Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Onkos jollain hyviä neuvoja ohjeita kyseisen osan profiilin auton (A6 2,4 V6 -02 ) vaihtoon, ikinä en ole raidetangon sisempää päätä vaihtanut.
Apuja tarvittaisiin.
Eipä siinä mitään ihmeellistä ole. Se muovi siitä ympäriltä pois, niin on hyvin tilaa. Olikohan 38mm. kiintoavain siihen sisäpäähän tai sitten tosi hyvät putkipihdit.
Mittaa pituus ennen kuin irrottelet ulko ja siäpäätä toisistaan, niin ei mene kulmat ihan pieleen. Lukitteen olen itse laittanut vielä sitten uutta asentaessa.
Ulompi rt-pään mutteri voi olla aika tiukassa, siihen hyvä varata WD40 tai jotain muuta liottamaan paskoja irti.
Puolimetrinen iso jakoavain on aika kätevä, jos ei halua varta vasten tosi isoa kiintoavainta erikseen ostaa. Voi käyttää sitten myöhemmin muuhunkin remonttiin.
Varaa kunnollisia nippusiteitä siltä varalta, jos rt-suojakumia ei saa omalla kiinnikkeellään kiristettyä kunnolla kiinni sinne sisäpäähän. On aika ahas ja vttumainen laitettava!
Tuo suurpiirteinen mittailu on hyvä tehdä, jos ei heti pääse kulmien suuntaukseen niin ei ala syömään renkaita hullun lailla.
Jos ratti on ollut suorassa ajettaessa tasaisella tienpinnalla ennen remontia, niin säätää vaan ratin takaisin keskelle, niin ei tarvitse suuntaukseen mennä.
Tarkotat varmaan et säätää raidetankoa niin kauan et ratti on suoraan ajaes suorassa :)
Joskus tein samalla tavalla ku vaihdoin ysikymppiin alapallon. Säätelin sitä kans niin kauan että ratti oli takas suorassa enkä kyllä huomannu et rengas ois lähteny väärin kuluun.
Comment