Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötkön takajarrujen putkitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lötkön takajarrujen putkitus

    Potilaana vajaavetoinen 100 -89. Edestä taakse menevä jarruputki hajosi ja uutta kun aloin laittamaan niin entinen letku ei irtoa millään tuolta takajarruilta olevalta "Brake force regulatorilta" joka ilmeisesti liittyy jotenkin siihen kuin paljon kuormaa on takana ja siitä vasta menee putket ite jarruille. Kysymys kuuluukin että voiko tuota ohittaa liittämällä suoraan takajarruille meneviin letkuihin sen uuden putken?

    #2
    Kyllä voi, ei vaan ole hyvä saati laillinen toimenpide. Takajarrut lukittuu heti jne...
    Anna lämpöä ja CRC:tä sille putken juntturille vuorotellen niin se sieltä irtoaa.

    Comment


    • #3
      Sitä on hakattu jo litkuilla ja meisselillä ja kaiken maailman lukkopihdeillä mutta ei mihinkään. Samalla pultin koko muuttunut 11 millisestä 8 milliseen kun se on niin pehmeetä tavaraa. :) Niin ja mukavan ahtaassa paikassa tuo murikka!

      Comment


        #4
        Ainoa vaihtoehto on laittaa putket poikki ja ottaa se säädin pöydälle käsittelyyn. Noin lämmitystä ajatellen siellä on männänvarsille kaksi o-rengasta, muuten männät ja niiden tiivisteet metallia. Samalla saat ne männät liikkumaan ja siten paineensäätimeen jälleen toimimaan, koska se kuitenkin on jumissa.

        Toki menee myös säätimestä pyöriin kulkevat putket vaihtoon, mutta sellaisia nuo jarruputkiremontit aina ovat.

        Olen kyllä itse yhden säätimen joutunut heittämään romukuormaan, koska sitä ei ehjänä kyennyt purkamaan, vaikka lämmitti alumiiniin melkein sulaksi.

        Comment


          #5
          Sama homma tuossa Urssi projektissa, putkia ei saanut ehjänä irti saati sitten niitä tumppeja siitä säätimestä vaikka se oli pöydällä. Sillä säätimillä on melko suolainen hinta, marmorilla rapiat 250 euroa. Saa noita kai jostain halvemmallakin, mutta piti saada auto asap katsastuskuntoon ja tuolta sai päivässä.

          Comment


            #6
            Tarvikkeena jotain satasen pintaan.

            Comment


            • #7
              Roi-osalla käytetty säädin tohon 60e ja samalla vaihtaa tonne taakse kaikki putket. Edessä putkiremppa oli jo tehtykkin. Tuli nyt ensihoitona tulpattua se yksi putki että edes 3 renkaan jarrut toimii.

              nm. tiistaina vähis lötköstä kokonaan jarrut ja bussi meinas uida kyljestä sisään.

              EDIT: Niin ja se on melko metka tunne ku kokonaan jarrut häviää :)

              Comment


                #8
                Vissiin. Hieman alkaa vaikuttaa tältä: _http://www.youtube.com/watch?v=Vo9LFJ6Ko9Y

                Comment


                • #9
                  :D Ratti menetti merkityksensä täysin

                  Comment

                  Working...
                  X