Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

jarrulevy vai laakeri?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

jarrulevy vai laakeri?

Moi

Ajaessa kuuluu meteliä etupäästä, todennäköisesti oikean renkaan suunnalta. Ääni on jaksoittaista ja riippuu nopeudesta (=renkaan pyörimisestä), ja jos sitä jotenkin voisi kuvailla niin kuulostaa kuin "wum-wum-wum" =) eli suht matalaa huminaa. Ääni kevenee/poistuu kun maantievauhdissa kaartaa oikealle, eli sikäli viittaisi laakeriin. Toisaalta, ne laakeriviat joihin olen törmännyt pitää meteliä koko kierroksen osalta... Jarruttaminen ei vaikuta ääneen, joten sikäli taas vika ei olisi jarrulevyssä..
    Vaihdoin oikean eturenkaan iskemättömään vararenkaaseen koska renkaassa oli viilto kyljessä, ja samalla huomasin että yksi painotuspala oli irronnut vanteesta, elieli tärinä olisi voinut pilata laakerin??

Ei tuo kovin vakavalta vaikuta, 2tkm on jo kulunut ja mitään muutosta huonompaan (saati parempaan =) en ole huomannut. Jarrut on menossa remppaan ehkä "jo" keväällä, joten periaatteessa kai siihenkin asti voisi odottaa, kun perheellisen opiskelijan budjetti on mitä on.. vai? Kuinka kallis laakerinvaihtoremppa olisi? Bentleyn mukaan ei vaikuta olevan DIY-miehen hommia ;)

Ei tuohon oikein varmaa osaa sanoa mutta mulla kuului samaan kuvaukseen sopiva ääni mielestäni oikealta edestä. Samaan tyyliin, ääni muuttui tai jopa häipyi kurveissa jne. No, lopulta se oli takajarrun jarrukilpi joka otti kiinni levyyn ja fiksaus otti 5min (tod. pehmeetä peltiä). Vian haku tietty vähän enemmän ;)

Minäkin olin jo varaamassa aikaa laakerinvaihtoon. Joten, tarkistapa varmuuden vuoksi vielä tuokin ennen huoltoreissua.

Comment

oho =) Pitääpä tarkistaa asap

Comment

Tuntuu vähän oudolta, että pyöränlaakeri olisi mennyt. Kestää ainakin (edellinen audini) 300000 km ja meni vain takapäästä-etupäässä ei vikaa. Kaverini (mersumies) kehuu aina omansa laakereiden kestävyyttä=500000km. Taitaa Audi kestää saman?

Comment

joo en epäile laatuvikaa, vaan että epätasapainoinen rengas olisi sitä kuluttanut... mutta pitää tarkistaa josko vika olisi siinä jarrukilvessä

Comment

luultavasti laakeri... kaverilla meni vaihtoon 150tkm kohdalla A4 quattrosta ja mulla samanlaisessa autossa 150tkm ja just tuollaista ääntä pitää.

Comment

jep, laakeri oli, ja on nyt viimein vaihdettu. SKF:n laakeri maksoi jotain 50-60e ja työ vajaan huntin. Hieman alle merkkiliikkeen hatusta vedetyn arvion "350e".

Comment

Working...
              X