Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Konepellin avaus ilman vaijeria (B5-koppa, -96-97)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Konepellin avaus ilman vaijeria (B5-koppa, -96-97)

    No niin. Pääsenhän minäkin viimein tänne foorumille kirjottelemaan. A4:n konepelti aukesi Motoparkin jälkeen kerran, mutta nyt vaijeri irtosi avatessa, ja just väärästä päästä. Oli käpy konepellin takaosaan kiilautunut tai sitten ylämäessä suoritettu pellin aikaisempi sulkeminen teki jotain hassua. Nyt se vaijeri sitten on tulollaan kokonaan pois kun pihdeillä kiskoo ja pelti pysyy visusti kiinni. :)

    Kun nyt on purettu kaikki mikä helposti ja rikkomatta irti lähtee (maski ja puskuri), niin kysytään: onko kellään kokemusta, miten/mistä kohtaa A4:n konepellin saisi auki ilman avausvaijeria? Ei siellä mitään varasysteemiäkään näytä olevan. Vai onko?

    Jos jollakulla sattuu olemaan kuva tai vois ottaa avausmekanismista / lukon osan kiinnityksestä konepeltiin, niin kiitos! Rautalankaviritystä ja monenmoista härpätintä on nyt puol päivää kokeiltu mutta ei vaan osu kohdalleen...

    Vai rälläkkäkö käteen?

    #2
    Äläpä rälläköi, vaan tutki keulaa. Typ89'ssä oli lamppujen (kummankin) luona juuri leveän, ohuen ruuvimeisselin mentävät raot, josta sai salvat auki. Vastaavat löytyy satavarmasti uudemmistakin. Luulisin.

    Comment


    • #3
      Juu, kiitos vinkistä! Tutkittu on tuo, kun omassa C4:ssä on niin viksusti se systeemi tehty samanlailla, missä on kaks tappia siellä lamppujen takana. Mut ku tuossa B5:ssä on erilainen, siinä on keskellä syylarin takana se lukko mihin vaijeri tulee. Eikä sinne yletä. Kun olis pienet notkeat kädet...

      Eli tämän konepellin lukituksen suhteen voisinpa väittää, että vanha rakenne on paremmin suunniteltu.

      Tero P. lupasi napata kuvia. Toivoa on, että tiirikointi vielä onnistuu!

      Comment


        #4
        Alakautta? Koneen edestä varmaan mahtuu käden ujuttamaan?

        Comment


        • #5
          Alakautta ei vaan mahdu, kun siinä on jakopää ja kiilahihnat niin sopivasti hollilla edessä...

          Comment


            #6
            Kuvia on otettuna, mutta kotikone rupesi sviduilemaan enkä saanut niitä enää eilen liikkeelle tai verkkoon. Uusi yritys tänään...

            Comment


            • #7
              AUKESHAN SE! Kävin liikkeessä aukaisemassa vastaavan pellin ja tekemässä kukkalangasta sopivan viritelmän. Pientä näköharjoittelua siinä ja sen jälkeen sokkona sama homma.

              Nyt pitää katsoa saako irronneen vaijerin takaisin toimimaan vai pitäisköhän suosiolla ostaa uus, 46 euroa...

              Comment


              • #8
                No niin, vastaavien tapausten varalle muita epäonnisia varten semmoinen ohje, että jos sorminäppäryys riittää niin:

                Maski pois
                Sitten ne kolme lukon kiinnitysruuvia konepellistä irti ja pelti aukeaa.
                2 aukeaa helposti mutta kolmas on tosi v-mäinen,löytyy kun nostaa tuulihakaa.

                Nyt sit vaan CRC:tä kunnolla lukkoon...On vissiin koko ajan ollut vähän jumissa ja nyt totaalisesti jumittuaan irroitti vaijerin lukosta kun "VÄHÄN" nykäisin...
                edit vihreet

                Comment

                Working...
                X