Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Etupään alustan nitinä A4 B6:ssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Etupään alustan nitinä A4 B6:ssa

    Etupäästä kuuluu nitinää molemmilta puolilta pitkissä joustoliikkeeissä. Esim. hidastetöyssyihin ajettaessa ääni on selvästi kuultavissa. Autossa on tehtaan alustasarja ja ajokilometrejä kertynyt 21 tkm. Merkkiliike nostaa kädet pystyyn. Tukivarsien kiinnityksiä on löysätty ja kiristetty, kallistuksen vaimentimien puslat on vaihdettu sekä rasvaa ruuttailtu niveliin. Vaan mikään ei näytä auttavan.

    Onko kellään mitään käsitystä äänen aiheuttajasta tai vastaavia kokemuksia B6-mallista?

    Voisiko vannetyypin ja nimenomaan ET:n muutos vaikuttaa asiaan ja aiheuttaa kyseistä ääntä? Pyörät kun ovat leveämmällä, niin jousitusgeometriakin muuttuu, eikö totta?
    Tällä hetkellä olevissa 17-tuuman kesävanteissa on ET-luku muistaakseni 35, alkuperäisissä 16-tuuman talvirenkaissa se on 42 ja talvella en moista nitinää ole huomannut. Niin ja kumit ovat kesämalliltaan 225/45 ja talvi- 205/55.

    #2
    Mikään ammattilainen en ole, mutta en usko että vanteen ET-luvulla olisi merkitystä asiaan.
    Oma veikkaus on että joku nivel, pusla tai liikkuva osa sen äänen pitää ja kun vaan riittävän sinnikkäästi öljyä ja rasvaa laittaa kaikkiin mahdollisiin liikkuviin kohtiin niin äänikin häviää.

    Audissa ei omalle kohdalle ole koskaan sattunut vastaavaa vaivaa, eräässä toisenmerkkisessä autossa joskus vuosia sitten vastaavaa oli ja kovasti senkin puitteissa takuutyönä korjaamolla vaivaa nähtiin..tuloksetta.
    Lopulta sitten nostin etupään ilmaan, otin sprayöljypullon mukaan ja suihkin ohutta öljyä jokseenkin kaikkiin liikkuviin kohtiin mitä löytää saatoin..ja kuinka ollakaan..ääntely loppui!

    Tässä tapauksessa omaa "diagnoosia" helpotti se että ääni vaikutti sadekelillä häviävän palatakseen sitten taas kelin kuivumisen myötä takaisin.

    Sinänsä tämä(kin) tapaus silloin oli omiaan herättämään ajatuksia siitä mitä tarkoittaa korjaamon mielestä lause: "olemme sinnikkäästi yrittäneet kaikki mahdolliset keinot vian löytämiseen ja korjaamiseen, mutta mikään ei tunnu auttavan.."

    Comment


      #3
      Omassa autossa alkoi kuulua nitinää vänkärinpuolelta edestä. Pieni etsiskelyn jälkeen syyksi paljastui iskarin suojaputki. Senhän pitäisi päästä liikkuun vapaasti iskaritolpan päälle, mutta nyt se oli jostain syystä vähän rytyssä alaosasta, joten se oli kiinni iskari tolpassa. Jotenka iskarin joustoliike tapahtui siitä suojaputken toisessa päässä olevan pohjaanlyöntikumen "läpi". Kun suojaputken nosti irti ja oiko nuo rypyt, niin nitinä lakkas. Näin ainaki kw2 alustalla voi käydä...
      Johan oli vaikiasti selitetty...

      Comment


        #4
        Ja täällä kans.. Nitinä kuuluu edestä vänkärin puolelta. Mulla A4 1.8T quattro -04 ja tehtaan alustasarja ja kilometrejä 40tkm. Ajattelin mainita asiasta myös vielä kun on takuuta jäljellä..
        Ärsyttävä ääni kertakaikkiaan!!

        Comment


          #5
          Sama juttu täällä, eli hitaasti hidastustöyssyjä ylittäessä kuuluu etupäästä nitinää. Ajokkina myöskin -04 A4 tehtaan -20mm alustalla. Näyttäisi "ominaisuus" kohdistuvan kyseiseen alustaan.

