Kufateciltä löytyisi osat, mutta onko jollain kokemusta miten onnistuu tai ketä näitä kufatecin jälkiasennuksia tekisi Suomessa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B8 avant xenon-led valojen jälkiasennus
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Tottakai vaikka nelivedon saa jälkiasennettua, mutta tuollaisen projektin järkevyys onkin sitten kokonaan toinen asia. Valomuutos vaatii ainakin täydelliset umpiot, pesurit jos niitä ei ole sekä korkeudensäätösarjan johtoineen. Lisäksi tietysti VCDS:n koodaukseen.Viimeksi muokannut turbokiisseli; 29.8.2012, 16:09.
Comment
-
Vieras
Rahaa pitää latoa pöytään kohtalaisen reilusti ja työtäkin on jonkin verran: Etuvalojen (xenon+led) jälkiasennus vaatii käsittääkseni seuraavat:
-Umpiot ballasteineen ja muine rojuineen: Esim. Kufatecillä ~1400eur
-Korkeudensäädön kaikkine rojuineen: ~400eur
-Huonolla tuurilla autosta pitää vaihtaa ohjainboksi (keskuselektroniikka): ~300eur
Olettaen että autossa ei ole valopesureita (ei ainakaan vakiona halogeenien kanssa, liekö edes lisävarusteena?):
-Joku jälkiasennussarja vakiopuskuriin: Pari sataa (?)
-Puskuri uusiksi ja orkkisosat: >1000eur
Yhteensä halvimmillaan uusia osia käyttäen voi päästä parilla tonnilla + työt ja koodaus, eBay-osilla hieman halvemmalla. Pahimmillaan voi sitten joutua lyömään sen 3-4keur pöytään.
LED-takavaloja on käsittääkseni ollut vain xenon-etuvalojen kaverina ~2010 mallisista eteenpäin, mutta voin olla väärässä. Takavalot on helppo homma ja rojut Kufatecilla "vain" 700eur. Hyöty näistä on melkeinpä puhtaasti ulkonäöllinen.
Itse en edes harkitsisi B8:a (tai mitään muutakaan uutta autoa) ilman xenonvaloja...
Comment
-
B8 halogenit xenoniksi
Tuli hommattua b8 kolariauto enkä asiaa miettinyt sen paremmin kun oletin että tottahan siinä xenonit on. No, ei ollut, mutta ostin toisen samanlaisen ilman moottoria jossa siis xenonit. Kysymys kuuluukin että mikä on järkevin tapa laittaa xenon umpiot toimimaan? Kojelauta sun muut kumminkin vaihdetaan joten sisustakin auki. Vaihdanko koko johtosarjan että saan anturit laitettua ja koodaus vai mikä olisi järkevin tapa edetä?
Comment
-
Eipä siinä sen ihmeempää. Jos laillisen ajattelit tehdä (niin kuin järkevää onkin) niin tarvitset pesurit, tasonsäätöanturit ja ohjainlaitteet. Koko johtosarjaa ei tarvitse uusia, ja esimerkiksi Kufatecilta saa tarvittavat romppeet pakettina pl. pesurit, jotka joutunet virittelemään itse.
Comment
-
-
Jep, nuo on valojen adapterijohdot joilla saa xenon-umpiot kytkettyä halogenien johtosarjaan, niin ei tarvitse vaihtaa.
Koko paketti on tämä:
https://www.kufatec.de/shop/en/audi/...xenon?info=982
Elintenluovuttajasta saat ainakin nuo anturit ja ohjainlaitteen. Johtosarja voi olla melko inhottava purkaa ehjänä mutta luulisi että sekin jotenkin onnistuu.
Comment
-
Voit joutua vaihtamaan myös central electric modulen luovuttaja-autosta. Siitä täytyy käydä ottamassa suojaus pois marmorilla sitten. Linkin takaa noita osanumeroita, voit tarkastaa mikä purkki autossasi nyt on. Niissä purkeissa voi sitten olla muitakin eroja ominaisuuksissa (lisävarusteet), jotka saa kyllä VDCS:llä päälle tai pois, mutta esim. Start/Stop -toimintoa ei voi vain koodata päälle jos purkissa ei sitä ole.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...4&postcount=14
Tuolta vähän enempi tarinaa aiheesta jos lontoo sujuu: http://www.audizine.com/forum/showth...non+conversionViimeksi muokannut oopee; 4.3.2018, 21:11.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jukkuk Näytä viestiTäytyy tutustua tuohon linkkiin paremmin mutta noi on ikäviä kun ei näy kuvia enään, se kun kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
Comment
-
Kuinkas nyt kun sain tämän varaosaauton talliin ja purettua niin tässähän on xenon valot ja sisustassakin valokatkaisin sen mallinen että ei ole korkeus säädintä. Mutta antureita ei ole etuakselistossa. Apurungossa johon se normaalisti tulisi on ainakin näyttää alkuperäiseltä tulpalta. Onko näissä toteutettu muullakin tavalla näitä? Alkuperäinen ruotsiauto kyseessä.
Comment
-
Comment
-
Saattoi olla, mutta kun en yhtään muista nähneeni alustavaihdon yhteydessä muualla kuin takana. Ei ainakaan ollut missään nivelissä ja alatukivarsissa kinni, koska nekin tuli vaihdettua samalla kertaa. Täytyy tutkia kuvia kun pääsee kotio ihan mielen kiinnosta.
Comment
Comment