Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audien camberit kun madalletaan. Erityisesti HALDEX-laitteet!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audien camberit kun madalletaan. Erityisesti HALDEX-laitteet!

    Nyt kiinnostaisi saada infoa tollasen Haldex-pohjaisen nelikko Audin alustan säätömahdollisuuksista. Pystyykö cambereita säätämään sekä edessä että takana? (Minkä verran)? Jos ei, millaseks arvot menee madaltaessa? Saakos sinne mitään säätöpalikoita, jos vakiona ei ole säätömahdollisuutta?
    Tänne voi laittaa muistakin tietoja ja kyselyitä, mutta itseä nyt kiinnostaa vain tuo Haldex-nelikon kohtalo, kun kohta alkaa olee ajankohtainen tuo "ongelma".

  • #2
    Eikö täältä muka löydy mitään tietoa asiasta?

    Comment


      #3
      Onhan noita ollut, siis madallettuja haldex-laitteita. Esim. TT.

      Comment


        #4
        Ei kai se Haldex siihen madaltamiseen ja pyöränkulmiin vaikuta, vaan auton mallisarja?

        Eli haet tietoa A3/S3/RS3:n madaltamisesta ja mitä käy pyöränkulmille. Sitä luulisi kieltämättä täältäkin löytyvän. Itselläni ei tuosta mallisarjasta ja sen pyöränripustuksista ole valitettavasti tietoa. Perinteisestihän radikaali madallus pilaa jossain määrin mutka-ajon ominaisuuksia, kun alatukivarren asento muuttuu liikaa. Tietty käyttötarkoituskin vaikuttaa tuohon, eli jos haetaan näyttävyyttä, niin tuollahan ei ole väliä. Ja ratakäytössä se voidaan kompensoida jäykällä jousella. Katu- / ratakompromisseissa se on sitten vaikeampi rasti.

        Comment


        • #5
          TT:ssä ei ainakaan takana ollut mitään camber säätöä(ykköskoppasessa), mutta niihin oli saatavana camberkittiä, joka käytännössä sisälti kaksi epäkeskopuslaa, joilla voi sitä hieman säätää.

          Comment


            #6
            Uudemmissa A3/S3:ssa taitaa olla takacamber epäkeskopultilla jonkin verran säädettävissä.

            Comment


            • #7
              No onko sillä nyt väliä onko Haldex vai mikä, mutta kun A3:seen ei edes saa muuta. Sama pohjahan noissa monessa on, esim. Seat Leon, A3, TT jne....Siksi kirjoitin sen noin, että varmaan Haldex vehkeet eroaa vajaavetoisista.
              Eli nyt pitäs saada varmaa tietoa, mitä noissa pystyy/ei pysty säätää? Ja oikeastaan vain -07 / -08 ja sitä uudemmat kiinnostaa ku nehän alkaa olee samalla pohjalla/tekniikalla. Takacamberit varmaan pystyykin säätämään tai sit ne menee miinukselle madaltaessa(mitä mä nyt muutenkin siis haen), mutta eikö etupäästä ole kellään tietoa? Tai mistä tietoa saisi? Kun etupäähänkin pitäs saada negatiivista ainakin jonku verran. Ja sit mä hommaan säädettävyyttä, jos sitä ei vakiona ole. Mutta varmuus asiaan pitää saada ennen ku alkaa tilaamaan osia.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viesti
                Tai mistä tietoa saisi?
                Google kertoi ettei vakiona pystyis edestä säätämään. Sama kaveri kertoi että takaata voi camberia säätää epäkeskopulteilla. Elsa sitten vahvisti nuo jutut.

                Comment


                • #9
                  taitaa olla mc-personin etutuennalla (ainakin vw golf/jetta 05-09) ei ole säätöä, pitää ostaa säädettävät ylä lautaset tai käännellä alatukivarsia alapäistä on jonkun verran väljää pultinreissä

                  Comment


                  • #10
                    Niinpä tietysti prkl, säädettävät yläpäät 219€ kpl eteen, mukavan kallista. Kiitti vastauksista.

                    Comment


                    • #11
                      Ainakin itellä riitti -50 säätö alustan kanssa säätövarat alapäässä kun löysäili pultit ja väänsi toiseen laitaan ja löi kiinni, tais olla vähän miinusta camberissa mutta ei syönyt renkaita

                      Comment


                        #12
                        Onnistuukos A4:ssa "säätää" yhtään alatukivarsien alapäistä camberia?

                        Comment


                        • #13
                          Eikö a4 ole tuo monilinkki tuenta 4kpl tukivarsia/ puoli taitaapi olla tarkemmat mitoitukset, nelipyörä suuntauksessa kyllä näkyy, kun löysää pultin että muuttuuko kulmat, pitäis vain olla laitteet käytettävissä vaikka työpaikan kautta eivät välttämättä ole innokkaita korjaamolla noita tutkimaan tai hinta on "kohdillaan"

                          Comment


                          • #14
                            Takapäästä sen verran että siellä kääntyy samasta säädöstä sekä auraus että camber. Itsellä on vähän ahdasta renkaiden kanssa ja perää tuli väänneltyä, mutta kun pelkkään camberiin ei voinut vaikuttaa niin aurauksen ehdoilla mentiin että auto kulkee jotakuinkin siihen suuntaan mihin pitääkin.

                            Comment


                            • #15
                              No onpas kumma...kiitti tiedosta.

                              Comment

                              Working...
                              X