Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin lopetti toiminnan, urs4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjaustehostin lopetti toiminnan, urs4

    Terve!

    Eli urssin ohjaus ei enää tänä aamuna ihan pienellä voimalla suostunut kääntymään. Huomasin sitten töistä tultua, että oli sylkenyt nesteet (ilmeisesti aamulla) tähän kotipihaan. Lisäsin töissä nestettä, mutta kotimatkan oli ihan yhtä kankea. Jarrukin alkuun tuntuu aikalailla raskaalta, kunnes pienen poljennan jälkeen löystyy.

    Mikähän siellä mahtaa vaatia uusintaa???
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 2.2.2012, 18:12. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    Varmaankin se paikka mistä öljyt on tullut pihalle.

    Comment


    • #3
      Eli epäilet, että vaan joku putki / letku antautunu? Ihmetyttää vaan kun ei ainakaan mun silmään päästäny enää lisäyksen jälkeen mitään ulos...

      Comment


        #4
        Jostainhan ne on pihalle tullu. Letku, putki tai hammastanko onhan siellä mahdollisia vikakohteita.

        Comment


        • #5
          tai sit tää tähtiproppu minkä tiiviste on korkannut. Toivottavasti et ajanut kauaa ilman nesteitä, kuluupi se ohjauksen puolen lamellikehä nopeesti pas2.

          Comment


          • #6
            Mulla sama homma Urs6 kanssa.

            Tehostin on mulla vuotanut kovasti sen 800 km mitä oon sillä ajanut oston jälkeen.

            Vaihdoin sen tähtiropun alle uuden tiivisteen.

            Auto ollut ulkona, seisonut edellisestä ajosta 2 päivää. Laitoin tänään käyntiin ja ajoin autohalliin, rupesin vaihtamaan 1.8T puolakonversiota kun sain valmiiksi niin rupesin kattomaan kun oli punainen neste vana lattialla kun peruutin auton...no sinnehän se laski kauheen lätäkön punaista tehostin öljyä lattialle....dääm.

            Meneekö siihen tehostimeen mitään kumiletkua joka olisi voinut haljeta nyt kokonaan?

            Pitää vissiin ahtoletku ja vesiletku purkaa, että pääsee edes jotain näkemään niistä putkista mitä tehostimeen menee?

            Puolakonversio meni hyvin, rokkasi heti laakista...mutta tokihan se piti sitten laskea nesteet alle oikein kostoksi... :)

            Comment


              #7
              Kunhan saat vuodon tukittua, niin vaihda ainakin oikeat öljyt järjestelmään. ATF ei sinne kuulu.

              Comment


              • #8
                Oge, mitäs ölppää suosittelette urssiin?

                Comment


                • #9
                  Ainut oikea:
                  http://speed-autoteile.fi/index.php?...product_id=407
                  Löytyy myös marmorilta, useinmiten motonetistä yms. paikoista.

                  Comment


                  • #10
                    Joo, vika löytyi. Semmoinen 90 letkumutka oli antautunu. Ainut huono asia, mikä tässä oli, että tyhmyyksissäni ensimmäisessä vaiheessa lorautin tehostimen nesteet jarrunestesäiliöön. Ilmankos ei vuotoa heti löytyny. Nyt sitten taitaa olla edessä myös jarrunesteiden vaihto ym. kivaa.

                    Täytyy vaan toivoa, että sekä tehostin että jarrusylinterit vielä pelaavat kaiken tämän jälkeen...

                    Comment


                      #11
                      Noin päin sekoitettuna tuskin rikkoo mitään.

                      Comment


                      • #12
                        Oliko sulla antaunut kumiletku vai alumiiniputki?
                        Eikös siihen tehostimeen mene alumiiniputket mutta ilmeisesti lähtevät kumisena säiliöltä?

                        Täytyy itse yrittää tutkia ensi viikolla...

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Ekitheman Näytä viesti
                          Ainut huono asia, mikä tässä oli, että tyhmyyksissäni ensimmäisessä vaiheessa lorautin tehostimen nesteet jarrunestesäiliöön. Ilmankos ei vuotoa heti löytyny. Nyt sitten taitaa olla edessä myös jarrunesteiden vaihto ym. kivaa.

                          Täytyy vaan toivoa, että sekä tehostin että jarrusylinterit vielä pelaavat kaiken tämän jälkeen...
                          Itselläni levisi vihreät kullat pitkin konehuonetta pari vuotta sitten, kun tuo "+" korkin tiiviste antoi periksi ja tein silloin tuon saman virheen.

                          Jarrunestesäiliö oli helppo putsata, öljy kun kerrostui jarrunesteen päälle.
                          En usko, että paljon jarrujärjestelmän kiertoon pääsee tuota öljyä, aika vähän sitä jarrunestettä sieltä säiliöstä tuntuu imevän.

                          Jarrunesteet vaihdoin keväällä, eikä siellä mitään epämääräistä seassa ollut.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla oli sieltä, olisko nyt "tukipalkin" päällä oleva letku korkannut. Eli kaiketi on putkea muuten, mutta se mutka letkua.

