Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 puskurien irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B4 puskurien irroitus

    Elikkä täytyisi saada etupuskuri irti 80 b4 avantista , miten ja mistä se on kiinni?

  • #2
    Takapuskurin irroitus:

    Peräloosterin verhoilut joutuset purkamaan ennen kuin pääset pultteihin käsiksi. Pultteja on kaksi kummallakin puolella. Puskuri lähtee vetämällä irti kehikkoinensa, kun pultit on irroitettu.

    Kasaamisessa kannattaa katsoa huolellisesti, että verhoilut menee kunnolla paikoillensa/kiinni. Nim. pistää kummasti rämisemään.
    Viimeksi muokannut welloo; 28.2.2012, 16:04.

    Comment


    • #3
      Ei auton läpi pultteja kuitenkaan mene. ;)

      Alaverkot pois ja sieltä saat pystyssä olevat M8-kuusiokolopultit irti. Lokasuojan puolella pyöränkaarissa voi olla jotain ruuveja, muuten puskurin sivut irtoavat kiinnityksestä voimalla repäisemällä.

      Comment


      • #4
        Noniin ilmeisesti pitäisi lukea tarkemmin. Lisätäänpä tähän sitten etupuskurikin.

        Etupuskurin irroitus on samanlainen kuin kaikissa B4-korimallin kasikymppisissä(?).

        Puskuri on kiinnitettynä kahdella kuusiokolopultilla, jotka sijaitsevat sumuvalojen takana (jos on sumuvalot). Lisäksi sivuilta on myös kiinnitettynä jonkin sortin klipseillä. Keskellä syylarin edessä on myös jonkin sortin kiinnike, itselläni ei moisia kuitenkaan ollut. Kuusiokolopultteihin pääsee käsiksi irroittamalla puskurin sivummaiset muovihärpäkkeet. Sumuvalollisessa mallissa puskurin saa näppäremmin irti, irroittamalla puskurin kannakkeen pultit..

        Ohjeita:
        Etupuskuri
        Takapuskuri

        Kolarikorjauksista otetut kuvat keulasta.
        Viimeksi muokannut welloo; 28.2.2012, 16:59.

        Comment


        • #5
          Nyt sain vihdoin aikaseksi käydä repimässä puskuria irti mutta ei , en saanut kun puskuria liikkumaan noin 2cm ulospäin.. Täytyykö tuo rekisterikilven teline hässäkkä ottaa myös irti? Osaako joku neuvoa mistä mahtaisi kiikastaa?

          Comment


          • #6
            Ei tarvi kilpee ottaa. Jos sulla on noi kuusiokolot irrotettuna, niin lokareista ne pienet peltiruuvit irti millä puskuri ja sisälokari kiinnittyy toisiinsa, ja sitten väkivalloin revit sen puskurin sivun irti sivukiinnikkeestä. Siihen ei ole mitään järkevää metodia oikein, pitää vaan repiä irti.

            Comment


            • #7
              Selvä , eli joutuu oikeen voimaa käyttämään? No kaipa se sieltä sit tulee suht ehjänä pois :D

              Comment


              • #8
                Mikäli nyt avantissa on samat systeemit ku normi sedanissa, niin puskuri on kiinni 2 pultilla, parilla ruuvilla ja sitten sivuilta vaan painettu paikalleen.

                Entisessä omassa 80 sedanissa otin ekaks ruuvit puskurin ja sisälokarin kohdalta pois, jonka jälkeen puskurin sivusta reilu painaminen alaspäin ja ulosveto. Viimotteeks edestä ne 2 pulttia jolla se oli kiinni. Suhteellisen helppo homma oli irrottaa ja takaisinlaitto tottakai päinvastaisessa järjestyksessä.

                Comment

                Working...
                X