Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 s4 -93 etutukivarren vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 s4 -93 etutukivarren vaihto

    Ei just sattunut vanhaa topiccia kohdilleen jotan kysynpä nyt tämmöistä onko kukaan joutunut tappelemaan c4 koppasen audin kanssa etutukivarren sisemmän pultin kanssa? rupee jo epäilyttämään et enkö vaan taas osaa pultti pyörii kyllä auki mut hiton nahkeesti. Tuntuu et ei aukee tuntuma jotenkin kumimainen? eihän siellä ylhäällä oo vaan irtonaista mutteria vai onko tosta jotain prakannut?

    #2
    Onhan se kumimainen, kun ruuvi on kiinni puslan keskiosassa joka on siis kiinni siinä puslan kumissa. :) Väännä ihan rohkeesti auki vaan jos on tulossa.

    Comment


      #3
      Kyllä se tosiaan oli veikeän tuntuinen availla, vuosi sitten tuli samaan törmättyä :)

      Comment


      • #4
        Mulla oli vielä semmoinen alumiiniputkiholkki sen tukivarren sisällä joka tuli hieman yli korikiinnikkeeseen.

        Eli en saanut tukivartta irti ennen kuin sen putkiholkin oli vääntänyt pois. Mutta suosittelen, että otat sen holkin ehjänä pois koska sitä tarvitaan uuden tukivarren kiinnittämiseen. Pelkkä pultti ei pidä tukivartta paikallaan.

        Mulla ainakin pultti oli pienempi kuin se tukivarren läpireikä..

        Comment


        • #5
          Kyllä se sieltä tuli ja holkkikin melkein ehjänä paikoillaan hieman lyhyemmäks jäi kun alkuperäinen mut tuntuu toimivan. Nyt kun vielä löytäs sen terävien kolahduksien syyn kovempaa ajattaessa pieniin nyppyihin. Vois olla hammastangosta kuuluva ääni hammastangon kiristämisellä ei oo mitään apua. Tukivarrenkin vaihdoin vain siksi kun katsastus mies sitä ehdotteli.

          Comment


            #6
            Mielenkiinnosta tätä topic:ia jatkaen. Miten tuo kallistuksenvaimennin mikä menee tukivarren läpi pitää irroittaa/kiinnittää takaisin oikeaoppisesti tukivarteen että se onnistuu yhdeltä mieheltä ?
            Eli pitääkö molemmat renkaat olla ilmassa ja löysätä kallistuksenvaimenninta ensin molemmista päistä ennenkun sen tukivarren irroittaa.
            Tukivarren takaisinasennuksessa molemmat renkaat ilmassa niin kauan että kallistuksenvaimentimen päät on saatu esikiristettyä ja sen jälkeen renkaiden lasku maahan jonka jälkeen vasta lopullinen kiristys ? Menisikö se jotenkin nuin vai tarviiko niitä keskikiinnikkeitäkin irroitella/löysätä ?

            Comment


            • #7
              Kaverin kanssa itse vaihdoin niin oli enemmän käsiä vääntämässä...parilla tunkilla väsäiltiin.

              Auton keula ylös kummaltakin puolelta.

              Tunkilla nostin varovasti jarrulevystä tolppaa ylös päin jotta saatiin kallistuksenvakaaja menemään tukivarrestä läpi. Laitoin myös vähä liukkaria niihin kumityynyihin niin luisti paremmin paikalleen...

              Comment


                #8
                Kuormaliinalla kun vedättää apurungosta sen vakaajan vähä jännitykselle niin siten saa aika näppärästi tukivarren ilman apuakin paikalleen. Ja tosiaan lopullinen kiristys vasta renkaat maassa. Keula kannattaa ottaa kyllä kokonaan ylös kun touhuaa, helpottaa oleellisesti.

                Comment


                • #9
                  Juu ja se holkki kannataa vaihtaa, Jos ei jaksa kuunnella kolinaa.
                  (kokemuksen syvällä rintaäänellä voin tämän kertoa)

                  On vaan melko kallista peltiä... 8€/kpl

                  Comment


                    #10
                    Ja tulee tukivarren mukana.

                    Comment


                    • #11
                      Ei ollut viimeksi Febin laatikossa holkkeja. Tiedä sitten muista.

                      Comment


                        #12
                        Ei ollu mätänetin tukivarsissa myöskään mukana.

                        Comment


                        • #13
                          Ei ollut myöskään Saksalaisissa tukivarsissa holkkia mukana, ostin siis tarvikkeena.

                          Voihan sen holkin tehdä itse myös jostain putken pätkästä kuhan löytää oikean paksuisen...

                          Comment


                            #14
                            Lemföödereissä tuli ainakin mukana, yleistin turhaan.

                            Comment

                            Working...
                            X