Olen selannut ulkomaalaisia foorumeita ja googlettanut, mutta en ole löytänyt etsimääni. Miten iskunvaimennus on rakenteellisesti toteutettu? Kuinka paljon kilometrejä iskunvaimentimet kestävät?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 / A5 drive select iskunvaimennus
Collapse
X
-
Magneetti-iskarit tuli saataville aiemmin TT mk2:een. Toiminta on kuvattu SSP 381:ssä sivulta 23 alkaen.
Iskaritesti vaatii erityistä huomiota, koska auton seistessä paikallaan ei iskareille johdeta virtaa ja vaimennus on tällöin heikko.
When the magnetic coils are not activated electrically,
the magnetic particles are arranged irregularly
in the damper oil.During the piston stroke, the individual
particles are forced with the fluid through the
piston bores. The particle-laden suspension damping
fluid has a low resistance to the movement of
the piston. As a result the damping force is low.
The dampers are not activated when the vehicle is stationary.
When the button is pressed for longer than 5 s, the
magnetic coils are activated by the application of a
constant electrical current.In this state, the shock
absorbers can be tested on the test bench.
Comment
-
Noihin on saatavilla ainakin KW:lta huijauspotikkaa, joka mahdollistaa tavallisten iskareiden käytön ilman vikavaloja. Periaatteessa lienee myös mahdollista koodata koko adaptiivinen vaimennus pois käytöstä, mutta tuossa kannattaa selvittää tarkkaan missä kaikkialla vaimennuksen tietoja on.
Comment
-
Outo juttu, mulla ainakin toimi ongelmitta viime talvena. Kuinkahan tiuhaan näitä magneetti-iskareita pitäisi vaihtaa ja miten nuo vikaantuvat?
Comment
-
Eroaako tämä drive select ominaisuuden iskunvaimennus jotenkin esim. A6 Allroadissa olevasta sähköisesti säätyvästä iskunvaimennuksesta. Allroadissa jousitus muuttuu niiden asetusten mukaan (ja ajokorkeus), mutta kyllä se iskunvaimennukseenkin selvästi vaikuttaa. Onko sama teknologia käytössä?
Comment
-
Eri tekniikka: Drive select / magnetic ride eli tämän otsikon mukaiset: http://www.audi.fi/fi/brand/fi/tools...e.browser.html
Ja A6:n (A7, A8, Q7, A6 Allroad) ilmajousitus: http://www.audi.fi/fi/brand/fi/tools...n.browser.html
Ilmeisesti noiden iskareiden vikaantumisesta tai vanhentumisesta ei ole täällä kellään tietoa?
Comment
-
Tämä kiinnostaa itellä et pystyykö tuohon drive select alustalla olevaan vaihtamaan jonkun korkeus säädettävän alustan ilman,että sytyttää fault suspension vikavalon mittaristoon,eli pitääkö olla aina nuo kw:n kalikat,vai koodaamalla? kai täällä joku muukin paininu saman asian äärellä?
Comment
-
Slamitista ainakin näyttäis löytyvän moisia. http://www.slamit.net/product/9621/k...5-s4-s5-rs5-q5
Itselläni on toisessa nelkussa 123tkm ajettu alusta, eikä ole toistaiseksi ollut valitettavaa. Yhdellä kaverilla lähempänä 200tkm, joten kyllä kai nuo saman kestää kuin normaalikin alusta (ellei enemmänkin)..
Comment
-
Tuolla kerrotaan että s-mode on ennen mallivuotta 2013 valmistetuissa, joissa ei ole audi drive selectiä.
Eli audi drive selectillä varustetuissa laatikon (ja alustan ja ohjauksen) sport-mode löytyy dynamic-valinnan kautta.
For model years prior to 2013, the "S" position on the shifter is only there if the car doesn't have Audi Drive Select. It puts the transmission and engine in sport mode giving you a sharper throttle response and the transmission holds gears longer. For cars with Audi Drive Select the same thing is accomplished by putting Audi Drive Select in Dynamic mode. In order to get Audi Drive Select, the car either needs to be equipped with the sport differential and/or the adaptive suspension and/or dynamic steering.
https://www.audiworld.com/forums/s4-...-mode-2882472/
Plussaa on Audi drive select ja sport differential.
Oikean puoleisessa kuvassa vaikuttaa olevan joku namibiamallin auto (kehnot varusteet?).Viimeksi muokannut vV8m5; 18.4.2021, 14:16.
Comment
Comment