                            Kyllä tuo mahtoi olla jonkun verran sitä nestettä ottanu myös kiertoon, kun tuntui olleen jarrunesteet syystä tai toisesta vähän vähissä, ja jarru oli kyllä melkoisen raskas kun auton eilen korjaamolle linkutin.

                            Se +mutteri mulla antautu viime talvena, lienee se yleisin mikä siellä porsii. Kiva kuulla että joku muukin on onnistunu tuossa cocktailin teossa..:)

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Ekitheman Näytä viesti
                              Se +mutteri mulla antautu viime talvena, lienee se yleisin mikä siellä porsii.
                              Itselläni oli ylimmät kierteet kadonneet kokonaan pumpusta, tuon "+" korkin alta. Pitäisi jyrsiä uudet kierteet ja tehdä korkki, jos ei jostakin uutta pumppua löydä sopuhintaan.

                              Kiva kuulla että joku muukin on onnistunu tuossa cocktailin teossa..:)
                              En osaa sanoa mikä aivopieru siinä itselläkin oikein kävi, nauratti kummasti jälkikäteen :)

                              Comment


                                #16
                                Korkkiin voi käyttää hydrauliikan asennusliimaa. Auttaa tiivistämisessä vaikka jengat olisikin kunnossa.

                                Comment


                                • #17
                                  "+" kortin tiiviste oli mullakin vuodon syynä. Olin valinnut Wurtin tiivistelajitelmasta yhden koon liian suuren tiivisteen. Vaihdoin astetta pienemmän ja nyt on toistaiseksi pitänyt nesteet sisällä.

                                  Mulla vain on nyt vielä nesteet vähän sekaisin...punaista ja vihreetä...pitäisi duunissa imasta säiliö tyhjäksi ja laittaa uudet. Vai kuinka olette vaihtaneet nesteet?

                                  Comment


                                    #18
                                    Jos oikeasti haluaa vaihtaa, niin paluuletku irti ja järjestelmän huuhtelu uuttaa säiliöön kaataen. Kyllähän se noinkin vaihtuu varmaan ihan riittävästi, mutta saa imeä 5-10 kertaa sen säiliön tyhjäksi ja täyteen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiitti vinkistä, täytyy tehdä se "kunnolla" niin välttyy mahdollisiltä pumppu onkelmilta...:)

                                      Comment


                                        #20
                                        Ratin kääntelyn lisäksi huomioi, että myös jarrupaineen varaajassa on nestettä. Sopivasti siis jarrujen pumppausta, jotta sieltäkin vaihtuu nesteet.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tänään porsi se "+" korkin tiivisti taas 200 km edellisen jälkeen, oli litkut pitkin pihaa... :(

                                          Se Wurtin lajitelman kumitiiviste on kai liian pehmeetä kumia kun ei kestä. Kävin tänään ostaa marmorilta uuden tulpan ja tiiviste oli paljon jämäkämpää materiaalia kuin ne Wurtin lajitelman tiivisteet. Maksoi hurjat 10 eskoa tulppa ja tiiviste niin ei kandee säästää sen suhteen...

                                          Haen vielä toisen varastoon jos joskus sattuu tarttee...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Orkkistiiviste on tosiaan kova. Mutta ei siinä muut tunnu kestävän. Kunnon vaseliinit tiivisteeseen ja isolla meisselillä/taltalla kääntäen kiinni, turha sitä on hakata vasaran kanssa tiukempaan, kun se toppaa siihen pumpun kaulaan. Täällä kestäny kuivana jo yli 10000km, vaikka välillä pitää katella millon se rupee hikoilee :). Ilman liukkaria kun laittaa niin täälläkin sai vaihella koko ajan, vissiin jää kanittamaan jotenki ????
                                            Viimeksi muokannut juhagee; 5.3.2012, 22:12.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Itekin testasin tavis o-renkaalla->piti hyvin 10km ja takasinpäin kyliltä tullessa rouva ilmoitti ykskantaan, että taas se piippailee. Konehuonehan oli täynnä kultaa siinä vaiheessa :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Tiivisterenkaita on tosiaan eri materiaaleja. Joissain sylinteriholkeissa käytetään vitoonirenkaita.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Sanoisin, että enemmänkin ongelmana on saada riittävä puristuvuus o-renkaalle ja ennen kaikkea se puristus pysymään. Noissa propuissa on niin harvat ja lyhyet kierteet, että niitä ei ensinnäkään saa helposti kovin tiukalle ja tuppaavat löystymään.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kannattaa tiivistettä ja tulppaa vaihtaessa varmistaa että O-rengas viiste on ehjä. Itselläni on selvä syöpymä viisteessä, joten Loctiten 542 väliin ja uusi tulppa paikalleen. Eipä ole sen jälkeen tarvinnu sen kanssa pelleillä.
                                                    Epäselvässä kuvassa syöpymä kello yhden kohdalla.
                                                    Attached Files

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X