Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 Cabrio alustan kolinoiden eliminointi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B4 Cabrio alustan kolinoiden eliminointi

    Tavoitteena on tulevaisuudessa, viimeistään ensi kevääseen mennessä eliminoida nykyinen kolina B4 Cabrion etupäässä (oikealla), jonka kanssa on ollut melkoinen ihmettely eri instanssien kanssa. Esim. eräs korjaamo vaihtoi etutolppien kumilaakerit ja väitti vaihdon jälkeen, etä vika onkin ohjaustehostimessa. Teemu Tahko tutki (ongelmana käyntivika, joka korjattiin) auton ja sanoi, että kumipuslat ja hammastanko ok.
    Kaikki katsastukseen liittyvät tarkastukset on tehty ja menee aina läpi ilman moitteita.
    Tarkoituksena viedä auto seuraaksi kaikkien ongelmien jälkeen kaikkien kumipuslien vaihtoon ensi kevääseen mennesssä, jolloin otan auton uudelleen ajoon.
    Onko suosituksia kenelle Helsingin alueella auto laitetaan ja mitä kaikkea vaihdetaan, jottä tää perkeleen ongelma saadaan tapettua?
    Auto muuten viimeisen päälle kunnossa ja tarkoitus on pitää harrasteautona vielä pitkään.

  • #2
    Mitä kaikkea sinne on vaihdettu ? Kallistuksenvakaajan reaktiotangot (koiranluut) on aika yleinen vika paikka.

    Comment


    • #3
      Koiranluut ja vetonivelien kumit vaihdettu

      Comment


      • #4
        Alatukivarsien puslat oli omasta avosta kypsät, ei juurikaan kolissut mutta oli aivan helvetinmoinen uratutka.
        Apurungon puslat vaihdoin samalla, alatukivarsiin Powerflexin uretaani puslat.

        Comment


        • #5
          Onko iskari kiristetty putken sisälle kunnolla? Omassa b4 oli ihan aavistuksen löysällä niin kolisteli jatkuvasti. Helppo ainakin kiristää kun pistää putkipihdit ympärille ja vääntää kunnolla.

          Comment


          • #6
            Alatukivarsien puslat oli omasta avosta kypsät
            Samat olen vaihtanu sekä edelliseen, että nykyiseen B4:ään ja Powerflexiä pistin orkkisten tilalle. Kummassakin tapauksessa helpotti etupään kolinaan. Nykyisessä B4:ssä oli sitten bonuksena moottorista ja laatikosta yksi kannake poikki ja nämä aiheuttivat kolauksen kiihdyttäessä/vaihdejarrutuksessa.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
              Apurungon puslat vaihdoin samalla, alatukivarsiin Powerflexin uretaani puslat.
              Mulla sama tilanne edessä, miten hoff4 muutui auton käytös kun tuli uretaanipuslat? Tuleeko resonointiongelma?

              Kuulema ja mitä olen tältä lukenut huomattavasti helpompaa asentaa kun orkispuslat.

              Comment


              • #8
                Ex-cabrioon tuli laitettua eteen sekä taakse uretaania vähän jokapaikkaan, suosittelen. Ajoltaan auto oli todella hyvä H&R cupkitin kanssa... kunnes madalsin vähän lisää (liikaa). :D

                Comment


                • #9
                  Killeri:
                  Ei resonointiongelmia eikä muitakaan lieveilmiöitä. Pysyy etuiskareiden ylätuetkin nykyään ehjänä kun alatukivarret ei enää klotaa senttiä sivuttain ;)

                  Uudet uretaanipuslat menee käsin painamalla paikalleen, enemmän työtä on vanhojen poistamisessa.

                  Comment


                  • #10
                    Päivitystä tänne, alatukivarsien puslat vaihdettu Powerflexiin ja ajettavuus parani kertaheitolla, ei enää hakee uraa nopeissa kaistanvaihdoissa.

                    Comment

                    Working...
                    X