Ensi vk loppuna olisi tarkoitus omaan b6 quattroon asentaa säädettävä alusta. Sarjaksi valkkasin kw variante 2 inox linen, säädettävyyden ja ruostumattomien tolppien takia. Teknisesti tuossa hommasahan ei mitään ihmempää ole, jos vaan pultit suostuu aukeamaan nätisti. Kuvallisia ohjeitakin löytyy netistä mukavasti.
Muutamat kysymykset on kuitenkin herännyt ennen kuin rupean autoa purkamaan:
Autossa on vakiona tehtaan sporttialusta joka vikisee töyssyissä iloisesti. Edessä iskarin yläpäässähän ei ole kuin se kumi, ei laakeria. Pääseekö tuosta vikinästä eroon kun laittaa tuonne kumin ympärille hyvät vaseliinit, vai onko siellä jokin muu mikä vikisee?
Monissa ohjeissa kehotetaan irrottamaan taka-apurunko. Vähintäänkin löysäämään, että mahtuu jouset ottamaan irti. Mitenkäs tuo apurungon kohdistus? Pystyykö sinne laittamaan ennen irroitusta jotkin kohdistus merkit, jotta saa samalle paikalle sen takaisin?
Kyseisessä alustasarjassahan on jäykkyyden säätö jota ei pääse käyttämään mutoin kun irrottamalla tolpat autosta. Muistelin joskus lukeneeni, että joku olis porannut konehuoneeseen reiät joista sitä tolpan päässä olevaa säätöä pääsee pyörittelemään. Olishan se mukavaa talven tullen säädella autoa vähän pehmeämmäksi, mutta tolppajumppaa ei kiinnostaisi tehdä. Sama ongelma tietty myös takana:)
Tuossa vielä parit alustan vaihtoon liittyvät ohjeet:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2637475
http://www.a4mods.com/index.php?page...coilovers.html
Muutamat kysymykset on kuitenkin herännyt ennen kuin rupean autoa purkamaan:
Autossa on vakiona tehtaan sporttialusta joka vikisee töyssyissä iloisesti. Edessä iskarin yläpäässähän ei ole kuin se kumi, ei laakeria. Pääseekö tuosta vikinästä eroon kun laittaa tuonne kumin ympärille hyvät vaseliinit, vai onko siellä jokin muu mikä vikisee?
Monissa ohjeissa kehotetaan irrottamaan taka-apurunko. Vähintäänkin löysäämään, että mahtuu jouset ottamaan irti. Mitenkäs tuo apurungon kohdistus? Pystyykö sinne laittamaan ennen irroitusta jotkin kohdistus merkit, jotta saa samalle paikalle sen takaisin?
Kyseisessä alustasarjassahan on jäykkyyden säätö jota ei pääse käyttämään mutoin kun irrottamalla tolpat autosta. Muistelin joskus lukeneeni, että joku olis porannut konehuoneeseen reiät joista sitä tolpan päässä olevaa säätöä pääsee pyörittelemään. Olishan se mukavaa talven tullen säädella autoa vähän pehmeämmäksi, mutta tolppajumppaa ei kiinnostaisi tehdä. Sama ongelma tietty myös takana:)
Tuossa vielä parit alustan vaihtoon liittyvät ohjeet:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2637475
http://www.a4mods.com/index.php?page...coilovers.html
Comment