          Comment


            #6
            Vähemmän kaipaa kyl tällaisia ominaisuuksia..!! Toinen ongelma, (vaikkakin topicin ohi), mitä tuntuu kyseisissä ajokeissa olevan on ovien mukavuusjärjestelmän temppuilu. Ilmenee aina sillon tällön. Jättää jomman kumman etuovista avaamatta ensimmäisellä yrityksellä, toisella painalluksella sit aukeaa.. Aina ei jää jälkeä vikamuistiin, yleensä kyllä.

            Comment


            • #7
              En näköjään paini asian kanssa yksin. Tässähän voitais kohta kerätä adressi maahantuojalle ja vaatia pikaista ratkaisua ongelmaan! ;)

              Ongelma näyttää tosiaan olevan enemmän ominaisuus ja liittyvän tuohon madallussarjaan. Tällaiset ominaisuudet ei kuitenkaan pitäisi kuulua tämän hintaluokan autoon.

              Iskarin suojaputket näyttäisi olevan suorassa ja kohdillaan ja sateella/ilmankosteudellakaan ei näyttäisi olevan vaikutusta. Sama nitinä kuuluu säällä kuin säällä.

              Mahtaako vika löytyä itse iskareista taikka jousista? Noh, uusi aika on varattu parin viikon päähän. Lupasivat pällistellä autoa koko päivän ja ajaa (jos löytyy) samanmoista autoa vertailun vuoksi. Mihin tässä sitten tähdätään? Alkavat pian vedota siihen että kyseessä on juuri ominaisuus, eikä korjaustarvetta edes ole.

              Kertokaahan, jos ratkaisuja on asiaan löytynyt tai jos autoa on korjaamolla käytetty, mikä on ollut tuomio asialle?

              Comment


              • #8
                Alkavat pian vedota siihen että kyseessä on juuri ominaisuus, eikä korjaustarvetta edes ole.
                Niin, onko maahantuojalla nyt sellainen käsitys että tyyppivika = ominaisuus = tyyppivika. Ilmeisesti ainakin jos turvallisuuteen ongelmalla ei ole vaikutusta. Tuota vois vaikka kysästä jos ominaisuudeksi alkavat väittämään.

                Comment


                  #9
                  "se on ominaisuus ja tätä on ilmennyt niin monessa autossa että emme korjaa.."
                  Tämähän on Audin politiikka esim huurtuvien umpioiden kohdalla..miksei siis narisevan alustankin kohdalla..

                  Comment


                    #10
                    Samma här! Hidastetöyssyn yli hitaasti ajettaessa edestä nitinää. -04 ja -20mm alusta.

                    Comment


                    • #11
                      Seuraavaa huoltoa vielä odotellessa, kysytään että...

                      Onkos nitinä-ongelmia ollut kenelläkään vanhemman A4/B6-mallin omistajalla, kuten vm.03,02,01?

                      Näissähän alkaa takuukorjaukset olla jo takanapäin ja jollakin voisi olla kokemuksia ongelman ratkaisemisesta. Ja tarkoitan enimmäkseen tuolla tehtaan alustasarjalla varustetuissa malleissa!

                      Comment


                      • #12
                        Onkos nitinä-ongelmia ollut kenelläkään vanhemman A4/B6-mallin omistajalla, kuten vm.03,02,01?
                        Itse en ole moista havainnut omassani. Auto on 2002 käyttöön otettu.

                        Comment


                          #13
                          Tehtaan alustasarja ja ei ole natinoita ilmennyt, auto B6 vm. 02

                          Comment


                            #14
                            Tiedoksi vaan ett alustan takuu on hieman eri kuin koko auton takuu.. muuistaakseni 4v tai 70000km..

                            Comment


                              #15
                              Löytyykö jostain auton dokumenteista/muualta mainita alustan pidemmästä takuusta?
                              Oman autoni dokumenteista en löytänyt kuin maininnan 3v maalipintatakuusta.
                              Meinaan vaan että jos ja varmaankin kun asia on kertomallasi tavalla se olisi hyvä tieto mistä se löytyy faktana..koska korjaamolla ne tuskin yli 2v auton ollessa kyseessä kauheasti "muistavat" mainita että alustan takuu onkin muista takuista poiketen 4v...

