B6:sen alusta on paljon kirjoiteltu foorumilla, mutta ihan vastaavaa ongelmakuvausta en haulla löytänyt ja aloitanpa sitten uuden ketjun.
Mikähän voisi olla A4 2.5TDiq:n alustassa vikana, kun seuraavia oireita on havaittu:
Suuntavakavuus ei ehkä ihan niin hyvä kuin ennen. Tämä melko subjektiivinen mutu-kokemus ja voi olla vain kuvitelmaa.
Kovasti kiihdytettäessä tuntuu eturenkailta selvästi vähenevän pito, erityiseti tämän huomaa mutkaan kiihdytettäessä. Huomasin ongelman ensi kertaa joskus loppukesästä, mutta silloin arvelin sen aiheutuvan melko kuluneista alla olevista taiwanilaisista pingpong -kesärenkaista.
Vika kuitenkin pysyi talvirenkaisiin siirryttäessä. Aikaisemmin en tälläistä ominaisuutta ole huomannut ja muutenkin auton alusta on ollut erinomaisen mainio ajettava. Ongelmaa ei normikiihdyttelyssä huomaa, vaan auto pitää pikkuisen käskeä, jotta ongelma ilmenee.
Teräväreunaiseen kanttariin, hidastetöyssyyn tms. sellaiseen hiljaa ajettaessa etupäästä kuuluu aavistuksenomainen kolahdus ja tuntuisi siltä, että keulassa olisi väljyyttä muutama milli joustoalueen ylärajalla. Tämä omituisuus kylläkin ollut tässä autossa aina, kun se on minulla ollut ja tällä ei välttämättä ole syy-yhtyettä kahteen muuhun em. vikakuvaukseen.
Autolla on ajettu 281tkm, siinä on tehtaan sport -alusta (1BE), Bilsteinin Sportit on vaihdettu alle pari vuotta/50tkm sitten ja menneenä kesänä vaihdettiin etupäästä takimmaiset alatukivarret. Ei kait liene mahdotonta, että iskareilla olisi jo tunnit täynnä, mutta kun muuten en ole havainnut
iskareiden toiminnassa puutteita.
Tiedän auton etädiagnosoinnin olevan vaikeaa, mutta antakaapa valistuneita arvailuja mikä voisi olla alustassa vialla? Älkää kuitenkaan heti ehdottako, että vaihda kaikki kuluvat osat alustaan, siihen rumbaan en nyt haluaisi lähteä. Mielummin vaihdetaan selvästi kuluneiden osien tilalle
uutta.
Jollain keinolla ajettavuus pitäisi kuitenkin saada sille tasolle mitä se tälläisessä B6:sessa kuuluu olla.
Mikähän voisi olla A4 2.5TDiq:n alustassa vikana, kun seuraavia oireita on havaittu:
Suuntavakavuus ei ehkä ihan niin hyvä kuin ennen. Tämä melko subjektiivinen mutu-kokemus ja voi olla vain kuvitelmaa.
Kovasti kiihdytettäessä tuntuu eturenkailta selvästi vähenevän pito, erityiseti tämän huomaa mutkaan kiihdytettäessä. Huomasin ongelman ensi kertaa joskus loppukesästä, mutta silloin arvelin sen aiheutuvan melko kuluneista alla olevista taiwanilaisista pingpong -kesärenkaista.
Vika kuitenkin pysyi talvirenkaisiin siirryttäessä. Aikaisemmin en tälläistä ominaisuutta ole huomannut ja muutenkin auton alusta on ollut erinomaisen mainio ajettava. Ongelmaa ei normikiihdyttelyssä huomaa, vaan auto pitää pikkuisen käskeä, jotta ongelma ilmenee.
Teräväreunaiseen kanttariin, hidastetöyssyyn tms. sellaiseen hiljaa ajettaessa etupäästä kuuluu aavistuksenomainen kolahdus ja tuntuisi siltä, että keulassa olisi väljyyttä muutama milli joustoalueen ylärajalla. Tämä omituisuus kylläkin ollut tässä autossa aina, kun se on minulla ollut ja tällä ei välttämättä ole syy-yhtyettä kahteen muuhun em. vikakuvaukseen.
Autolla on ajettu 281tkm, siinä on tehtaan sport -alusta (1BE), Bilsteinin Sportit on vaihdettu alle pari vuotta/50tkm sitten ja menneenä kesänä vaihdettiin etupäästä takimmaiset alatukivarret. Ei kait liene mahdotonta, että iskareilla olisi jo tunnit täynnä, mutta kun muuten en ole havainnut
iskareiden toiminnassa puutteita.
Tiedän auton etädiagnosoinnin olevan vaikeaa, mutta antakaapa valistuneita arvailuja mikä voisi olla alustassa vialla? Älkää kuitenkaan heti ehdottako, että vaihda kaikki kuluvat osat alustaan, siihen rumbaan en nyt haluaisi lähteä. Mielummin vaihdetaan selvästi kuluneiden osien tilalle
uutta.
Jollain keinolla ajettavuus pitäisi kuitenkin saada sille tasolle mitä se tälläisessä B6:sessa kuuluu olla.
Comment