Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 b5 jarrupoljin rutisee/valot välkkyy?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 b5 jarrupoljin rutisee/valot välkkyy?

    tollanen vika tuli heti ku auton ostin.(yllätys yllätys :))

    eli tosiaa aina kun jarrua painaa alkaa poljin "rutisemaan" ja samalla kevyesti alkaa poljin kevyesti potkimaan takaisin. kuulostaa absltä mutta ei ainkaa välkytä absin valoa ja toinen mielenkiintoinen oire on tuo että ajovalot välähtää samalla..

    ajonopeudella ei ole merkitystä eikä myöskään sillä kuinka kovaa poljinta painaa.

    palat näyttävät kohtalaisen uusilta.

    auto a4 1.8 vm -95

    #2
    Ei absien valon kuulukkaan välkkyä. Yksi syy voisi olla abs-anturin hieman väärä sijainti jolloin abs:t alkavat ruksuttaa liian helposti. Niitä kun naputtelee niin syvälle kuin menee ja nykäisee hieman takaisin päin, niin saattavat olla kohdillaan. :)

    Täällä paljon keskustelua asiasta.

    Comment


      #3
      Ja tuo ABS ottaa sen verran virtaa että minun RiSassakin välkkyy Xenonit tuolloin, joten ei huolta.

      Comment


      • #4
        kiitos ja *kumarrus* hyvistä neuvoista.
        edellinen omistaja mainitsikin jotain että oli äskettäin tehnyt jarruremonttia joten varmaan samassa yhteydessä tökkiny antureita sitten...

        Comment


        • #5
          VCDS:llä voi antureiden tietoja lukea niin tietää mikä anturi hankaa vastaan.

          Comment


            #6
            Mulla oli sama ongelma -95 Coupen kanssa, turhaan vaihdoin eteen uuden anturin, joka oli autosähkömiehen mittauksen mukaan viallinen, vika löytyi takapyörien pahasti hapettuneissa abs:n impulssikehissä, ne kun vaihdoin, ongelma hävis. Etupään anturit on sitten lujassa, eikä helposti ehjänä irtoo, joten mittausta ja tutkimista ennen voimatoimien käyttöä :).

            Comment


            • #7
              Eipä ole pienipalkkaisella vara käydä korjaamolla lukemassa noita antureita joten taitaa tulla mielenkiintoinen vkl ku alkaa joka nurkasta antureita ihmettelemään/irroittelemaan :)

              Comment


                #8
                Ei toi koodien luku pitäsi hirveesti maksaa, ellei käy sitten "marmoritiskillä", koodien ptäis kertoa suoraan, missä pyörässä vika piilee. VAG-COM ohjelmia, jolla koodit voi lukea, on alan (Audi) harrastajilla ja hyvinvarustetuilla huoltokorjaamoilla, joten kannatta vähän kysellä. Uus anturi maksaa n. 150 ekee ja voi irrottaessa vioittua, jos vika on impulssikehässä (takana pyörännavan takapuolella), se maksaa n. 25 ekee/kpl, edessä impulssikehä on vetonivelen ulkokehällä, jonka kannattaa puhdistaa mahdollisesta kertyneestä töhnästä, joka voi häiritä tulevaa signaalia, samalla voi ulkopuolisesti tarkastella anturin kuntoa.

                Comment


                • #9
                  Ei juu todellakaan kannata alkaa randomilla antureita liikuttelemaan koska tuskin ehjänä suostuu irtoamaan.
                  ~50€ pintaan saa tarvike antureita mitkä omassa ainakin toiminut hyvin.

                  Jos itse yleensäkin korjailee niin suosittelen vikakoodienluku kaapelin ostamista. Maksaa itsensä hyvin nopeasti takaisin ;)

                  Comment


                    #10
                    Kyllä tuo arvailu tulee kalliimmaks kuin vikakoodien luku.

                    Comment


                      #11
                      Ja vika ei välttämättä ole edes anturissa, joka helposti hajoaa pois otettaessa kun on niin jumissa. Voi olla myös tuo pulssikehä poikki, silloin on helpoin vaihtaa tuo ulompi nivel uuteen (jossa kehä on kiinni) kuin alkaa pelkkää kehää vaihtamaan.

                      Comment


                      • #12
                        Tuohon vanhaan A4:een myös anturin laittoon tarttee uuden kupariholkin uudelle anturille, merkkitiskiltä saapi ne. Ei tainnu olla quattro, niin takana taisi olla kehä erillinen. Quattrossa kehä on navassa.

                        Comment


                        • #13
                          no jooo ku ois aikanaan tuon lukijan ostanu nii varmaa ois tähänpäivää mennessä jo maksanu ittensä takasi..

                          taidan jättää asian vielä "suunittelu" vaiheeseen:)

                          ei taida -99 vuoden a4:sen anturit passata tähän malliin?
                          jäi edellisen audin jäljiltä tuollaset varastoon kun alkoi abs valo palamaan jarruremontin jälkeen (kaikki levyt+palat omassa tallissa vaihdettiin).
                          noh siitä sitten iloisinmielin korjaamolle että mikä voisi olla vikana kun omat neuvot alkoi loppua ja vikalappuki vanheta. fixusketjun korjaamo joka väitti tuntevansa erityisesti audit ja bmwt.. noh siinä se sitä tutki ja totesi että anturit rikki. ostin uudet mutta ei vaikutusta. sitten muistui mieleen juurikin noi impullssikehät että nehän se sieltä puuttuu! sillä se sitten korjaantui..

                          Comment

                          Working...
                          X