Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pyörän napa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pyörän napa?

    Elikkä kävin tänään vaihtamassa renkaat.

    Olen ihmetellyt jo pitkään miksi vanha omistaja oli laittanut takarenkaat kiinni erillaisilla pulteilla, nyt syy selvisi molemmista takanavoista on kierteet hajalla, toisesta 2 ja toisesta 1 elikkä pitäisi ostaa uudet navat?

    Osaako joku kertoa osien varaosanumerot? Minkä hintaisia osat ovat ja onko vinkkejä mistä sillaiset ostaisi?

    Kyseessä siis audi 80 avant 2,0e abk.

  • #2
    Ihan ekaks kyselisin purkaamoilta, ja senhän voi tehdä nykyään netissä, meinaan vois selvitä halvemmalla.
    Se tuo napa uutena tahtoo sen tarvikkeenakin maksaa sen 80-100 erkkiä.

    Comment


      #3
      Migillä täytettä ja uudet jengat tapilla.

      Comment


      • #4
        Tuleeko tommosesta iha hyvää jälkeä? vielä kun olis vehkeet ni pääsis tekemään ton.

        Comment


        • #5
          http://www.varaosat24.com/fi/varasto...902,0,0/532877

          Olisko tä sopiva? ihmettelen vaa että kun lukee reikien lukumäärä : 6

          Comment


          • #6
            Eikö kierteet ole jarrulevyssä? Ei napaa silloin tarvi uusia...

            Comment


              #7
              Eipä ne ole, vaan navassa.

              Comment


              • #8
                Helicoililla tulee parempi kuin uudesta. Uudet pultit kannattaa kanssa hommata ja ehjät kierteet käydä kierretapilla samalla läpi, kun navat on koneistamossa.

                Comment


                  #9
                  Melko hutera olis kiinnitys jos levyssä kierteet eikä navassa. Levy tulee navan päälle..

                  Comment


                  • #10
                    Esim. vajaavetosessa b5 audissa kierteet on levyssä. Eikä ne kauheen huterat oo...

                    Comment


                      #11
                      Ehkä siksi että napa ja levy on ikäänkuin yhtä puuta.

                      Comment


                      • #12
                        No sitten Helicoil irtokierteet rikkoutuneitten tilalle. Napaa en alkais hitsaamaan mitenkään...

                        Comment


                        • #13
                          Juu laitoin nyt ekana menemään kyselyitä noihin purkaamoihin, jos sieltä saa edullisesti koko navan ni otan sieltä sitten. Samalla kannattaa varmaan laakeritkin vaihtaa?

                          Comment


                          • #14
                            40e per napa , ei mielestäni pahan hintaset.

                            Comment


                            • #15
                              Hyvä että löytyi ja sopuhintaan, laakerit samalla vaivalla uusiks ehottomasti.

                              Comment


                              • #16
                                Juu tarkotus olis laakerit vaihtaa samalla :) Täytynee vielä ettiä joku liike joka tohon laakerit myy :)

                                Kyselin alustavasti noita asennus hintoja noille navoille niin oli 100-140e hinnoissa joten ajattelin että voisin nuo itse vaihtaa.

                                Onko nuo vaikea itse vaihtaa?

                                Comment


                                • #17
                                  Vaatii vain hyvän lämpimän tallin ja hyvät työkalut, mutta eihän tuo hinta nyt niin paha ole, jos molemmista puhutaan. Tai tietenkin...

                                  Niin olen tässä olettanut, että kyseessä on vajaaveto?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juu vajaavetoinen on , ei vaan viitti maksella tommosia ylimääräsiä summia jos tuon nyt helposti itsekkin tekee.

                                    Comment


                                      #19
                                      No, eipä tuo nyt mitään ihmeellisyyksiä vaadi työkalu valikoimalta, eikä laakereitakaan tarvitse vaihtaa ellei laakerikooleissa näy selvää vikaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Niinku hoff4 tuossa sanoi, ei mitään ihmeellisyyksiä, tarkoitin vain, että ihan pelkällä jakoavaimella voi mennä sormi suuhun:)

                                        Toki varaisin putelin crc:tä, tai vastaavaa.
                                        Vankasti olisin kuitenkin sitä mieltä, että jos navat irti, niin samalla laakerit uusiksi.

                                        Eihän se toki pakko ole jos hyväkuntoiset ovat ja ainahan niitä voi hieman kulumisen mukaan kiristää, kunhan muistaa vaan hyvät rasvat sinne heitellä kokoonpanovaiheessa.

                                        No mielipide tämäkin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juu ei tässä mitään hätää enää ole kun pääsee kaverin talliin laittamaan ja siellä kunnon työkalut.

                                          Kattelin noita laakereita niin motonetistä saa jonku takapään laakerisarjan 20e ja sit joku varmaan vähän laadukkaampi oli jotain n.40e hintaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            http://www.varaosat24.com/fi/varasto...902,0,0/532877

                                            Niin olisiko tämä oikea osa?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Olihan ne kierteet navassa mutta minä prkl olin tilannut vahingossa taka-akseliin tulevan palan :D
                                              Viimeksi muokannut Mokoma; 14.12.2011, 17:25. Perustelu: korjaus

                                              Comment


                                              • #24
                                                Audi TT pyörännavat

                                                Autoremontti paisuu kuin pullataikina. Nyt ollaan jo voiton puolella kun alkaa kasaus. Ongelmana auton pyörännapojen valmistusnumerot.
                                                Auto siis Audi TT Quttro 180hp -99. Olin hommaamassa uusia pyörännapoja. Navat käsissä ja kaikki näyttää samalle. Varaosanumerot tarjoaa kuitenkin eri numeroita eteen ja taakse. 1J0407613G taakse ja 8N0407613A eteen. Osaisiko joku kertoa mitä eroa navoissa on?!?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pituus eli ET tulis ekana mieleen. Laakerikokokin voi olla eri.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kaikki navat on siis pöydällä. Olen koittanut mittailla, mutta en ole vielä löytänyt eroavaisuuksia.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      http://www.germanautoparts.com/productdisplay/61042
                                                      Tuon mukaan samoja osia. Osista pyydetään eri koodilla aivan eri hintaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        1J0-osa taitaa olla Skoda Octavian osa ja 8N sitten vuorosesti TT:n, vaikka onkin samoilla mitoilla. Brändilisää hintaan. :)

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X