Ei just sattunut vanhaa topiccia kohdilleen jotan kysynpä nyt tämmöistä onko kukaan joutunut tappelemaan c4 koppasen audin kanssa etutukivarren sisemmän pultin kanssa? rupee jo epäilyttämään et enkö vaan taas osaa pultti pyörii kyllä auki mut hiton nahkeesti. Tuntuu et ei aukee tuntuma jotenkin kumimainen? eihän siellä ylhäällä oo vaan irtonaista mutteria vai onko tosta jotain prakannut?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100 s4 -93 etutukivarren vaihto
Collapse
X
-
Onhan se kumimainen, kun ruuvi on kiinni puslan keskiosassa joka on siis kiinni siinä puslan kumissa. :) Väännä ihan rohkeesti auki vaan jos on tulossa.
-
-
Mulla oli vielä semmoinen alumiiniputkiholkki sen tukivarren sisällä joka tuli hieman yli korikiinnikkeeseen.
Eli en saanut tukivartta irti ennen kuin sen putkiholkin oli vääntänyt pois. Mutta suosittelen, että otat sen holkin ehjänä pois koska sitä tarvitaan uuden tukivarren kiinnittämiseen. Pelkkä pultti ei pidä tukivartta paikallaan.
Mulla ainakin pultti oli pienempi kuin se tukivarren läpireikä..
Comment
-
Kyllä se sieltä tuli ja holkkikin melkein ehjänä paikoillaan hieman lyhyemmäks jäi kun alkuperäinen mut tuntuu toimivan. Nyt kun vielä löytäs sen terävien kolahduksien syyn kovempaa ajattaessa pieniin nyppyihin. Vois olla hammastangosta kuuluva ääni hammastangon kiristämisellä ei oo mitään apua. Tukivarrenkin vaihdoin vain siksi kun katsastus mies sitä ehdotteli.
Comment
-
Mielenkiinnosta tätä topic:ia jatkaen. Miten tuo kallistuksenvaimennin mikä menee tukivarren läpi pitää irroittaa/kiinnittää takaisin oikeaoppisesti tukivarteen että se onnistuu yhdeltä mieheltä ?
Eli pitääkö molemmat renkaat olla ilmassa ja löysätä kallistuksenvaimenninta ensin molemmista päistä ennenkun sen tukivarren irroittaa.
Tukivarren takaisinasennuksessa molemmat renkaat ilmassa niin kauan että kallistuksenvaimentimen päät on saatu esikiristettyä ja sen jälkeen renkaiden lasku maahan jonka jälkeen vasta lopullinen kiristys ? Menisikö se jotenkin nuin vai tarviiko niitä keskikiinnikkeitäkin irroitella/löysätä ?
Comment
-
Kaverin kanssa itse vaihdoin niin oli enemmän käsiä vääntämässä...parilla tunkilla väsäiltiin.
Auton keula ylös kummaltakin puolelta.
Tunkilla nostin varovasti jarrulevystä tolppaa ylös päin jotta saatiin kallistuksenvakaaja menemään tukivarrestä läpi. Laitoin myös vähä liukkaria niihin kumityynyihin niin luisti paremmin paikalleen...
Comment
-
Kuormaliinalla kun vedättää apurungosta sen vakaajan vähä jännitykselle niin siten saa aika näppärästi tukivarren ilman apuakin paikalleen. Ja tosiaan lopullinen kiristys vasta renkaat maassa. Keula kannattaa ottaa kyllä kokonaan ylös kun touhuaa, helpottaa oleellisesti.
Comment
-
-
-
Comment