Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 Parkit ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 Parkit ei toimi

    Katsastukseen siis pitäisi saada toimimaan. Eli Polttimot on vaihdettu ja sulake tarkistettu. (kävin kaikki sulakkeet läpi) kun ei löytynyt sulake kaaviota mikä olisi lähellekkään oikea ollut. Jos sellainen löytyisi niin olisi jees. Siis quottro 2.8 koneella ja ilman mittariston "ajotietokonetta". Sähkökaavio tietenkin olisi myös kiva mutta en ala maksamaan.

    Mitattu myös että umpiolle asti ei tule virtaa parkeille, mutta kuitenkin valovivusta kääntäessä menee mittaristo valot yms päälle aivan normaalisti parkki asennossa. Yksi subaru kaveri ehdotteli jotain relettä, mutta eihä nuita pitäisi mikää rele ohjata? vai?

    Toinen asia mihin ottaisin neuvvoja vastaa olisi valojen korkeus säädön järjestäminen, sillä edellinen omistaja on niihin tehnyt niin hienon oman johto viritelmän, että siitä ei ota selvää joten miten tämä tulisi tehdä helpoiten, eli miten vedän johhdot jos haluan käyttää alkuperästä säädin rullaa?

  • #2
    Korkeudensäädöstä on kyseltyä täällä ennenkin, vastaus löytynee. Sun pitää tarkistaa miten johdotukset tehty, jos kerta alkuperäinen säädin on kohdillaan. Ei kyseessä ole sitten joku jälkiasenteinen automaattinen säätö?

    Parkkien johdot menee A-pilarin alamuovien takana, sieltä voi vielä mitata ja tarkistaa onko johto siitä eteenpäin rikki vai missä katkeaa. En nyt tähän hätään voi tarkistaa mikä liitin ja mikä pinni.

    Comment


    • #3
      Ihan vakio rulla säädin on juu ohjaamossa. Eli ei ole mikään automaattinen. Kauheen selkeitä kuvauksia ton systeemin toimimisesta ei täällä oikein ole. Kun tosiaan alkuperäset johdot on otettu pois ja korvattu jollain kaujutinkaapeli räpellyksillä niin on vaikea nyt hahmottaa mistä minne tulisi noitten johtojen mennä että saadaan nuo säätö voltit tuonne eteen, mitkä tosiaan täältä löytyikin?

      En kyllä myös ihan hahmota mistä kohtaa ne tosta a-pilarin muovien takaa menisi kun meneehän suurin osa johdoista tuolta vasemmasta kulmasta läpi, eli neuvosi ei kovinkaan hyödyllinen. Mutta ihme jos kenelläkään muulla ei ole samanlaista ongelmaa parkkien kanssa olisi ollut.

      Ei kai tässä auta kuin kaivaa ratti irti ja mittailla ihan kytkimiltä asti. Tuleepahan samalla fiksattua vakionopeuden säätimen vipu.

      Comment


      • #4
        A-pilarissa alhaalla muovin alla on kasa pikaliittimiä missä on 6 pinniä per liitin. Noin pääsääntöisesti johdot menevät laitteilta sinne ja jatkavat sitten siitä matkaa päämääräänsä. ELSA:n mukaan liitin on keltainen ja pinni 1. Vasemmassa A-pilarissa vasen parkki ja oikeassa A-pilarissa oikea parkki. Nuo menevät valoilla ja toiseen suuntaan sulaketauluun (S22 ja S223, 5A) ja siitä valokatkaisijalle pinnit 4(PR) ja 5(PL). Samoilta sulakkeilta tulee vasemman A-pilarin ruskealle liittimille takaparkit oikea pinnissä 2 vasen pinnissä 1.

        Comment


        • #5
          Nyt sainkin jo säätövirran vedettyä korkeusäätimille, joten siihen ei enään apuja tarvitse, mutta pitänee kokeilla antamiasi vihnjeitä noille parkeille. Näistä varmaankin on jo hyötyä, pitänee huomenna mittailla.

          Comment


          • #6
            Edelleen parkki ongelma vaivaa, antamistasi neuvojen avulla löytyi taas lisää niin ihme räpellyksiä että ei ota erkkikään selvää, yhdessä keltaisessa liittimessä ei ollut enään liitintä ja tilalla kaksijohtoa teipattu maalarinteipillä pinneihi! wuhuu... ja muutama kelta sekavärinen mutta niissä ei ollut 6 pinniä. mutta siis olisiko nyt kellään edes kunnollista kuvaa tuosta sulakekaaviosta??? ja jos ei ole niin ei viitsisi ottaa kuvaa ja pistää johonkin kun en ole etsinnöistä huolimatta löytänyt ja luulisi että jollain on ohje tallella??? enään 2 viikkoa aikaa ja pitää olla kunnossa.

            ps. vonko laittaa oman kytkimen parkeille. meneekö läpi katsatuksessa???

            Comment


            • #7
              Ei sitten auttanut kuin vetää uudet johdot sulakerasialta, kun näytti sinne virtatulevan ja katkeavan ihan kytkimestä. (löytyi siis sopiva sulake kaavio minkä avulla pääsi mittaamaan). Eli kaiketi johdot vain poikki sulakerasian ja valojen väliltä. Myös toisessa umpiossa ei virtakulekenut liittimeltä lampunkannalle niin joutui sen vetämään uusiksi.

              Tämä siis ihan jos jollain sattuu sama ongelma tulemaan niin taitaa tämä olla helpoin ratkaisu.

              Comment

              Working...
              X