Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

D3 A8 takavalojen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • D3 A8 takavalojen vaihto

    Perjantaina ostin otsikon mukaisen kulkineen. Pieniä, ja hieman suurempiakin ongelmia on jo ehtinyt esiintyä. Yksi liittyy poltimoiden vaihtamiseen.

    Autosta meni takalyhty pimeäksi. Noita takavalopolttimoita lienee kaksi?, toinen lokasuojassa ja toinen tavaratilan kannessa. Ohjekirja auttaa tututtuun tapaan paljon, valojen kohdalla lukee että "Polttimoiden vaihtaminen on suositeltua jättää ammattimiehen hoidettavaksi." Edes mitään tietoja, kantoja ja tehoja polttimoista ei ohjekirjassa kerrota. No, ei tuo ole autoa kummoisempi, että eiköhän sen saa sieltä itsekin vaihdettua.

    Ehkä tyhmä kysymys, mutta jos vaihdan nuo polttimot itse, niin jääkö siitä kummittelemaan joku vikakoodi jonnekin ajotietokoneen uumeniin? Vai onko homma kuitattu kun uudet lamput on vaihdettu?

    Voihan se olla vaikka sulakekin, kun ne paloi molemmat samaan aikaan.. Ehkä. En viitsinyt tuolla pimeässä pakkasessa alkaa nyt enempää ihmettelemään.

    Kommentteja ja vinkkejä otetaan avosylin vastaan. :)

    #2
    Onnittelut hankinnasta, komea peli. Olen joskus pari vuotta sitten ajellut vastaavalla autolla yhden viikonlopun bestmanin roolissa. :)

    En ole kuullut että lamppujen vaihdosta ehjiin jäisi vikakoodeja missään Audissa. Takalamppujen vaihto lienee aika helppoa, luulisin että takakontin puolella on luukut josta pääsee lamppujen takaosiin kiinni. Jos sulake on palanut niin se on hiukka huonompi homma ja kertoo isommasta viasta. Sulakkeet on Audeissa perinteisesti olleet kojelaudan vasemmassa päädyssä mutta D3:n osalta en mene sanomaan löytyykö ne sieltä.

    Comment


    • #3
      Ihan järjellisesti ajateltuna ei pitäis mitään vikakoodeja jäädä, eli polttimoiden vaihdolla selviää.
      Viimeksi muokannut creep; 25.12.2011, 09:43. Perustelu: slooow

      Comment


        #4
        Sivuposkessa oleviin valoihin pääsee käsiksi kampeamalla kaksi tulppaa pois takaluukun sivusta. Alta löytyy kaksi mutteria jotka irrottamalla koko valopaketti tulee lokasuojasta ulos.

        Kannessa olevat valot irtoaa ilmeisesti samalla tavalla koko pakettina ulospäin jolloin polttimot on ainakin helppo vaihtaa. Elsan mukaan sitä ennen pitäisi tosin irrottaa takakannen sisäverhoilu joka näytti nopeasti katsoen turhan työläältä, siihen varmaan voinee joku D3 omistaja vastata, että onko tosiaan tarpeellista irrottaa se sisäverhoilu.

        Comment


          #5
          Tervetuloa "senaattoriautojaostoon"

          Onko tossa sun kulkineessa led-takavalot, profiillistasi kun ei käy vuosimalli julki... jos on, niin menee helpolla koko lamppu vaihtoon. Tosin tehtaan mielestä ledilamput kestää koko auton käyttöiän, eli jos semmoinen on rikki, niin auton käyttöikä tuli täyteen :)
          Attached Files

          Comment


          • #6
            D3 on aina ledivaloilla, eli polttimoita ei vaihdeta. Juuri vaihdoin omaan kasiin kontin puoleiset umpiot, koska vanhat oli halki ja päästivät kosteutta sisäänsä, josta johtuen valot temppuilivat mitä kummallisemmilla tavoilla. Voisin veikata että sullakin on kosteutta umpiossa?


            Multa löytys nyt sitten ylimääräisenä ne kontin puoleiset ledit jos niille on tarvetta, itse umpiot on käyttökelvottomat. Ledejä ei saa erikseen ostettua, vaan pitää ostaa koko umpio. Suomalaisista nettikaupoista yksi umpion palanen maksaa n.250€, ebaysta voi metsästää halvemmalla.


            Minkä ikäinen sulla oli tuo auto?

            Onnittelut W12 hankinnasta!
            Viimeksi muokannut juudas; 25.12.2011, 14:30.

            Comment


            • #7
              Eli tuo auto on vm. 2004. Käyttöönotto pvm en muista. Ajettu 117tkm.. loppuunko? Pirkule.. minä kun jo luulin pääseväni helpolla noiden takavalojen osalta.. Täytyy toivoa vaan, että sulake kärähtänyt, eikä sen suurempaa vikaa ole tiedossa..

              Eli jos nuo joutuu molemmat vaihtamaan, nii se on sen.. 500€ ?? Kuulostaa hyvältä. Mitähän nuo mahtaa merkkiliikeessä maksaa? Taitaa tulla vielä oma lisä siihen päälle, joten äkkiä on se klassinen "touhutonni" mennyt.. :DD

              Comment


                #8
                Jos on liikkeestä ostettu auto niin kannattaa yrittää toki neuvotella korjausasiasta myyjän kanssa.

                Comment


                • #9
                  On liikeestä. Isosta vieläpä. Perjantaina kävin hakemassa. !

                  On tuossa muutakin, mitä saavat kyllä laittaa kuntoon. Pakokaasupäästöjen valvontajärjestelmän (?!?) vikavalo alkoi palamaan, ja kuskin oven soft-close -toiminto ei pelaa...

