Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 tärisyttää kun kääntää vasemmalle

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 tärisyttää kun kääntää vasemmalle

Moro! Eli vika sellainen, että kun kääntää eteenpäin ajaessa vasemmalla, alkaa oikealta edestä kuulumaan kolinaa ja auto tärisee renkaiden pyörimistahdin mukaan.

Lisäksi sisämelu on noussut ja joskus matalalla vauhdilla suorallakin tiellä tärisyttää vähän, yli 120km/h jo vähän enemmän.

Auto menee ensviikolla huoltoon, ja epäilen/epäilevät vetoniveltä.

Sanoivat, että jos kyseessä vetonivel, niin luvassa kallis remontti. Mutta pitääkö paikkansa? Eikös vetonivelet ole yleensä melko edullisia, 100-200eur?

Mitä mieltä te olette, että johtuuko jostain muustakin kuin vetonivelestä?

Ja Audi A6 quattro, 3.2FSI -05

Saattaisin veikata vetoniveltä. Tahdon muistella, että aikoinaan edellisessä 80:ssä oli juurikin sama oire ja että vika olisi ollut vetonivelessä. En mene nyt vannomaan, kun tuo muisti ei pelaa niin hyvin. Hinnoittelusta en sit sano mitään. :)

Comment

Laakereitakin noista korkkaili mutta vm sen verran vanha että lienee jo uusittu. Lisäksi laakerin pitäisi olla melko sökönä noille oireille.

Comment

Hinta riippuu ihan mistä osat ostaa ja mihin vie huoltoon. Noissa osissa melkein suosittelisin Tepolta (speed-autoteile.fi) ja/tai Löbron osia tarvikkeista.

Liekkö lisäkustannuksia tulee vaihteiston öljyistä ja tiivisteistä, jos ja kun valuu ulos, jos siis koko vetoakeseli täytyy vaihtaa. Automaattivaihteistossa sitten voi olla tarvetta vähän kalliimmille öljyille (niitäkin saa edullisemmin kuin merkkitiskin 60 euroa/litra).

Comment

Ei kait tuon ikäisessä vaggineessa laatikko öljyt minnekään mene vaikka vetarin irroittaa (ainakaan jos kuudella laipassa ja laippa yhdellä laatikossa?)

Comment

Olen muutaman viikon ajan ajellut tuollaisella A4 B7 2.0tdiq -kulkineella ja olen kiinnittänyt huomiota ominaisuuteen, joka hieman huolestuttaa minua.

Risteyksistä käännyttäessä auto hieman nykii ja nykimisen ilmenemisen aikaan olen ollut havaitsevinani jonkinlaista rusahduksia/suhahtelua/kahahtelua (en osaa kuvailla ääntä) apukuskin puolelta. Muutaman kerran sama nykimisongelma on ilmennyt myös veto päällä mutkassa sekä kerran kovemmassa kiihdytyksessä.

Vika ilmenee satunnaisesti, jokaisessa käännöksessä auto ei nyi. Ensiksi luulin, että tuo nykiminen on lähtöisin moottorista, mutta tuo nykimisen aikana ilmenevä kahina suuntaa mahdollisesti epäilykset muualle (vikakoodeja en pysty nyt lukemaan). Ainakin yksi tukivarsi on vaihtokunnossa, mutta se tuskin tuollaista aiheuttaisi? Vetari?

Comment

Working...
            X