pitäisi vaihtaa toiset vakaajat ja pienemmät etujarrut jne. Aina sen mukaan mikä on odotettu kitka. Ns. "paras" on aina kompromissi.

                Painonsiirtymiset ja niihin tarvittavat kitkat on varmaan se avain.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Zikke Näytä viesti
                  Markku. Perehdypäs alusta geometriaan ja jousitukseen ihan ajatuksella, puhumattakaan asiaan liittyvästä fysiikasta.
                  No kerro nyt jotain faktoja? Ralliautothan esim. säädetään soralle niin löysäksi kuin ajettavuuden kannalta järkevää, eikä hypyissä pohjaa liikaa. Näin saadaan paras pito, mutta kuski pystyy auton kuitenkin hallitsemaan. Olet ehkä nähnyt, kun sora-alustaisella ralliautolla ajetaan asfaltilla. Siinä pystyy noita painonsiirtymiäkin näkemään helposti. ja eron siihen oikeaan assu alustaan.
                  Viimeksi muokannut Maku; 17.3.2012, 00:45.

                  Comment


                  • #10
                    Eibachin kiinteä -30mm alustasarja + RS4 takavakaaja => edelleen kallistelee hieman, mutta ei häiritsevästi. Kuitenkin kaukana ns. mikroautomaisuudesta. Puskeminen vähentyi, edelleen "painonsiirto" toimii. Talven kovilla pakkasilla aikamoinen sahapukkialusta. Herää vain kysymys, että kuinkahan p@skoja nuo kaikista jäykimmät alustat/vakaajasetit/madallukset on talvella kuin tuollainen "kevyesti sporttinen settikin" on aika kamala kovilla pakkasilla. Pikkupakkasilla joustaa/siirtää painoa oikein.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Petri R Näytä viesti
                      Eibachin kiinteä -30mm alustasarja + RS4 takavakaaja => edelleen kallistelee hieman, mutta ei häiritsevästi. Kuitenkin kaukana ns. mikroautomaisuudesta. Puskeminen vähentyi, edelleen "painonsiirto" toimii. Talven kovilla pakkasilla aikamoinen sahapukkialusta. Herää vain kysymys, että kuinkahan p@skoja nuo kaikista jäykimmät alustat/vakaajasetit/madallukset on talvella kuin tuollainen "kevyesti sporttinen settikin" on aika kamala kovilla pakkasilla. Pikkupakkasilla joustaa/siirtää painoa oikein.
                      Mulla on B6:ssa -45mm H&R ja toi RS4-vakaaja. Oon nyt talven mittaan pistäny merkille että talvirenkaissa (215/55R16) jos on rengaspaineet 2.5bar tai alle niin auto on ihan p**ka ajaa ja pompottaa keskustassa jne ajettaessa. Rengaspaineet kun nostaa 2.8 (-3.0) bar niin rengas muuttuu just sen verran kovemmaks että alkaa alustakin toimimaan paremmin. Liian löysät renkaat ottaa sitä iskua sen verran vastaan että alustan toimivuus on päin persettä. En nyt tota faktaks sano mutta oon pariin kertaan omakohtaisesti ton kokeillu tänä talvena. Viitaten tohon tietty että pikkupakkasilla toimii ja kovilla pakkasilla (rengaspaineet laskee) ei toimi.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                        Oon nyt talven mittaan pistäny merkille että talvirenkaissa jos on rengaspaineet 2.5bar tai alle niin auto on ihan p**ka ajaa ja pompottaa keskustassa jne ajettaessa. Rengaspaineet kun nostaa 2.8 (-3.0) bar niin rengas muuttuu just sen verran kovemmaks että alkaa alustakin toimimaan paremmin. Liian löysät renkaat ottaa sitä iskua sen verran vastaan että alustan toimivuus on päin persettä.
                        Tän rengaspaineasian myös itse noteerannut, alustan toimiminen on monien osatekijöiden lopputulos jossa myös rengaspaineella on oma merkityksensä, talvella meen 2,8/2,7 bar. ja kesällä n. 0,1 bar. korkeammilla paineilla.

                        Comment


                        • #13
                          Jep...2,8 on mulla kans (205/55-16 talvitassut) mitattuna n. 15 asteen pakkasessa, mut en ole jaksanut testailla eri paineilla että muuttuisko se johonkin suuntaan. Kyl ne kovat pakkaset jaksaa kärsiä kun niitä ei ny niin montaa kymmentä päivää ole vuodessa...

                          Comment

                          Working...
                          X