                  Comment


                  • #10
                    en oikein usko että sulake olis menny, luultavasti auto on kytkenyt takavalon pois käytöstä jos siellä on joku oikosulku tai vastusarvo muuttunut kosteuden takia. Mulla kanssa välillä oli valo pimeenä, tai paloi jarruvalo kokoajan.

                    Slamit.net ostin juuri ne kontinpuoleiset vajaan 500€ hintaan, ulompien valojen hintaa en tiedä.

                    Comment


                    • #11
                      Sulakkeet oli ok. Nyt näytti se takavalokin pelaavan. Luultavasti vika on johtunut kosteudesta, nyt on ollut vähän märkää. Toivotaan, että tässä selvittiin pelkällä säikähdyksellä. :)

                      Kiitos kaikille vastanneille, ja anteeksi "väärä" ja hätäinen hälytys. On ilo ajella Audilla, kun tietää saavansa apua ongelmatilanteisiin. Taas opittiin roppakaupalla uutta. Toivotaan, että tästäkin ketjusta on joskus jollekin jotain apua, jos vastaavaa ilmenee muillekin A8 kuljettajille.

                      Comment


                        #12
                        Jos alkaa takavaloja vaihtamaan, niin kannattaa sitten samalla lykätä ne facelift-tuikut sinne samalla vaivalla.
                        Sinä esim: http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-S8-4E...item3cb5a7a435

                        Mielestäni välillä joku myy vastaavaa settiä noin viiteensataankin. Marmorilla nuo maksanevat jotain muuta.

                        ...Soft-close...kateellista jurinaaa...

                        Comment


                        • #13
                          Voi perse ku ois arvannu että tohon hintaan saa uusia facelift sarjoja...

                          Comment


                          • #14
                            Miksi sinne pitää alkaa vaihtamaan jotain facelift valoja? Kun ei koko autokaan ole sellainen. Samalla joutuisi vaihtamaan sitten ilmeisesti etuvalot, sumuvalot ja ilmeisesti maskinki? Entäs peilit sitten?? Menee aika vaikeaksi, ja ennenkaikkea kalliiksi.. Taidan olla vain liian vanhollinen, tai sitten on tuolta Tähtikulttuurista pinttynyt tuo alkuperäisyyden tavoittelu niin kovasti..

                            PS. Miten tällä foorumilla lainataan muiden kirjoituksia..?

                            Comment


                            • #15
                              Painat tuolta oikeasta alakulmasta pikavastaa, ja sitten omasta kirjoituskentästä lainaa viesti vastauksessa.

                              Omasta mielestä on vaan yksinkertaisesti paremman näköiset nuo faceliftit.

                              Comment


                                #16
                                Jos alkaa "kokofaceliftiä" tekemään, niin jää touhutonni äkkiä lyhyeksi. Muistaakseni valojen ja peilien lisäksi menee konepeitto ja etuloksut (?) ja maski/puskuri uusiksi. Tuo takavalojen vaihto piristää / nuorentaa kuitenkin autoa melko edullisesti ja ovat myös minun mielestä aika paljon kivamman näköiset. Toki jos valoissa ei mitään vikaa ole, niin kai sille 500-600 euroa löytyy järkevämpääkin käyttöä.

                                Mulla oli setä nahkahousu onneksi tuon osien vaihtojumpan aikoinaan teettänyt, joten siihen ei tarvinnut itse ryhtyä. Toki sen verran kokonaisedullinen saksalaispaketti, ettei oltu sitten kuitenkaan niitä peilejä vaihdettu, silti yli 2700 euroa tuohon oli kuitin mukaan saatu hassattua.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viesti
                                  Painat tuolta oikeasta alakulmasta pikavastaa, ja sitten omasta kirjoituskentästä lainaa viesti vastauksessa.

                                  Omasta mielestä on vaan yksinkertaisesti paremman näköiset nuo faceliftit.
                                  Kokeillaas.. :D

                                  Kyllä kyllä.. Ovat ne minunkin mielestäni kivemman näköiset. Niiden rinnalla nuo vanhat näyttää melko.. tönköiltä, uudet tuo hieman virtaviivaisuutta takaosaan. Mutta meinasinkin tässä sitä, että miksi sitä pitäisi alkaa muuttamaan, antaa auton olla ja näyttää juuri siltä, mitä se on. Kun se ajan saatossa koko ajan vanhenee, niin vanhenee ainakin arvokkaasti omana itsenään. Ja asiantuntija huomaa heti, ettei se kuitenkaan ole se facelift, jos pelkät takavalot vaihtaa. Jos taas vaihtaa kaikki lokasuojia ja konepeittoa myöten, niin hinnaksi tulee äkkiä semmoinen tukku kahisevaa, että sen ehkä mielummin käyttää sitten vaikka huoltokuluihin.

                                  Edit. Lainaus toimii, kiitos juudas.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onkohan katit arvokas kierros tuohon, jos ne ovat entiset? Tuohon pakokaasunvalvontaan siis viittaan tällä. Ei niitä pidä itse maksaa tietenkään jos on justiinsa liikkeestä ostettu =)

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuskin siellä on kateissa vikaa. Se merkkivalo on lakisääteinen, joka ilmoittaa että pakokaasuihin vaikuttavissa laitteissa on vikaa. Eli vika voi olla lähes missä tahansa niistä kymmenistä sähköosissa, joita koneessa on.
                                      Katit on varmaan alkaen tonnin kappale.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mulla oli Allroadiin 1534 e, 2001:een siis. Se kyllä olis kirpaissut jos ite olisi pitänyt maksaa.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X