Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe '89 typ89 jarruputket

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe '89 typ89 jarruputket

    Moi, kävi tässä nyt niin että katsastuksen setä puukotti toiseen takajarruputkeen reijän joka alkoi sitten vuotamaan, hyvä että vastahakoisesti antoi sentään ajaa kotiin..
    Eli paperilla 1kk ajoaikaa eikä säiliöstä ainakaan näyttänyt katoavan tavaraa mihinkään kun varovasti rullailin.

    Kaikki putket on aika kovassa ruosteessa ja varmaan parempi vaihtaa kaikki samalla kertaa uusiin. Mietin että onkohan tarvetta/kannattavaa uusia samalla tehostinta tai pääsylinteriä jos on hieman ruosteessa? Muuta huomioitavaa?

    Pääasiallisena kysymyksenä kuitenkin että osaakohan kukaan neuvoa osaavaa liikettä pääkaupunkiseudulta tuohon hommaan. Matinkylän Autosta kun kyselin arviota, niin eivät olleet ennen audiin koskeneet ja arvioksi aika tyyriin kuuloiset +500€. Saisivatkohan esim. jossain Varian ammattikoulussa sen tiiviiksi, vai onko muu parempi?

    Ei kait se sentäs noin hankalaa ole taivutella pätkää putkea ja ruuvata niitä auton alla paikalleen, tuleehan siihen varmaan kytkimen ym. ilmaukset samalla, mutta kuitenkin? >_<

    Kyseessä vajaaveto ilman ABS:ää jos sillä tiedolla jotain tekee.
    Viimeksi muokannut Kororor; 10.12.2011, 13:13.

  • #2
    Jarruputkethan voi viakka itse tehdä jos tee-se-itse taitoja löytyy. Biltsusta esim. pari 5m kieppiä jarruputkea, putken päihin liittimet ja kaksoiskartiotyökalu, niin alkaa onnistumaan. Lisäksi esim. autotarvikeliikkeet osaa tehdä putket mittojen mukaan, jos ei jaksa itse ruveta päitä väkertään mutta asentelut onnistuu. EDIT ja taitaa marmoriltakin putkia saada..

    Jarrutehostinta yms. ei kannata ruveta uusimaan, jos niissä ei pientä pintaruostetta pahempaa vikaa ole, mutta jarruletkut kannattaa vaihdella samalla ja todennäköisesti niitä ei oikeen ehjänä saakkaan irti. Lisäksi yli 20 vuotta vanhan putkien/letkujen kiinnikkeet on aika haperoa tavaraa, niin niitäkin voi joutua uusimaan.
    Viimeksi muokannut PetKe; 10.12.2011, 13:52.

    Comment


    • #3
      Aikoinaan omaan nelikko coupeen uudet putket ja letkut eteen + ilmaukset oli about 100e paikallisella korjaamolla. En sitten tiedä mistä ne ton 500e repi. Ja helppohan nuo itekki on vaihtaa jos vaan on paikka missä räpeltää.

      Comment


      • #4
        TI-hallissa turailu olisi varmaan tullut sen verran kalliiksi että löytyi perhetuttu vaihtamaan putket. En kyllä ole vielä kerennyt kurkkimaan että vaihtuiko varmasti kaikki putket, vaikka niin sovittiinkin. Turhaa hifistelyä se ei kuitenkaan ollut, kun vanhat jarruletkutkin jäi paikalleen kunnon ollessa ihan ok. Jarrupainesäädin oli kuitenkin niin heikossa hapessa että jengat meni ja tarvittiin kiireessä uusi (160€), sekä samalla todettiin että takalevytkin saa uusia samalla niin että koko hommaan paloi 310€ + työt.

        Enää harmina olisi vain että vasen taka jarrukilpi piti ottaa pois kun ei pysynyt enää edes kunnolla paikallaan. Ei tunnu löytyvän muualta kuin marmorilta tilattuna 35€/kpl. Tietysti ne tekisi sitten mieli vaihtaa kaikki kerralla ettei ole 3 homeessa ja yksi bränäri. Vanhat on ilmeisesti maalattu punaisiksi ja paistavat vielä vanteen ja levyn takaa silmään ihan kivasti. :/

        Jos joltain löytyy halvalla niin otan toki vastaan, muuten mietin että onko noiden olemassaolosta jotain ihan konkreettista iloa, vai kärsiikö ottaa kokonaan pois? (ellen sitten vaan hae sitä yhtä..)

        Kiitos kuitenkin.

        Comment


        • #5
          Kaverin auto ainakin hylättiin leimalla kun ei ollut jarrukilpiä takana. Oli varmaan muutakin vikaa kun ei ne pelkästään voi hylkyä antaa.

          Comment


            #6
            Jarrukilpiasia on vähän inssistä riippuvainen. On ollut sellaistakin tulkintaa, että samalla akselilla pitäisi olla joko molemmilla puolilla, tai sitten ei ollenkaan. Jotkut pitävät tiukempaa linjaa tässä, että on oltava aina.

            Comment

            Working...
            X