Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 outo abs häiriö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 outo abs häiriö

    Vaihdoin molemmat etupyörän laakerit jonka jälkeen alkoi abs häiriö. Kun saapuu esim risteykseen ja alkaa jarruttamaan niin kaikki ok mutta kun vauhtia enää n.15-20km/h niin absit lyö päälle. Mielestäni auto yrittää silloi kammeta oikealle eli jarru vapauituisi vasemmasta pyörästä. Pääseekö sinne anturile enää kasassa ollessa puhaltelemaan paineilmaa jos sinne olisi jäänyt vaikka jotain likaa? Paljon sen anturin ja kehän rako pitäisi olla? tuli mieleen että jos se anturi on päässyt jostain syystä vähän kauemmaksi niin ei lue enää kunnolla. Vikakoodeja ei ollut eikä liitoksissa mitään sanomista.


    Ps. Vaihdoin samalla myös murroksenkumit ja pesin murroksen kunnolla sisä/ulko puolelta. Putsasin myös paineilmalla abs kehät puhtaaksi.
    Viimeksi muokannut Teemu.h; 11.2.2012, 12:18. Perustelu: Laitoin lisätietoa

    #2
    Eiköhän se anturi ole nyt karvan liian kaukana. Toinen harvinaisempi vaihtoehto on, että sieltä on nyt hammaskehä poikki.

    Comment


    • #3
      Pitänee vissiin ottaa rengas pois ja yrittää varovasti naputtaa sitä vähän syvemmälle. Onko siinä joku stoppari ettei mene liian syvälle ku sittenhän se ottaa jo sinne kehään kiinni?

      Comment


        #4
        Ei ole stopparia, menee kyllä hammaskehään kiinni jos sen sinne lyö. Laita pohjaan, ja nosta milli ylös :)

        Comment


        • #5
          Ihan ku se liikkuis niin nätisti että ees taas liikutellaan ;)

          Mulla oli aivan samanlaisilla oireilla hammaskehä poikki.

          Comment


          • #6
            Itse mietin jotain ratkasua tuohon ja olisi joku sopivan paksusta pellista haarukka millä voisi mallata, mutta pitäs se sopiva etäisyys ensiksi mitata.

            Tosiaan sai hampaat irvessä papukaijapihdeillä omassa irrotella. Joten ei se ihan ees taas liiku :) Harmi kun se vasta uudemmissa muuttu pultilla kiinnitettäväksi, menee varmasti helpommin kohdalleen.

            Comment


            • #7
              Mä rikoin kaks säätäessä ja lopulta vika olikin kehässä.
              Kyl vetari täytyy pois ottaa että näkee kunnolla mille kohille se tulee... Arviostaan saa kauan säätää..

              Comment


                #8
                Jos se anturi liikkuu reiässä ilman lekaa, niin kyllä sen saa säädettyä ilman vetarin irroitusta aivan helposti. Mutta jos se on täysin jumissa, niin sitten se tietty on vähän vaikeampaa. Silloin se tuskin olisi tässä rempassa siirtynytkään itsekseen. Monesti kyllä se osaa siirtyä esim tukivarsirempassa jos tukivarren pultteja pitää takoa lekalla.

                Comment


                • #9
                  Pitää huomenna kokeilla tuossa tallilla että olisko se sitten liikkunut kun menen autoa pesemään ja vahaamaan. Paljonkohan se anturi maksaa orkkiksena/ kannattaako sinne tarviketta laittaa? niissähän ei esim aina nuo liittimet ole käypäsiä eikä tekis mieli niitä juuri alkaa sätöstelemään? Mutta jos tarvikkeena löytyy käypänen huomattavasti halvemmalla niin voishan sitä harkita.

                  Comment


                  • #10
                    Muistaakseni alkuperäset oli ~150€ luokkaa ja tarvikkeet 45€ ylöspäin. Mulla on kahessa nurkassa halvin mahdollinen ja hyvin on jo vuoden pelannut. Ja liitinkin oli aivan sama.

                    Comment


                    • #11
                      Quattroon taakse ei meinää löytää sopivaa tarvikkeena (alle 100 euron). Soveltamalla saa toisenkin sopivalla johdon mitalla sopimaan, muttei se ihan plug and play välttämättä ole. Anturithan noissa on samoja, johdon mitta ja siinä olevan kiinnityspisteet erona.

                      Comment


                      • #12
                        Mun mielestä mulle tuli toinen taakse varaosana. Kolme kertaa kyllä tilattiin ennen kun sopiva löydettiin..

