Olen ajanut ks. autolla jo reilut 4 vuotta, joten kokemus riittänee arvioimaan tämän yksilön kulkua.
En ole lainkaan tyytyväinen. Vaihdoin melko pian alle bilstein/eibach combon ja tämä tapahtui talvena, jolloin lunta ei ollut. Siispä vertailupohjaa aikaisempaan alustaan ei ole.
Nykyisellä setupilla (225/45/17 gislaved nordfrost 5) etupää menettää pitonsa jo hyvin aikaisessa nopeudessa. Muutenkin ajaminen lumella on on kovin huteran tuntuista. Vertasin myös edelliseen audi 100q:n vaihtamalla 185/65/15 renkaita autosta toiseen. 100 meni kuin kiskoilla ja a4 oli levoton ja sivuttaispito heikko.
Onko syypää jäykkä alusta? Satkussakin oli HR:n jouset, jotka oli kenties vieläkin jäykemmät kuin a4:ssa. Eli siinä suhteessa selitys ontuu. Vai oliko satkun pre-torsen täysin ylivertainen? Vai mikä mättää?
Aikaisemmin omistamani a4 b5 etuveto meni ainakin 1. vuoden uusilla nokian hakkapeliitta 4 täysin järjetöntä vauhtia lumisissa mutkissa talvella. Nykyinen q ei pääse edes hajulle.
Ks. quattro on sport eli samat etu ja takavakaajat mitä s/rs malleissa.
En ole lainkaan tyytyväinen. Vaihdoin melko pian alle bilstein/eibach combon ja tämä tapahtui talvena, jolloin lunta ei ollut. Siispä vertailupohjaa aikaisempaan alustaan ei ole.
Nykyisellä setupilla (225/45/17 gislaved nordfrost 5) etupää menettää pitonsa jo hyvin aikaisessa nopeudessa. Muutenkin ajaminen lumella on on kovin huteran tuntuista. Vertasin myös edelliseen audi 100q:n vaihtamalla 185/65/15 renkaita autosta toiseen. 100 meni kuin kiskoilla ja a4 oli levoton ja sivuttaispito heikko.
Onko syypää jäykkä alusta? Satkussakin oli HR:n jouset, jotka oli kenties vieläkin jäykemmät kuin a4:ssa. Eli siinä suhteessa selitys ontuu. Vai oliko satkun pre-torsen täysin ylivertainen? Vai mikä mättää?
Aikaisemmin omistamani a4 b5 etuveto meni ainakin 1. vuoden uusilla nokian hakkapeliitta 4 täysin järjetöntä vauhtia lumisissa mutkissa talvella. Nykyinen q ei pääse edes hajulle.
Ks. quattro on sport eli samat etu ja takavakaajat mitä s/rs malleissa.
Comment