Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 2.2 avant quattron jarrut eivät alkuperäiset?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ44 2.2 avant quattron jarrut eivät alkuperäiset?

    '88 100 2.2 avant quattrossani on nelipulttiset pyörät. Etsiessäni uusia jarrukompomenttilöetä siihin, motonetin listat kertoivat että quattrossa pitäisi olla 5-pulttiset. Mulla on 4-pulttiset, jäähdytetyt levyt edessä ja umpinaiset takana. ABS. Miten on? Ja jos nelipulttinen on orggis, käykö samat levyt kuin kaksivetoiseen? Miten paljon on 2-ja 4vetoisessa eroja alustan/jarrujen osissa, siis mitkä osat ovat samoja, kun motonetin melkein joka rivillä lukee "ei quattro" ?

    #2
    Ei sitä motonettiä kannata noissa kauheesti uskoa.
    Mene tarvikeliikkeesä enemmin noita osia kysymään, niin voi olla parempaa tietouttakin.

    Etupään osat ovat samat quattrossa ja etuvetoisessa. Quattron takaiskaritolpat menevät etuvetoiseen.
    Takapää on quattrossa erillisjousitettu ja etuvetoisessa on sellainen yhtenäinen "takakelkka".
    Quattrossa on ylätukivarret takana, etuvetoisessa ei.

    Joissain satkun quattro-malleissa olen tavannut nelipulttista jakoa. En ihmettele tuollaista yhtään.
    Tuo -88 vuosi on muutenkin hassu, kun on välivuosi, josssa lötkö vaihtuu pre-faceliftistä faceliftiin.
    Ja tuon ikäisessä voi olla vanhempaakin osaa kiinni, kuin mitä vuosimalli antaa ehkä luulla.

    Comment


    • #3
      Meillä on erilaiset taka-levyt etuvetoisessa ja quattrossa. Nelipulttisia molemmat kuitenkin. Levyn "ET" on eri. En tiedä, mistä se ero johtuu, kun aina olen ensin saanut ne väärät. Eli ero ei välttämättä johdu vetotavasta. Muistelen, että satuloissakin on muutakin eroa kuin käsijarruvivun paikka. Oliko toiset 36mm ja toiset 38. Girlingit ainakin etuvetoisessa. Saattaa johtua satuloista ero levyissäkin. Eikös näitä ole ATE:n ja Girlingin satuloilla.

      Comment


      • #4
        Tattis tiedoista! Noiden takalevyjen osalta myös halkaisija vaihtelee, mikäli tuota Autobremin sivustoa on uskominen. Pulttijakoa tai jäähdytystä tai korkeutta ei niissä kerrottu. Vertaamallahan ne oikeat löytyy, olis vaan helpompaa jos ei tartte autoa jättää levälleen osien etsinnän ajaksi. Quattron huoltomuistioon on merkitty takajarrusylinterin halkaisijaksi 38 mm. Joku levyistä on kiero, koskapa jarruttaessa pedaali juputtaa, tarkoitus on vaihtaa kaik levyt kerralla. Ja usein sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan. (niinpä mm. Audin ja volkkarin vaihteiston kuoret valetaan nykyään kuulemma Kiinassa....ratijossa kerrottiin..)

        Comment


          #5
          Tuo -88 on haastavimpia vuosimalleja osien suhteen. Käytettiin ristiin vanhaa ja uutta. Monessa kohtaa vain marmoripalatsin tietokanta on varmasti oikea.

          Kiinassa tehdään nykyään kaikki muu paitsi Suomalaiset lapset.

          Comment


          • #6
            Sekin on positiivista että edes merkkiliikkeessä tiedetään. Koittakaas ostaa alustanumeron mukaan jarruosia Volvon pikkukuormureihin, ei merkkiliikekkään tiedä mitä jarrua on laitettu alle. Kaikkia vaihtoehtoja ei tietenkään ole hyllyssäkään aina, joutuu ottaan jarrut kaks kertaa auki.

            Comment


              #7
              ETKAsta pitäisi nähdä runkonumerolla mitä mihinkin pitää laittaa. Kunhan on alkuperäiset osat yhä paikoillaan, eikä päivitelty itse.

              Comment

              Working...
              X