                        Comment


                        • #13
                          Mulla on tota samaa ongelmaa ollut ostaesta asti. Pysähtyessä tosiaan ABSit "pieraisee" (sitä se soundi eniten muistuttaa), paitsi jos jarruttaa TODELLA hiljaa. Sitten kuuluu pientä "tikitystä". Ei kyllä vedä mihinkään suuntaan, mutta mitä nyt kyytiläiset takapenkillä kerran sanoivat, niin tikittävä ääni kuului takavasemmalta. Sitä ennen olin jo puhdistanut etupyörien ABSit niin, että hinkutin ne anturit eka pois (hyvin lähtivät pelkällä CRC:llä ja nytkyttämällä) ja sitten suihkutin CRC:tä, tungin liinaa ja putsasin, pyöritin, CRC, liinaa ja lopuksi vain kovaa pyöritystä. En sitten tajunnut käyttää paineilmaa, vaikka sitäkin hyllystä löytyy. Tuossa yhdessä vaiheessa piti irrottaa takavasemman anturi veks, mutta se oli silloin niin jumissa, ettei lähtenyt. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla uudestaan...

                          EDIT: Tosiaan en tiennyt tuota, että syvyydellä on väliä. Pitää siis ilmeisesti noita etuantureita vähän vetää ulospäin kanssa.
                          Viimeksi muokannut Jurgen; 13.2.2012, 18:46. Perustelu: lisätietoa

                          Comment


                          • #14
                            Lainataan hiukan aihetta vaikka auto onkin eri.

                            Tässä nyt viikon palanu ABS/ESP valot yhtäjaksosesti ja anto vikakoodin anturiin edessä vasemmalla. No tään kävin kaupoilla. Kotia lähtiessä en edes huomannu ettei abs/esp valot palanu. Pääsin kaupan pihasta isommalle tielle niin hetken kerkesin ajamaan, vetäs sitte 60 vauhista ns. lukkoon (ABS siis hakkas) kauhean ryminän saattelemana. Meinas volvo tulla luukusta sisään. Tuntu kun olis jarruttanu pelkästään vasemmalta edestä.

                            Pysty 20 ajamaan lähimmälle parkkikselle, vasemmalle käännettäessä rupes aina absien kanssa jarruttamaan. sielä sitte vähän aikaa ihmettelin niin sain abs/esp taas pois päältä ja pysty ajamaan kotiin.

                            Tuli tossa vaan mieleen että millastahan jälkeä motarilla ois tullu jos ois vetässy ns. liinat kiinni varottamatta vaikka 120 vauhdista tai liittymässä. Kaikkea jännää noi anturit saakin aikaan. Sitä päivää odotellessa kun ESP luulee että auto on luisussa ja heittää motarilla 2 metriä sivuun.

                            edit:
                            Kävin tutkimassa mikä mahtais olla vialla ja ilmeni että abs anturin piuha oli hankautunu poikki. Oli 2 säikeellä kontakti.
                            Viimeksi muokannut ziree; 1.3.2012, 17:05. Perustelu: Vika selvis.

                            Comment


                            • #15
                              Aiempaan viestiin vastaten, että omaan B5 Quattroon tilasin taka-anturin brittien ebaysta 25 eurolla. Läpivientikumit ja liitin täysin samanlaiset. Vaihdon jälkeen vaan ilmeni että ABS valo syttyy joka kerta kun ajaa yli 90kmh muutaman minuutin ajan. 80kmh vauhdissa valo ei syty ollenkaan, ja kovemmissa vauhdeissa taas syttyy nopeammin. Vikakoodin antaa juurikin tuo kyseinen anturi, mutta se nollautuu aina kun auton käynnistää uudelleen. Arvauksia mikä mahtaisi tällaisen vian aiheuttaa? Anturi liian kaukanako? Takaa oli molemmat hammaskehät poikki, ja ne on korjattu hitsaamalla.

                              Comment


                                #16
                                Liian kaukana tai hammaskehä antaa väärää signaalia. Jos hitsaus on eri muotoinen tai eritavalla induktiivianturiin reagoivaa metallia, niin signaali ei ole välttämättä tasainen.
                                Viimeksi muokannut amalin; 2.3.2012, 13:53.

                                Comment


                                  #17
                                  Itsellä on toiminut normalilla MIG-langalla hitsatut hammaskehät hyvin kaikilla nopeuksilla. Kyllä se oikein hitsattuna toimii, ja tietty se etäisyys pitää olla oikein niinkuin Aki sanoi.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X