Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT takaiskarien yläkiinnikkeissä väljää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    TT takaiskarien yläkiinnikkeissä väljää

    Elikkäs tässä on nyt jonkun aikaa tullut ihmeteltyä TTq:n perästä kuuluvaa kolinaa. Kuulostaa siltä että jossain on ihan reilusti väljää. Pitkän tutkinnan jälkeen viaksi paljastui takaiskarien yläpään kiinnikkeet, joiden "ulommat" reiät on muotoutuneet soikeiksi. Kuvat selventänevät mistä puhun.

    Joltain jampalta kun alkuun kysyin mistä kolina vois johtua, mainitsi juurikin nuo kiinnikkeet ja sanoi että yleinen vika, ovat ilmeisesti aika heppoista tekoa. Mutta nuo kiinnikkeet on hitsattu runkoon kiinni, eli mitähän tuolle nyt sitten oikein vois tehdä? Tuolla koko rungon pätkällä näkyy olevan hintaa vajaa 400€ kipale, mikä ei oikeen houkuttele...
    Attached Files

    #2
    Mulla kuuluu kolinaa kans takaa, oiskohan tässä syy. Tuonhan korjaa näppärästi hitsaamalla tuohon paksun koririkan, koska vastapuolellahan on kierre joka ei ovaloidu.

    Comment


      #3
      Mahdollisesti, tosin onhan siellä monta muutakin paikkaa mistä voi kolista. Tohon munki kippoo vaihettiin koiranluut, kun toi iskarin yläpää on muovin takana piilossa, niin ei sitä heti osannu edes arvata.

      Pitänee tosiaan hitsailla jotkut prikat tuohon päälle tai joku vastaava tein itse ja säästin- viritelmä.

      Comment


        #4
        Mulla ei oo enää muuta paikkaa kun kaikki muu on jo vaihdettu :D Katsurillekkin sanoin et kattoo josko se löytäs mistä tuo kolahtelu kuuluu mut väljää ei ollu missää.
        Tuossa prikassahan ois vielä se hyvä puoli et se on jonkun verran vahvempi kuin tuo orkkis 1mm pelti.

        Comment


          #5
          Ja show jatkuu... Kaverin kanssa hitsailtiin oppikirjan mukaan uudet prikat tuonne. Itse tekemällä tuli itse tehdyn näköiset, mutta rälläkkää, massaa ja ruosteenestomaalia niin tulee ihan hyvän näköiset. Ja ainakin kestää, eikä noita ihan heti näe muutenkaan. Mutta eihän projektista mitään hyötyä ollut, kolisee vieläkin niin maan perkeleesti. Paitsi että seonnut nopeusmittari heräsi henkiin kun akku oli irti :S

          Nyt alkaa mielikuvitus loppua mistä kolina voisi tulla. Kenelläkään ehdotuksia? Seuraavaks pitää varmaan alkaa repimään puskuri ja kaikki mahdolliset sisäpaneelit irti ja tarkastaa jokainen mahollinen pultti ja liitos...
          Attached Files

          Comment


            #6
            Omasta en ole vieläkään kerennyt tutkia kolinan aiheuttajaa mutta kun kaikki on vaihdettu niin vaihtoehtoja on aikas vähän tuon reiän jälkeen :D

            Perinteiset paikat josta TT rupeaa kolisemaan on:
            -Etukallistuksen vakaajien puslat/muovihelat
            -Takana sama homma mutta tuolla ei ole niitä muovisia palikoita
            -Etuiskarin yläpään laakerit
            -Kallistuksen vakaajien pystytangot edessä ja takana
            -edessä alatukivarsien takempi pusla
            -etu alapallonivelet
            -raidetangon sisempi pää
            -takakynkän ne pienet ''laakerit'' joihin tukivarret kiinnittyy
            -takajouset poikki

            Noista paikoista on tähän asti kaikista TT:stä jotka tossa pihassa on käynyt vika löydetty.
            Viimeksi muokannut Tommi[FIN]; 24.1.2012, 23:26.

            Comment


              #7
              Niimpä niin, tänään selvisi sitten syy. Ja ihan kaikessa yksinkertaisesti molemmat takaiskarit kaput. Jännä juttu kun tehtiin korjaamolla kolmeen pekkaan iskaritestit, väänneltiin ja käänneltiin joka suuntaan, mutta ihan normaalilta näytti. Vaihoin kuitenkin epätoivon vallassa alkuperäset alle ja yllätys yllätys, ääni hävis. Käsin kokeilemalla noista iskareista sitten löytyykin väljää tietyltä kohtaa noin sentin verran.

              Sitten vaan epätoivoisesti mailia saksaan josko noista takuuta irtois...

              Comment


                #8
                Tohon listaan vois lisätä, että edessä alapallot kans voi pitää ääntä. Itellä kloksu ennen vaihtoa.

                -edessä alatukivarsien takempi pusla
                Ja tämä ois seuraavana vaihtovuorossa kuskin puolelta. Huomasin raidetangon ulompaa päätä vaihtaessa. :)

                Comment


                  #9
                  Jätin ton tarkotuksella pois tosta listasta kun ei oo tarttenu vaihtaa vielä yhteenkään, vika löytyny aina muualta. Mut lisäillään tarkastus kohteisiin :)

                  Laita suoraan powerflexin puslat noihin alatukivarsiin, jämäköityy keulan liikkeet erittäin hyvin.

                  Comment


                    #10
                    Oman TT:n perän kolinat talvella häviää aina kun sulattelee jäät pois.

                    Comment

                    Working...
                    X