                              Comment


                              • #16
                                Onkos nitinä-ongelmia ollut kenelläkään vanhemman A4/B6-mallin omistajalla, kuten vm.03,02,01?
                                Itellä -01 B6 ei kuulunut nitinöitä vakioalustalla,eikä myöskään Eibach alustan kanssa.

                                Comment


                                  #17
                                  Tieto takuusta pitäisi löytyä paikallisesta merkkikorjaamosta ja tietysti maahantuojalta.. Mun kohdalla sain tiedon merkkihuollosta. Olihan toi ylläri mullekkin..

                                  Comment


                                    #18
                                    No niin.. Syy etupään nitinään löydetty ja poistettu (ainakin toistaseks..). Nitinää pitivät etu-iskareiden yläpäässä sijaitsevat pölysuojat.. Voitelua suojiin ja AVOT!..

                                    Comment


                                      #19
                                      Luulis vaseliinin kestävän hieman pitempään.. No.. kohtahan se nähdään.

                                      Comment


                                        #20
                                        Nii joo..Hyvähän sitä on laittaa vähän sinne sun tänne. Osuu viel vahingos oikeeseenki paikkaan..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Syy etupään nitinään löydetty ja poistettu (ainakin toistaseks..). Nitinää pitivät etu-iskareiden yläpäässä sijaitsevat pölysuojat..
                                          Niin, oma auto on ollut jälleen korjaamolla ihmeteltävänä ja samaan tulokseen päätyivät. Olivat purkaneet kaikki alapään tukivarret ja rasvailleet joka paikkaa. Kun homma ei auttanut, avasivat iskarien yläpään kotelot ja rasvasivat "maahantuojan suosittelemalla öljyllä" siellä olevat kumiosat.

                                          Nitinä hävisi joksikin aikaa, mutta nyt on alkanut jälleen kuulua kuskin puolelta isommissa heitoissa. Ääni ei ole enää niin selkeä kuin ennen mutta kuuluu kuitenkin. Kumi-/muovi-osien toimittajaa on luultavasti vaihdettu juuri 2004 vuoden aikana. On mahtanut löytyä halvempaa saman asian ajavaa materiaalia. Tämän johdosta Audin jousitus on saanut uuden hienon nitinällisen sivu-ominaisuuden. Ehkei se kustannustehokas toimintatapa ole aina paras toimintatapa!

                                          Comment


                                            #22
                                            Nyt kun näyttää siltä että näitä nitinöitä ilmenee suht monessa autoyksilössä niin eiköhän kohta VAG-korjaamot ota saman kannan kuin huurtuviin valoumpioihinkin on otettu..
                                            Eli "kyllä näitä aiemmin korjattiin takuuna, muttei korjata enää kun näitä on ilmennyt niin paljon.."

                                            "Nimimerkki umpiot huurtuu edelleen"

                                            Comment


                                            • #23
                                              Minun Audissa 1.8TQ-96B5 alkoi kuulua nitinää hissuttelu ajossa tossa viime viikolla .Ajoittain nitinä on poissa ja palaa takasin poutakelillä.


                                              Minun veljen mersussa 124mallissa oli nitinän syynä alapallonivel väljä.Nitinä poistui mersusta alapallonivelen vaihdolla.Hänellä on muuten 6-pyttynen turbotiisseli.Savua riittää kotuullisesti ja maisema vaihtuu rivakasti tarvittaessa,tehokas tiisseli tuo laitettu mersu.Auto tuotu saksasta piristettynä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                No niin....

                                                Mullakin on alkanut kuulua nitinää etupäästä. Autossa on tehtaan huonontienvarustus eli
                                                20mm KOROTETTU alusta. Autolla ajettu n.10000km

                                                Ääni kuuluu selvästi töyssyissä. Täytynee keväällä käydä näyttämässä sitä takuuhuollossa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Käske niiden voidella ne iskunvaimentimien pölysuojakumit..Loppui mulla ainakin siihen.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X